Publisher
ČTK
12.06.2007 09:20
Czech Republic

Pilsen


back to article
7 comments
Architektura
Jirka
| 15.06.07 08:04
Vzhledem k tomu, že z jedné strany budoucího hotelu je historická budova soudu (bývalé planetárium) a ze strany druhé historická brána pivovaru doufám, že architektura hotelu nebude stejně příšerná jako národní knihovna v Praze nebo plánované kašny na plzeňské náměstí. Myslím, že tohle místo je pro moderní hotel naprosto nevhodné a bude to jako pěst na oko. Ale názor obyčejných obyvatel nemá žádnou váhu. V Plzni už se to projevilo právě u zmiňovaných kašen, se kterými většina plzeňanů nesouhlasila. Když kašny, tak dobové, které budou kopiemi těch původních, zapadajících do historického středu města. Stejné by to mělo být s hotelem. Moderní architektury podle mého názoru do historických částí nepatří.
Re: Architektura
Honza
| 17.06.07 02:41
V podstatě s vámi souhlasím, až na to, že tuto část nepovažuji za historickou část. I přestože jsou v okolí právě vámi jmenované dva objekty. Viděl jsem několik vizualizací hotelu a není to tak strašné. Žádné přehnané prvky, poměrně respektující místo a terén a zároveň jemně moderní. Podle mě je dobře, že zrovna na tomto místě vyroste takový komplex, alespoň tato planina bude trochu uzavřená. Bohužel v Plzni je podobných proluk a planin až moc... Spíše bych se zajímal o místo bývalého domu U zvonu. To místo potřebuje zastavět, protože v současné situaci park trpí právě tou otevřeností a přerušenou zástavbou. Právě sem by bylo třeba postavit architektonicky velmi kvalitně promyšlený dům. Takový, aby tvořil přechod mezi historickou částí a tou moderní (BCB) na druhé straně. Něco jako z jedné strany cihly, z druhé sklo. Stejně tak proluka v Jízdecké ulicky, kde se snad bude stavět nová divadelní budova. Tohle místo je nyní blátivá ostuda Plzně. Doufejme, že projekt bude kvalitní, že bude například počítat s podzemními garážemi a né povrchovým parkovištěm (bohužel v plzni bych se parkovišti ani nedivil... Spíše než nové budovy hotelu bych se bál stále nepochopitelně plánovaného šíleného projektu Severojižního průtahu, který naopak zapříčiní demolici spousty dmů ve (trochu vzdálenějším) centru... které, přestože není historické, je stejně cenné... Tudíž závěr - Hotelu se nebojte!
Re: Architektura
castlefipo_cz
| 19.06.07 11:37
Nevim co jste zač Jirko... ale když se podíváte naproti, na budovu obchodního domu Tesco a ředitelství policie ČR,...je v podstatě jedno, co tam bude stát, bystřejší občani si už našli, jak to bude vypadat a osobně mi přijde, že to bude oživení...v Plzni je dost proluk, které by se měly dostavět...jen by museli být investoři.
S panem Honzou souhlasím...prostor u Zvonu je absolutně nevyužitý a zasloužilo by si tam ten vítězný projekt galerie od Tomáše Krále. Co se týče divadla kdoví,...opět záleží na výsledku soutěže, která bude vypsána...alespoň myslim
Btw lidé v Plzni se nemůžou vyjadřovat...kdyby se mohli, nebude stát hotel Diplomat....což považuju za ostudu Plzně! Stejně tak jako hotel Primavera.
Ale nevim, kašny jsou v poho. Chce to moderno a ne historično. Stačí, že Plzeň je už takhle (nejen) Architektonický vidlákov....krom pár světlých vyjímek. (jsem z Plzně, vim o čem mluvim
propána
Jan Sommer
| 20.06.07 10:50
S radostí nabízím letenské lejno do Plzně. Berte hned, zítra můžete být "druzí" (zájemci se jen hrnou, třeba psík mé dcery; ale věřím, že by to autor rád "udal" vícekrát, třeba i ve víceblobní formě). Vedle plzeňského obchoďáku z nejobludnějších /spolu s Libercem/ (Vy říkáte TESCO, já nevím) skutečně může stát cokoliv - teda ať stojí!
To, co sem píší, jsou také architekti?
Re: Architektura
Honza
| 20.06.07 11:45
Ani nevíte jak rád bych, aby vyšel (bohužel to v současné době vypadá bledě) nedávno prezentovaný projekt pražské firmy na vybudování celého nového bytově-obchodně-administrativního bloku podél Americké třídy (části mezi tramvají a řekou) - včetně zbourání Domu kultury a v nejlepším případě i právě ohyzdné budovy Tesca. To je sice utopie, ale krásná představa Americké třídy zastavěné celistvě (a kvalitně? z obou stran.... Abych se přiznal.. tvar ani velikost hotelu Diplomat mi vůbec nevadí - mám akorát problém s barvou a stylem fasády - směšně navrhnutá malinká okna apod... Stejně tak s hotelem Primavera nemám problém... akorát jeho mohutný komplex opravdu ve vilové zástavbě působí jako pěst na oko. KAŠNY: Kašny jsou na dlouhé diskuze... nejsem příznivcem replik historických kašen, či jakýchkoliv pseudo historických napodobenin. Jsem pro moderní, ale promyšlenou a vkusnou architekturu. Císlerovy kašny takové podle mě nejsou. Osobně se mi velmi líbil návrh, který se v tehdejší soutěži umístil na druhém místě - voda, který crčí přímo ze země a v podstatě se "po ní" dá chodit - viz. prostor před slovanskou radnicí. Samotná stříkající vodní masa totiž tvoří moderní a svěží prvek... ale chápu, že je to daleko náročnější na spotřebu energíí a údržbu. Ano, Plzeň postrádá kvalitní a zajímavé novostavby, je to škoda. Zajímavých míst a nezastavěných zubů v zástavbě je opravdu hodně. Jsem plzeňák, ale čím dál častěji přebývám v Praze a paradoxně mám Plzeň čím dál tím radši. Ano.. není velká. (Jak se to veme.. sedmkrát méně obyvatel než hlavní město, ale pouze třikrát menší rozloha.. Ale je hezká a má potenciál být opravdu krásná. Stačí jen, aby lidé na správných místech chtěli....
re: propána
castlefipo_cz
| 21.06.07 01:44
to Jan: proč jste tak kriticky proti chobotnici? vám se nelíbí ta zelená a fialová? nebo snad ten tvar? nebo že je to od Kaplického? nebo že to nepasuje do Letné? nebo proč? přeci dokuď to tam nestojí, je zbytečné to kritizovat, až to bude stát, uvidíte to v jiném světle, vizualizace mohou být někdy nepovedené a nemusí zobrazit skutečnost tak, jak autor chce aby to vypadalo. Vás to třeba odpuzuje jako tučňáka Sahara, ale mně se to líbí, parádně to konfrontuje historickou zástavbu, přináši do Prahy něco opravdu jedinečného, vyjímečného, jsme přeci v 21.století, měly by se stavět stavby z 21.století a ne stavby alá 20té či starší. Já osobně byl na výstavě Oko nad Prahou, je pravda, že tam byly návrhy, co by tam pasovaly více a budily by lepší dojem u širší veřejnosti a nebylo by to pak tak kontroverzní,ale přesto myslím,že zvolili dobře - zajímalo by mne, jestli by lidi protestovali stejně, kdyby třeba taková chobotnice byla od Zaha Hadid
to Honza: lidé na správných místech budou vždy pro stavby typu Diplomat a pro co nejekonomičtější a nejjednodušší řešení, přinejhorším řeknou zase ne, ikdyž v soutěži vyhraje návrh který si Plzeň zaslouží ...myslim, že lidi proti Hutnímu projektu (dnešnímu BCB), Domu Kultury apod. taky příliš neprotestovaly a taky to stojí (ikdyž pravda, doba byla jiná a měli to podmázlí jistí nejmenovaní :-D)... s tou Americkou by to byla paráda, jsou pro to studie, to ano, jenže studie neznamená nic,...uvidíme, jak se to bude vyvíjet a co tu vznikne - časem - můžeme jen doufat
To castlefipo_cz
Honza
| 21.06.07 10:25
Ono hlavně v případech podobných Diplomatu či například výstavišti jde o to, že zastupitelé města už byli (a i v jiných případech jsou) očividně zoufalí a schváli "cokoliv" jenom aby se už začalo na problematických místech stavět. Což je vidět například na projektu Plazy. Ta mi sice v základu nevadí, ale je vidět, že architekt se nemusel vůbec snažit vymyslet něco jiného, než v podstatě absolutně nezajímavou krychli. Je to škoda. Ale je to i vina města, které zbytečně lpělo na nepodstatných věcech - několikrát se snažilo ukázat veřejnosti svou sílu, že to má pevně v rukou (pokuty) - ale v podstatě se bálo jakkoliv opravdu ovlivnit vzhled budovy (Námitkám proti střeše jsem se jen smál , aby si to náhodou investor nerozmyslel. Tudíž investorovo myšlení, proč dávat větší peníze za lepší návrh, chápu. Pak to záleží na soukromém investorovi, jestli se bude snažit postavit objekt i architektonicky zajímavě, aby na sebe přitáhl pozornost. Což Plaza nemusí, protože v oblasti nebude mít v podstatě konkurenci. V dobách výstavby například Domu Kultury, objektu Komereční Banky na nábřeží, či Bohemky se nejen nikdo neptal, ale těžko mohl někdo i protestovat. Dnes sice protestovat můžeme, ale chápu, že nemůže přijít obyčejný člověk a říct, tenhle návrh se mi nelíbí - a stavba se zastaví. Mimochodem. Oprava Bohemky se povedla. Ve Sky Baru jsem každou chvíli. A nesdílím ony názory, že vadí ve výhledu na plzeňskou věž a historické centrum. Akorát je to takový osamocený zub.. Chtělo by to přistavět pár dalších podobných domů. Ono těch šedesát metrů není tolik. Ono se to jenom zdá v poměru s okolní nízkou zástavbou.. To samozřejmě nebylo myšleno úplně vážně, ale výškové budovy mě okouzlují, klidně bych si dokázal představit moderní administrativní centrum s několika stometrovými budovami například na borských polích. (Býval podobný projekt u Jateční ulice, pokud si dobře pamatuji... Ano... ta Americká je, jak jsem psal, zatím pouze utopie, ale hezká představa.
Add new comment
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.