Galleria Hall West

Galleria Hall West
Autor: UNStudio
Adresa: Apgujeong-dong, Soul, Jižní Korea
Projekt:2003
Realizace:02 - 09/2004
Užitná plocha:21986 m2


Návrh obchodního domu v Jižní Koreji od UN Studia urazil od Kaplického Selfridges další kus cesty. Protože v Koreji šlo o rekonstrukci, nedovolovala daná forma žádné organické úlety. Neustále se měnící barva pláště Gallerie je však dynamičtější než ztuhlá bublina pobitá hliníkovými terči. UN Studio věnuje ve svých stavbách velký prostor diagramům pohybu a provozním schématům. V omezené míře mohli i zde zužitkovat proudění nakupujících v interiérech obchodu. Noční scenérie odpovídá východoasijské mentalitě přivyklé reklamním obrazovkám přes celou výšku domu. Harmonogram stavby se odehrával v řádech týdnů. Časový pres však stavbě neubral na její invenci a výjimečnosti. (pš)

Magická geometrie Soulu, obchodní dům Galleria stojí v okrsku vysoce specializovaných obchodních domů, kde každý z nich představuje mikrokosmos s jedinečným prostředím. Na vrcholu tohoto systému obchodů stojí Galleria Fashion Hall společně s Galleria Masterpiece Hall, kde je v těšném sousedství umístěno velké množství renomovaných značek. Důsledkem toho sem přicházejí návštěvníky ze širokého okolí, dokonce až z Japonska. Galleria Fashion Hall stojí v Apgujeong-dong - významné módní komerční čtvrti Soulu. Navenek obchod přesto působil nezajímavým dojmem. V říjnu 2003 najala společnost Galleria UN Studio, aby navrhli novou fasádu a interiér obchodu, který vytvoří (řečeno jejich vlastním marketingovým slovníkem) 'něco vznešeného', stane se více 'přepychovým' při zachování 'módního trendu a jedinečnosti'. UN Studio dokončilo nový venkovní plášť v září 2004. Skládá se ze 4330 skleněných disků zasazených do kovové konstrukce, která byla připevněna na původní fasádu domu. Tyto disky jsou pokryty speciální duhovou fólií způsobující neustálou barevnou proměnu fasády. Dynamické proměny fasády pokračují i v noci, kdy ji osvětluje speciální systém diod navržený ve spolupráci UN Studia s Arup Lighting. Při rekonstrukci interiéru se architekti zaměřili především na hlavní prostor mezi jednotlivými značkovými obchody. UN Studio usilovalo o usměrnění proudů návštěvníků za pomocí velmi světle zbarvených lesklých pruhů (molo) v podlaze a homogenně svítících stropech, které obchodu dodávají jasný a svěží image.
2 komentáře
přidat komentář
Předmět
Autor
Datum
dokonalá syntéza
de.ardoise
31.01.06 06:07
...BOMBA!...
šakal
01.02.06 08:56
zobrazit všechny komentáře

Více staveb od UNStudio