Praha - Prodloužení tramvajové trati v pražské Podbabě postaví společnost Eurovia CS. Stavba už má také stavební povolení. Mluvčí pražského dopravního podniku Ilona Vysoudilová ČTK řekla, že projekční práce by měly být zahájeny ještě tento měsíc, stavět se začne na přelomu roku. Stavba za zhruba 282 milionů korun by měla být hotova na konci června příštího roku. Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) na vybudování získá peníze z evropských fondů. Tramvajová trať, která nyní končí před hotelem Crowne Plaza (někdejší hotel International) na bývalém náměstí Družby, bude prodloužena zhruba o 260 metrů nové dvoukolejné trasy. Dalších asi 290 metrů kolejí bude položeno v nové tramvajové smyčce u plánované železniční zastávky Praha - Podbaba. Zároveň bude rekonstruováno asi 300 metrů současné tratě z Vítězného náměstí. Během výstavby bude zrušena současná smyčka. Nový úsek bude podle Vysoudilové pokračovat Podbabskou ulicí ke křižovatce s ulicemi Pod Paťankou a Ve Struhách. Na tuto křižovatku naváže vjezd do nové smyčky, kde bude vybudováno také nové sociální zařízení. Kvůli nové smyčce bude částečně přeložena ulice Pod Paťankou a bude demolován most železniční vlečky. Hlavním cílem prodloužení mělo být vytvoření nového přestupního bodu. Cestující, kteří do Prahy přijedou vlakem směrem od Kralup nad Vltavou a Roztok, by pak přímo v Podbabě mohli přestoupit na tramvaj. Proti původním předpokladům bude ale železniční zastávka Podbaba kvůli nedostatku peněz vybudována s několikaletým zpožděním. Není tedy jasné, kdy se cestující přestupu dočkají. Uvažuje se o tom, že by se trať v budoucnu prodloužila do Suchdola. Proto bude nová smyčka umístěna západně od ulice Podbabská. DPP ale stavbu odkládat nechce především kvůli možnosti žádat o peníze z evropských fondů. Dotaci získá z operačního programu Praha - Konkurenceschopnost. Poslední nově vybudovanou tramvajovou tratí bylo v roce 2008 prodloužení kolejnic ze zastávky Laurová ke stanici metra Radlická. Pět let předtím DPP zprovoznil trať z Hlubočep na Barrandov. V posledních dvou letech se rozsah tramvajové sítě neměnil. Eurovia CS se specializuje na dopravní a inženýrské stavby. Hlavním akcionářem firmy je francouzská společnost Eurovia patřící do koncernu Vinci. Ten v Česku ovládá ještě například stavební firmy SMP CZ nebo Průmstav. Společně se společností Skanska se Eurovia CS podílela také na letošní rekonstrukci tramvajové tratě v Plzeňské ulici.