Podobnou situaci zažil v loňském roce Zlín. Hlavní pošta se odstěhovala z náměstí Míru v centru v dochozí vzdálenosti od zastávek prakticky všech linek MHD, které centrem projíždějí, do poněkud odlehlého "baťovského areálu". Na naléhání města ČP přislíbila zachovat několik přepážek v centru, město velkoryse nabídlo prostory radnice. Po váhání Pošty se na podporu "pošty v centru" také podepisovala petice... a skutek utek. Zástupce Pošty se momentálně ohání jakousi metodikou pro výběr místa pro "nové" pobočky s tím, že centrum města poštu nepotřebuje. Evidentně argumentují na základě pohledu na mapu města a předpokládají spádovost na základě planárního zobrazení bez ohledu na jeho reliéf, dopravní obslužnost atd. Město bylo dotlačeno k zavedení nové nesystémové autobusové linky, aby se na novu hlavní poštu dostali ti, kteří tam nedojdou několik set metrů od stávajících zastávek MHD po komunikacích přetvářeného bývalého průmyslového areálu.
V Olomouci jsou na tom zatím přece jen líp - na vedlejším (Horním) náměstí funguje (doufám!) další pošta, také v dochozí vzálenosti od MHD (týchž tramvajových linek). U Šantovky vznikla nová křižovatka dalších tramvajových tratí.
Nicméně při pohledu na stejný "modus operandi" si kladu otázku, jak je možné, že státem vlastněný podnik si tak dobře rozumí s developery a samosprávy (a občané) zůstávají na okraji, zcela bezbranní.
Add new comment
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
V Olomouci jsou na tom zatím přece jen líp - na vedlejším (Horním) náměstí funguje (doufám!) další pošta, také v dochozí vzálenosti od MHD (týchž tramvajových linek). U Šantovky vznikla nová křižovatka dalších tramvajových tratí.
Nicméně při pohledu na stejný "modus operandi" si kladu otázku, jak je možné, že státem vlastněný podnik si tak dobře rozumí s developery a samosprávy (a občané) zůstávají na okraji, zcela bezbranní.