Pražským silničním tunelům kraluje svou délkou Strahovský tunel

Zdroj
Tomáš Miřátský
Vložil
ČTK
13.08.2007 10:55
Zlín

Tunely v provozu:
Vyšehradský tunel - nejstarší a nejkratší:
Nejstarším pražským silničním tunelem je 35 metrů dlouhý Vyšehradský tunel. Byl vybudován v letech 1902 až 1905 a prochází skalnatým masivem jako spojnice Rašínova a Podolského nábřeží. Jako jediný slouží pro provoz tramvají i automobilů.

Letenský tunel:
Letenský tunel, jehož výstavba začala v září 1949, je dlouhý 426 metrů a překonává výškový rozdíl 23 metrů. Jako součást systému civilní obrany byl napojen na přilehlé kryty pod Letnou. V roce 2002 byl poškozen povodněmi a několik měsíců uzavřen.

Strahovský tunel - nejdelší v Česku:
Jeden z nejmodernějších tunelů, spojuje Smíchov a Dejvice. Jeho výstavba byla zahájena v roce 1986 a dokončena v roce 1997. Měří dva kilometry a při velkém vytížení jím za hodinu projede až 43.000 vozidel.

Těšnovský tunel:
Pražská nábřeží Ludvíka Svobody a Rohanské spojuje 350 metrů dlouhý Těšnovský tunel. Byl postaven v letech 1977 až 1980 a měl za úkol zklidnit oblast před bývalým ÚV KSČ (dnes ministerstvo dopravy a spojů). Proto byl přezdíván "Husákovo ticho".

Tunel Mrázovka - nejnovější:
V srpnu 2004 byl na Smíchově uveden do provozu silniční tunel Mrázovka spojující část městského okruhu ze Zlíchova a Radlické ulice se Strahovským tunelem. Ražba zhruba kilometr dlouhého tunelu začala na konci roku 1998. Měl být hotov již v září 2001, protesty ekologických aktivistů ale výstavbu zkomplikovaly. Původně měl tunel stát 4,5 miliardy korun, nakonec se jeho cena vyšplhala až na sedm miliard.

Zlíchovský tunel:
V říjnu 2002 byl otevřen úsek městského okruhu Zlíchov- Radlická, jehož součástí je i 165 metrů dlouhý tunel. Na severu na něj navazuje komunikace Dobříšská ústící do tunelu Mrázovka, na jihu navazuje na nájezdovou rampu Barrandovského mostu.

Tunely ve výstavbě:
Lochkov - Radotín:
V současné době pokračuje ražba silničního tunelu mezi Lochkovem a Radotínem v Praze. Asi 1,6 kilometru dlouhý tunel bude součástí úseku vnějšího automobilového okruhu ze Slivence do Lahovic a zcela dokončen by měl být v září 2009.

Tunelový komplex Blanka - po dokončení nejdelší v Česku:
Součást severozápadní části městského okruhu bude i 5,5 kilometru dlouhý tunelový komplex Blanka, který povede pod Letnou a pod Stromovkou. Náklady na jeho vybudování se pohybují nad hranicí 20 miliard korun a měl by být hotový v roce 2011.
1 komentář
přidat komentář
Předmět
Autor
Datum
vytížení strahovského tunelu...
martin
15.08.07 05:13
zobrazit všechny komentáře

Související články