Pro Expo 2010 se hledá firma, která bude propagovat českou účast

Vložil
ČTK
29.09.2008 15:15
Praha

Praha - Kancelář zařizující českou účast na světové výstavě Expo 2010 v Číně hledá agenturu, která zajistí efektivní propagaci národní expozice. Kontrakt ve výši kolem 16 milionů korun má šanci získat firma, která zvítězí ve vypsaném výběrovém řízení. Kancelář to sdělila ČTK.

    Vybraná společnost se bude starat nejen o propagování českého pavilonu mezi návštěvníky světové výstavy, ale také mezi těmi, kteří si český pavilon prohlédnou virtuálně na internetu. Firma bude mít rovněž za úkol zajistit pozitivní vnímání expozice mezi Čechy, uvedla kancelář. Zájemci se mohou hlásit do 23. října, bližší informace lze nalézt na www.czexpo.com.
    O den dříve skončí lhůta pro podávání návrhů na vytvoření českého pavilonu na světové výstavě. Vítěz soutěže připraví koncept opláštění pavilonu a vypracuje návrh interiéru, který pak i realizuje a po skončení výstavy se postará o likvidaci pavilonu. Předpokládaná hodnota zakázky je 185 milionů korun. Vítěz této soutěže by měl být vyhlášen letos v listopadu. Výběrová komise pod vedením generálního komisaře Pavla Stehlíka bude posuzovat především dvě kritéria, a to cenovou výhodnost a atraktivitu řešení.
    "Budeme se dívat, jestli je návrh inovativní, okouzlující, jestli přináší nová řešení a využívá prvků, které je možno aplikovat na takové výstavě, jakou organizujeme," uvedl Stehlík. Pavilon by zemi měl propagovat po ekonomické a kulturní stránce a má naplnit české heslo Plody civilizace i téma světové výstavy v Číně Lepší město - lepší život. Při výběru chce komise klást důraz na architekturu, na úroveň expozice, její souvislost s Českou republikou, funkčnost a bezrizikovost řešení interiéru z hlediska provozu.
    Česko se v Číně chce představit jako moderní, vyspělá a prosperující země, atraktivní turistická destinace i zajímavý investiční prostor. Výstava v Šanghaji začne v květnu 2010 a potrvá do konce října toho roku. Za prezentaci v Šanghaji zaplatí stát 520 milionů korun, což je asi o 200 milionů více, než dal na předchozí výstavu v Japonsku před třemi roky. Tehdy českou interaktivní Zahradu hudby vidělo necelých 1,7 milionu návštěvníků.
0 komentářů
přidat komentář

Související články