Usnadňujeme architektům práci, říká Petr Kunt z Archtiles

Vložil
Pavlína Drbálková
17.12.2013 08:25
ARCHTILES s.r.o.

Archtiles je seskupení lidí, které spojuje nejeden povahový rys stejně tak, jako bohaté zkušenosti a znalosti o obkladech, dlažbách a mozaikách,“ říká Petr Kunt, jeden ze zakladatelů firmy ARCHTILES – ARCHITECTS SUPPORT, která si k prvnímu výročí svého vzniku nadělila nejenom nový web, ale také exkluzivní zastoupení celé řady unikátních výrobků a sérií. Krátká charakteristika firmy, co by nebyla otřepanou frází, podle Petra Kunta a jeho kolegů, neexistuje. Celý tým si ale uvědomuje svou úlohu, která spočívá v poskytování odpovědí na otázky nejenom architektů. „A to vyžaduje perfektně pochopit otázku a poskytnout na ni komplexní, pravdivou, vyčerpávající, nezdlouhavou odpověď,“ upřesňuje Petr Kunt.

„Všichni si uvědomujeme, že pracujeme se šéfkuchaři, a ti nechodí nakupovat do supermarketů, ale do podniků, kde jim připraví věci přesně tak, jak si přejí. A to jsme my. Osobní přístup je obecně klišé, je to fráze, ale my to tak nebereme. Pro nás má toto slovní spojení velmi konkrétní a osobní význam. Kromě toho je možné říct, že jsme poměrně výjimečně sehraný tým přátel.“



Ve Vašem logu se objevuje „architects support“ , co tím chcete říct?
Chápeme keramické dlažby a obklady jako materiál, který lidstvo doprovází po staletí. Ve své pravé podstatě je to neodmyslitelná součást interiérů i exteriérů. A my jsme tady, abychom v tom obrovském množství výrobců, výrobků, stylů, velikostí a barev udělali jakýsi uspořádaný přehled toho nejlepšího, a tím architektům usnadnili práci.

Dokázal byste ale aspoň popsat, čeho chcete svou prací docílit? Co je hnacím motorem Archtiles?

My nemáme asi standartní cíle, jako klasická obchodní firma, že bychom chtěli dosáhnout nějakých obratů, přesně vytyčených čísel nebo být největším firmou na trhu.
Naším hnacím motorem je to, že se můžeme stát nepatrnou součástí děl, na kterých naši klienti pracují… že se na nás obracejí začínající architekti, stejně jako zvučná jména a je jen na nás, zda se s důvěrou vrátí i příště nebo se nám vyhnou velkým obloukem.
Navíc je keramické obklady a dlažby možné vnímat i jinak než jen jako nutné vybavení sociálních zařízení nebo vydláždění chodeb. Snažíme se ukázat, že mohou být použity například v obrovských formátech na fasády, v minimalistických formátech pro dekoraci obytných prostor a podobně…  snažíme se překvapovat šéfkuchaře, aby i oni mohli překvapovat své klienty.

Když se teď, po roce, ohlédnete zpět, tak máte pocit, že se vám splnilo vše, co jste si od začátků slibovali?
Neskromně, ale opatrně musím říci, že se nám první rok vydařil mnohem lépe, než jsme očekávali.  Neznamená to ale, že se nám musí dařit stejně dobře i v tom dalším.  Vždy, když je něco nového, tak spousta lidí, v našem případě architektů, si dané služby a produkty přijde vyzkoušet a až další roky nám ukážou, jak na tom opravdu jsme. Významně se nám ale také rozšířily řady naší firmy, resp. Se zdvojnásobily, takže ten tým už není tak maličký, jak byl na začátku.

Showroom Praha, Rosmarin business centrum, Dělnická 12

A teď skromnost stranou. To, co jste dokázali za jeden rok, je přece jenom úspěch. V čem tkví  jeho tajemství? Zmapovaný trh a chuť do práce má nejspíš i vaše konkurence.
Základ úspěchu vidím v kolektivu.. v lidech a jejich motivaci. Máme štěstí, že naším cílem není vydělat co nejvíce peněz v co nejkratší době. Takový business plán je z mnoha firem cítit na sto honů… Ten náš je spíše založený na jakémsi sebeuspokojení z poskytování servisu, o který někdo skutečně stojí, a který lidem snad i pomáhá nebo alespoň usnadňuje práci. Prostě když vám někdo důvěřuje na základě vašich znalostí a zkušeností, je to samo o sobě úspěch…nebo snad ne?

Jak jste před rokem začínali?

Bylo to v jedné restauraci v Holešovicích. Ne z důvodu její dobré kuchyně, ale vybrali jsme si ji, protože má pod každým stolem zásuvku na notebook a nemá omezené wi-fi, což byla naše jediná kritéria. Pak jsme pokračovali v šesti lidech v maličké kanceláři, ale poměrně rychle se nám podařilo vybudovat  velké studio v ROSMARIN business centru na Dělnické 12. Celý první rok je vlastně takový začátek, takže do něj budu počítat i otevření pobočky v Brně před pár měsíci.

Kdy přišel ten zlom, po kterém se vám začalo dařit? Anebo šlo vše hladce již od začátků?
Tak nejsme úplní začátečníci, kteří si řekli, že půjdou prodávat dlažby. Já osobně pracuji v oboru již nějakých třináct let, pracoval jsem pro italské keramičky jako obchodní zástupce, takže trh zmapovaný mám. Také směr, kterým se chceme ubírat, byl dopředu jasně daný a, díky zkušenostem, sortimentu a osobním vazbám byl start docela rychlý.

Nemáte klasický showroom s výlohou do ulice, ale jste trošku ukryti v office centru ROSMARIN. Takže se k vám někdo „z ulice“ jen tak nedostane?

Pro koncového klienta není snadné objevit v 7. patře administrativní budovy vzorkovnu keramických obkladů a dlažeb…  Ne, že bychom případné šťastlivce odmítali, ale potřebujeme architektům a jejich klientům nabídnout soukromí a určitý komfort, kterého v prodejně přístupné z ulice nemůžete dosáhnout. Koncový klient se k nám většinou dostane na doporučení architekta nebo přijde rovnou v jeho doprovodu. Kdokoliv nás  ale navštíví, je pro nás váženým klientem.

A co byste vašim váženým klientům a  pomyslným „šéfkuchařům“ popřál na závěr?

Rád bych všem architektům popřál v této ne vůbec lehké době klidné Vánoce, dostatek načerpaných sil do nového roku a co nejvíc osvícených investorů. Také bych rád popřál Archiwebu, co nejvíce čtenářů a ať si udrží a upevní svoje přední místo v odborných webech.

Děkuji nejen za přání, ale za celý rozhovor.

0 komentářů
přidat komentář

Související články