Zdroj
Vladimír Onderka
Vložil
ČTK
09.04.2008 15:35
Olomouc


zpět na článek
5 komentářů
Zemědělský půdní fond a pozemky u Olomouce
Zbyněk Štěpánek
| 10.04.08 01:50
Zprávu o tom, že záboru kvalitní zemědělské půdy v okolí Olomouce pro bytovou výstavbu brání Zemědělský půdní fond, te třeba brát s rezervou. Rozsáhlému zastavění pozemků s nejlepší půdou ohromnými stavbami jako je nákupní centrum Olympia nebo centrální sklady Kauflandu nikdo nezabránil.Spíše než na kvalitě půdy to záleží na tom, jak dovede silný investor na správných místech přitlačit. Jako bych neměli kolem sebe dost příkladů.
likvidace polí a zeleně v Olomouci, vše proti chodcům
Eva Sadílková
| 10.04.08 08:35
Olomouc má má nárůst obyvatel mezi léty 1991 a 2001 sotva pár stovek lidí a stejně tak i v dalších letech až po dnešek nadále počet obyvatel stagnuje. Přesto se zde staví živelně tisíce dalších předražených pseudopanelákových bytů a ničí se veškerá příroda v okolí. Lidé bezhlavě kupují předražené byty, i když jsou jen na papíře, jenom proto, že se nechávají nalákat na prozatím levné hypotéky. Za pár let budou koukat co musí splácet a jaká bude hodnota jejich bytů.
Bezohledně se v Olomouci a v okolí zastavují pole a likvidují zahrádky, jen aby si přišly na pěkný zisky stavební firmy a tak zvaní developeři. Které pak politické strany jsou pak jimi sponzorovány? Ale to přece není pravda! Žádné!
Betonářská a asfaltérská loby se činí. Ve městě Olomouci se zužují se chodníky, likvidují se zelené travnaté pruhy, kácí se o sto šest stromy nebo celé aleje stromů, zamalovávají se a likvidují přechody pro chodce, likvidují se semafory pro chodce. I z dětského hřiště (u ulice Zelená) udělal magistrát parkoviště. Jen aby bylo parkování pro autíčka a jen aby se mohlo nerušeně městem jezdit. Kdyby někteří šli pěšky, asi by jim nohy upadly a kdyby jeli tramvají nebo autobusem, byla by to jejich smrt.
Olomoucká radnice již několik let bytové domy nestaví?
jiří měrka
| 12.04.08 03:21
Zaslechnul jsem něco o výstavbě domu s pečovatelskou službou. Tam nové byty budou. Pro pár vyvolených. Vzhledem ke stárnutí populace a nemožnosti umístit všechny potřebné seniory do „pečovateláků“ by snad bylo lepší, nezapomínat i na ty seniory, co se chtějí přičinit. Je jistě dobře, že developer pamatuje s malometrážními byty na singles a malé rodiny. Bude se ale stavět taky něco bezbariérového, kde by si senioři mohli zakoupit sousedící garsonky (tj. uspořádání, kdy partneři mají soukromí, ale mohou si navzájem pomoci)? Pan primátor podobné iniciativy nezmínil. Nebo jsem něco přehlédnul?
Zábor půdy
Petr Schneweiss
| 14.04.08 09:49
Bránit půdní fond před rozvojem města v jeho těsné blízkosti je nesmysl - půdní fond je třeba chránit tam, kde se nachází ucelená zemědělská oblast. Krajské město nemůže být přece utěsněno a svázáno v přirozeném stavebním vývoji jenom proto, protože leží v úrodné krajině - to by se musela města stavět v horách. Navíc ochrana půdy v situaci, kdy se většina zemědělců místo obděláváním této půdy zabývá jejím nezúrodněním výměnou za evropské dotační peníze je ryzí paradox. A jen pro informaci ... největší evropská města se vesměs nacházejí na vynikající bonitě půdu ... Paříž, Varšava, Berlín - tato města leží v úrodných rovinách u velkých řek, a taky se nikdo nezblázní, že místo pole je tam Champs Elysées anebo Unter den Linden. Město je město a nelze jej ohraničit s tím, že nesmí vyběhnout do svého okolí.
K příspěvku paní Evy Sadílkové
Petr Schneweiss
| 14.04.08 09:16
Právě rozvolňování zástavby města je příčinou zastavování okolní krajiny, z tohoto titulu je zahušťování již zastavěného intravilánu (vnitřku města) spíše pozitivním jevem. Bezhlavé nakupování bytů není vina developerů, ale důsledek poptávky po kvalitním bydlení ... třetina bytového fondu v Olomouci je panelová výstavba, a dnes v těchto domech velmi klesá poptávka po bydlení. Hodnota dnes budovaných bytů se udrží na rozumné úrovni i po letech. Podívejte se na nově budované obytné čtvrti, jak diametrálně se liší od socialistických sídlišť. Problematika sídliště Neředín (parkování, dětská hřiště) je zakódována v jeho půdorysu - úzké ulice, kam se všechna auta obyvatel nevejdou. Vámi zmíněná jízda tramvají je paradoxně opačný problém - pojedou-li všichni tramvají (která mj. díky úzkým ulicím nemůže na Mačkalov jezdit), budou se muset zvětšovat parkoviště, protože vzroste statická doprava - auta zaparkovaná v ulicích. Kde jsou podzemní parkoviště? "Viníkem" zde není město, ale majitelé vozidel - ovšem to je dnes trend, každý má automobil, a tlak majitelů aut a zároveň rezidentů je neúprosný ... chceme parkovat v místě bydliště. Řešení musí být systematické, promyšlené a trvale udržitelné. Za takové (a zároveň jako menší zlo) se dnes v Evropě považuje zahuštění měst ve prospěch okolní krajiny podle hesla "žiješ ve městě, nemůžeš mít kolem sebe les". Vždycky máte možnost žít na venkově a mít to do lesa přes cestu.
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.