Černá stavba obřího logistického centra v Pardubicích pokračuje

Vložil
ČTK
15.07.2009 14:35
Pardubice

Pardubice - Stavba obřího logistického centra Zelená louka společnosti D + D Real na území Pardubic dál pokračuje bez stavebního povolení. Radní na úterním zasedání rozhodli, že investorovi nepronajmou městský pozemek, pokud černou stavbu nezastaví. Jednatel firmy Petr Dědek doufá, že se mu přesto podaří s městem domluvit, řekl dnes novinářům.
    "Neznám usnesení rady, těžko tedy na něj mohu reagovat. Jako podnikatel jsem připravený na každou variantu. My ale doufáme, že najdeme řešení, jak stavbu dokončit," uvedl Dědek. Město v červnu třikrát vyzvalo firmu, aby okamžitě stavbu ukončila. Podle zákona mají úředníci stavebního úřadu přijet s policií a stavbě fyzicky zabránit. Společnost má do konce července podat žádost o dodatečné povolení stavby.
    "Pokud bychom se nedostali do časové tísně a nemuseli zahájit, tak bychom nezahájili. My jsme byli před rozhodnutím zahájit stavbu a tím pádem se dostat do situace porušení zákona, anebo možností ztroskotání projektu," uvedl Dědek.
    Firma D + D Real staví od loňského září logistické centrum pro společnost DB Schenker. Podle Dědka je docela možné, že kvůli obtížím investor od projektu ustoupí. Vyjádření ředitele DB Schenker Tomáše Holomouckého se ČTK nepodařilo získat, protože je na dovolené. Dědkova společnost v Pardubicích už proinvestovala stovky milionů korun. Celý projekt přijde na 800 milionů korun.
    "V tuto chvíli běží řízení o odstranění stavby a byla mu (Petru Dědkovi) dána možnost, aby mohl požádat o dodatečné povolení stavby. Bez zastavení stavby mu povolení vydáno nebude," řekl primátor Jaroslav Deml.
    Součástí stavby je i dostavba křižovatky na silnici I/36, neboť území dopravně nestačí náporu automobilů. Jenže silničáři sice připravují územní řízení, ale v příštím roce nejspíš peníze na stavbu nebudou, což prodlužuje termíny dokončení logistického centra, který je naplánovaný do roku 2011. Investor původně předpokládal, že letos dokončí dvě haly, jednu na konci srpna. Podmínkou pro další tři haly je dokončení křižovatky.
    "Ředitelství silnic a dálnic si nemyslí, že by mělo příští rok zdroje na dokončení křižovatky. Pardubická pobočka má jiné priority, například křižovatku na silnici I/37 u Parama," řekl Deml.
    Výstavbu logistického centra slavnostně zahájili politici i zástupci investora vloni v říjnu. Před Vánocemi firma D + D Real podala první žádost o  územní rozhodnutí, které dosud nemá. Pokud získá dodatečné stavební povolení, nemusí už o územní rozhodnutí žádat.

Související články