Báňský úřad povolil pokračovat v ražbě ve Stromovce

Zdroj
Karel Čapek
Vložil
ČTK
16.01.2009 17:30
Praha

Praha - Báňský úřad povolil další ražbu tunelu Blanka v pražské Stromovce. ČTK to řekl Dušan Havel z Českého báňského ústavu. Stavba tunelu ve Stromovce byla zastavena poté, co se zde v říjnu při ražbě již podruhé propadla půda. Český báňský úřad i nadále vede správní řízení o udělení pokuty se stavební firmou Metrostav, která tunel pro hlavní město razí. Nehodu vyšetřuje i policie.

    Báňský úřad povolil další ražbu obou tubusů tunelu. Stanovil ale podmínky, za kterých Metrostav může ve stavbě pokračovat. "Firma musí ohradit místo ohrožené případným propadem, musí tam být i trvalá hlídka," řekl Havel. Ujistil ale, že celá Stromovka uzavřena nebude, omezena budou pouze místa aktuální ražby. Mluvčí magistrátu Jiří Wolf podotkl, že ploty nad tunelem byly i před nehodou, tunel se ale propadl při rozšiřování několik desítek metrů před čelem ražby. "Jestli to báňský úřad povolil, určitě k tomu má své důvody," řekl Wolf. Připomněl, že pokračování v budování tunelu nijak nesouvisí s trestním oznámením, které magistrát na neznámého pachatele kvůli obecnému ohrožení podal.
    Metrostav dále musí zpevnit nadloží nad raženým tunelem. "Opatření jsou natolik přísná, že musím konstatovat, že z hlediska technického a ekonomického je to maximum, co mohla firma udělat," dodal Havel.
    Báňský úřad také vede kvůli propadu ve Stromovce tři správní řízení. "Jedno se stavební firmou o uložení sankce, druhé s pracovníkem stavební firmy, také o uložení pokuty," řekl Havel. Třetí správní řízení se podle něj týká zaměstnance projektantské firmy, kterému hrozí odejmutí licence. Uzavření správních řízení Havel odhaduje na konec února.
    Půda se ve Stromovce propadla nedaleko bývalé Šlechtovy restaurace, na místě vznikl kráter o průměru zhruba 30 metrů, nikdo nebyl zraněn. Jen asi 50 metrů daleko od říjnové nehody se tunel propadl již v květnu.
    Výstavba severozápadní části vnitřního automobilového obchvatu mezi Špejcharem a křižovatkou Pelc-Tyrolka začala loni. Silnice povede tunely pod Letnou a pod Stromovkou. Náklady na stavební práce dosáhnou 21,2 miliardy korun, technologie budou stát dalších 4,5 miliardy korun. Silnice by měly být dokončeny v roce 2011.

Související články