Publisher
ČTK
20.02.2023 18:15
Czech Republic

Prague


back to article
5 comments
Pozdravy významných českých statiků
Vích
| 20.02.23 10:54
Konstrukční a technické možnosti pro zachování mostu evidentně jsou. Dovolím si ocitovat dva pozdravy od významných českých statiků.
Pozdrav emeritního profesora Václava Rojíka:
"Zdravím členy iniciativy „Nebourat“, na jednání iniciativy 24.1.23 jsem seznámil účastníky s vlastní metodou sanace starých mostů patentovanou před sedmi léty a ověřenou v průběhu sanací tisíců m2 starých ohýbaných konstrukcí. Sdělení bylo přivítáno. Následovalo pozvání na přednášku 21.2.23. Jsem připraven, budu-li k tomu vyzván organizátorem akce, v diskuzi po přednášce zopakovat svůj názor a v několika větách popsat metodu sanace starého mostu, u kterého je třeba zvětšit únosnost o x%, tj. - v prvním kroku nosník mostu podepřením napřímit,
- ve druhém kroku připojit k nosníku nový nosník obdobné geometrie s dimenzí x% stávajícího nosníku,
- ve třetím kroku odstranění podpor a získání tak mostní konstrukce schopné přenášet zvětšené nároky o x%, to vše za mostního provozu.
Nebudu-li vyzván, budu se těšit, že uvedené vyjádření poskytnu na některé z budoucích akcí iniciativy „Nebourat“. Srdečně zdravím, Václav Rojík, emeritní profesor ČVUT"

Pozdrav českého statika Ondřeje Synáče pracujícího v Sydney:
"Podepisuji, protože zanedbání oprav na historické památce neopravňuje k jejímu zboření. Co takhle zbourat Sydney Harbour Bridge? Nebo snad australská společnost našla jiné řešení a vybudovala (nyní už) dva tunely? Technologie má pomoci k řešení a ne anulovat minulost."
Souhlas s peticí Nebourat.cz
Vích
| 20.02.23 10:21
Připojuji svůj souhlas s obsahem této petice. Pokud nebudou vyčerpány všechny možnosti opravy a zachování původního mostu, nemělo by být o jeho odstranění rozhodováno.
Miroslav Masák (Úvaly, 2023-02-17)
Železniční most v Praze pod Vyšehradem
Zdeněk Dolejší (Terezín, 23. 2. 2023)
| 23.02.23 04:01
Stav, kdy není možné v Čechách postavit moderní současnou stavbu mě naplňuje beznadějí. V poslední fázi do projektu hodí vidle "Veřejnost" a petice. Navrhovaný most považuji za krásnou a současnou konstrukci. Zachovaná silueta oblouků pohled na Hradčany od Vyšehradu nejen nezničí, ale svojí jemností povýší. Stávající nýtovaná konstrukce je vlivem koroze staticky "rozvolněná" a především neopravitelná. Snad jen vložením dalších nosníků (nýtovaných?) podle prof. Rojka, ale co z toho vznikne za krásu?
radost, ne beznaděj
Jiří Douša
| 23.02.23 09:48
Vážený pane Dolejší, mne zase naplňuje štěstím, když je zábráněno postavit tzv. moderní současnou stavbu.
Úroveň těchto staveb v naprosté většině je nesrovnatelná s krásou a elegancí staveb našich předků.
Zajděte si, prosím, podívat se na Národní divadlo, na Rudolfinum, na Národní muzeum, Obecní dům a pak můžete pro srovnání kouknout třeba i na Trojpyj, Pakul a Prošívanou deku.
... Aha!...
šakal
| 24.02.23 10:37
Tak prej: "... Stávající nýtovaná konstrukce je vlivem koroze staticky ´rozvolněná´ a především neopravitelná..."
Pokud je SKUTEČNĚ neopravitelná, pak je současnými technologiemi bez jakéhokoliv problému znovu a do detailu vyrobitelná. Takže reedifikace!

Jo, a na nějaké průběžné štěrkové lože s betonovou vanou, na které se SŽDC (a kdoví kdo ještě ještě) jistě moc těší, se vám vybodnem.
Add new comment
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.