ČD prodají část Masarykova nádraží, z výtěžku ho opraví

Publisher
ČTK
10.03.2010 20:55
Czech Republic

Prague

Praha - České dráhy (ČD) podle dnešní Mladé fronty Dnes (MfD) prodají část pražského Masarykova nádraží a výtěžek použijí na opravu jeho historické a státem chráněné výpravní budovy. Deník píše, že ČD za odhadní cenu stanovenou soudem na zhruba půl miliardy korun prodají část pozemků o rozloze 1,5 hektaru firmě Masaryk Station Development (MSD). "Jsme před podpisem, ještě to musí schválit dozorčí rada," řekl náměstek generálního ředitele ČD pro správu majetku Milan Matzenauer.
    Podle něj se cena za pozemky bude pohybovat kolem 30.000 korun za metr čtvereční. "Budou na to dva znalecké posudky od nás i  od kupujících, třetí bude od soudního znalce," dodal s tím, že s opravami by se mělo začít ještě letos. Dráhy budou nádraží, odkud jezdí hlavně regionální vlaky, opravovat za běžného provozu.
    MfD připomíná, že o opravě a přeměně celého nádraží se mluví od roku 1998, kdy si dráhy v tendru vybraly za investora společnost MSD, v níž samy mají podíl. Kromě drah se na projektu podílí ještě ING, Sudop a Morávka centrum. "Je to pro nás možnost, jak postoupit v projektu rychleji," řekl o dohodě šéf MSD Tomáš Kadeřábek. MfD píše, že firma zatím neví, co konkrétně na pozemcích postaví - to má ukázat až architektonická studie. "Půjde ale nejspíše o kombinaci obchodů, kanceláří a bytů," uvedl Kadeřábek.
    MfD rovněž píše, že ČD si hodně slibovaly od projektu Živá nádraží, kdy pronajaly budovy developerům, kteří je měli opravit a přilákat obchodníky, avšak plány oživit omšelé budovy příliš nevyšly: z 19 smluv se u  osmi jedná o ukončení, další dráhy předělávají. "Developeři se silně přecenili, návratnost projektů je přes dvacet let," řekl Matzenauer.
    MfD informuje, že dráhy například zrušily smlouvu s AŽD na nádraží v Kolíně, s Viamontem na Ústí nad Labem nebo MCM-Immo v Teplicích, Mostě a Chomutově. Před výpovědí jsou i smlouvy na oživení nádraží v Praze-Horních Počernicích, Krči a Braníku. Dráhy je nejspíš opraví z vlastních zdrojů, pomoci k tomu mají především prodeje nepotřebných nemovitostí. Letos chtějí s výjimkou Masarykova nádraží utržit za své reality kolem půl miliardy korun. Výnos jde na jejich opravy a pokrytí zhruba 300 milionů roční ztráty z jejich provozu.
    ČD mají v  nemovitostech zhruba dvacetimiliardový majetek, připomíná MfD.
0 comments
add comment

Related articles