Do finále o logo Přerova se dostala pětice nejlepších návrhů

Vložil
ČTK
27.04.2016 21:50
Přerov

Přerov - Odborná porota vybrala pět nejlepších návrhů na logo města Přerov. Autoři jich do veřejné soutěže přihlásili téměř 200. Konečné slovo při rozhodování o nejlepším jednotném vizuálním stylu budou mít radní, zapojit se do hlasování ale mohou v těchto dnech i obyvatelé Přerova, sdělila dnes ČTK mluvčí radnice Lenka Chalupová. Radnice již dříve odhadla náklady na změnu vizuálního stylu na půl milionu korun.

Do soutěže přišlo 197 návrhů, do užšího výběru vybrali odborníci 21 z nich. Do druhého kola postoupilo pět nejúspěšnějších, které jejich autorky rozpracovaly podle podmínek poroty. "Soutěž byla v prvním kole anonymní a je zajímavé, že do druhého kola postoupily pouze návrhy grafiček," uvedl radní města Jan Horký (Společně pro Přerov).

Rozpracované návrhy nedávno znovu posoudila porota a vybrala vítězný návrh, který doporučila radě města ke schválení. Radní však mohou vybrat kterýkoli z pěti finálových návrhů, doplnil Horký.

V návrzích grafiček se objevují symboly města, jako jsou věže, symbol zubra nebo vlny Bečvy, která Přerovem protéká. Radní budou o návrhu hlasovat příští týden ve čtvrtek. Navrhované vizuální styly si již nyní mohou prohlédnout lidé na stránkách radnice a také o nich hlasovat. Vyjádřit mohou lidé až do konce tohoto týdne, návrhy jsou k vidění také ve výstavní síni Pasáž v Kratochvílově ulici.

Hledání loga je součástí jednotného vizuálního stylu, který Přerov bude mít poprvé ve své historii. Autor vítězného návrhu obdrží 100.000 korun, soutěžící na druhém místě dostane 40.000 korun a třetí nejúspěšnější účastník 30.000 korun. S vítězem bude sepsána smlouva na vytvoření kompletního grafického manuálu, který přijde asi na 200.000 korun.

Logo používá řada měst v Olomouckém kraji. Podobnou soutěž naposledy vyhlásila prostějovská radnice, hledání vizuálního stylu zde však skončilo neúspěchem. Lidé do veřejné soutěže poslali 204 návrhů, do závěrečného kola jich postoupilo pět, avšak ani jeden se radním nezamlouval, a město proto soutěž zrušilo. Poté oslovilo grafičku Věru Marešovou, která už vytvořila logo a vizuální styl pro Brno. Licenční smlouvu s ní však nakonec město neuzavřelo.

0 komentářů
přidat komentář

Související články