Brňané si přejí stavební rozvoj města, ale i zeleň a cyklotrasy

Vložil
ČTK
09.07.2011 23:35
Brno - Obyvatelé Brna si přejí další stavební rozvoj města - nové plochy pro bydlení a podnikání. Příští městský územní plán by však podle nich měl víc myslet i na zeleň, prostor pro volný čas a cyklotrasy. Vyplývá to z ankety, kterou při přípravě nového územního plánu uspořádal magistrát. Téměř polovina odpovídajících jako nejlepší vyhodnotila první, tedy nejodvážnější variantu konceptu územního plánu. Varianta prý "jako jediná počítá se skutečným rozvojem města" včetně nových rozsáhlých ploch na výstavbu.

    V anketě odpovídalo zhruba 130 lidí, což její tvůrci vzhledem ke složitosti tématu považují za vysoké číslo. Téměř 60 procent respondentů uvedlo, že varianty konceptu připravovaného územního plánu studovalo ze zájmu o lokalitu, kde bydlí. Další lidé se zajímali o rozvoj města jako celku, jiní hledali na plánech svůj pozemek či dům. Dalšími častými důvody byly zájem o rozvoj městské části a dopravní souvislosti, například propojení různých částí města.
    Z variant zvítězila ta první, která navrhuje nejdynamičtější rozvoj města. Zvolilo ji 42 procent lidí. Z jejich komentářů pod odpověďmi ale vyplývá, že si variantu přejí doplnit o víc zelených ploch a místa pro trávení volného času.
    Druhou a třetí variantu si vybralo po 24 procentech odpovídajících. Na druhé oceňovali uměřený rozvoj. "Žádná hektická a extenzivní výstavba, žádné megalomanské projekty," napsal jeden z respondentů. Jiný ocenil "minimální likvidaci zahrádkářských kolonií".
    U třetí varianty odpovídající nejčastěji chválili její ohled na životní prostředí i omezený rozvoj, a to v oblasti bydlení, průmyslu i dopravy. Varianta se od prvních dvou nejvíc liší v tom, že chystanou silnici R43, která má Brno spojit s Pardubickým krajem, vůbec neumísťuje na městský katastr. Počítá s tím, že by Brno obešla a západně od něj se připojila k dálnici D1.
    Anketa ukázala i na protichůdnost přání Brňanů. Zatímco někteří psali, že si přejí zachovat nádrží v centru, i když s tím ani jedna varianta konceptu územního plánu nepočítá, jiní preferují odsun. Současné nádraží je nejhorší v zemi, napsal jeden z nich. Konfliktním bodem jsou i zahrádky. Například Juranku v městské části Jundrov si část lidí včetně majitelů tamních pozemků přeje zastavět. Jihozápadní svah nedaleko centra považují za jednu z mála posledních ploch blízko centra Brna vhodných pro novou čtvrť. Jiní zahrádkáři jsou proti zastavění. Argumentují ekologickým přínosem zahrádek a tím, že jim zahrádky poskytují smysluplnou možnost trávení volného času.
    Magistrátní úředníci nyní pracují na odpovědích na námitky a připomínky lidí i městských částí ke konceptu územního plánu. Primátor Roman Onderka (ČSSD) už dřív označil za úspěch, kdyby zastupitelé stihli o novém územním plánu hlasovat v tomto volebním období.
0 komentářů
přidat komentář

Související články