Spolupráce:Marek Nábělek, Tomáš Straka, Hana Svobodová
Adresa: Velflinská, Pernink, Česká republika
Realizace:2008-11


zpět na článek
49 komentářů
EX-IN
rk
| 13.01.11 02:14
EXterier sa mi paci velmi velmi, aj oplotenie a vztah k okoliu, ale INterier sa mi uz paci menej... skor by som si interier predstavoval nieco na swedsky moderny sposob....
m
| 13.01.11 09:15
me se to líbí hodně, konečně u nás závan architektury jako sochy, vnitřek mi přijde příjemnej. jediný, co by mi asi bylo lito je to netradiční prohození obýváku a ložnice... ale možná je z toho obýváku nějaký super výhled, který z přízemí není? bohužel z fotek se to nepozná. zahrada a oplocení taky super, citlivý.
Moc dobré
Daniel John
| 13.01.11 12:37
Stavbami od FAM jsem zatím nikdy moc osloven nebyl, ale tady se jim to podařilo náramně. Exteriér je moc zajímavý, ještě více se mi líbí interiér.Jednoduché, neokázalé, ale zároveň velmi efektní, funkční a za velmi zajímavou cenu.
Interiér?
Adam L.
| 13.01.11 01:03
Interiér prakticky není žádný - je to focené hned po kolaudaci. Až si tam dají skříně a různé doplňky, bude to uplně jiné. Takového fotky "ala" Pawson mě strašně rozčilují - jsou zavádějící
hmm
aurelius
| 13.01.11 01:51
Moc pěkné, Pavel, gratuluji...napadlo me to same, co Komentatora prede mnou, totiz ze dum pusobi jako socha v krajine...
to Adam
Daniel John
| 13.01.11 04:40
Je to věčné dilema, v jakém stavu interiér prezentovat, ideální je prostě ukázat vše, interiér prázdný, posléze zařízený a následně po letech bydlení. U architektů chápu, že rádi prezentují prázdné prostory, tedy jejich dílo, případně zařízené, pokud se na zařízení podílejí a fotky plně funkčního interiéru pak patří spíše do časopisů o bydlení, případně je fajn v nějaké monografii ateliéru prezentovat dům v obou polohách, Pleskotova monografie třeba prezentuje domy v době vzniku knihy všude tam, kde je viditelný rozdíl, navíc jeho stavby, resp. stavby AP Atelieru to unesou, sluší jim to i lidské tvořivosti (mnohde) navzdory. V každém případě tady je prezentován dům jako dílo, socha v krajině, to je fajn pojem a sem tento způsob patří. A časem se těším na fotky zařízeného domu, jestli lehátko a lampa naznačují směr zařizování, není čeho se bát(-:
gratuluji architektovi a majiteli"
petr
| 13.01.11 04:11
paráda - v exteriéru i interiéru. žádný švédský způsob jak navrhuje první příspěvek - pěkně česky modernisticky neboli "přísně" to je bez zbytečností. obyvatelům přeji příjemné bydlení (sám něco podobného užívám a nadšen).
Pěkné
Pavel Janyška
| 14.01.11 09:10
... snad jenom ta rozpojovací skříň na sloupu el vedení by měla být volně přístupná
A co v zimě?
tomas70
| 14.01.11 10:23
Jenom by mě zajímalo jak v zimě se sněhem na střeše. Zrovna v Perninku dokáže sníh vydržet do května.
ad gratuluji architektovi a majiteli petr 13.01.11 16:50
Jan Sommer
| 15.01.11 12:11
Jasně, když už má být člověk přísný, tak nejprve na sebe.
Exteriér pěkný, interiér cože???
Martina Vondráková
| 21.01.11 10:10
Stavba je krásná, z vnějšku i zasazená dobře do okolí. Ovšem interiér na mě působí dojmem, jakoby všechny povrchy vytvářeli zedničtí učni po 3 měsících v učení. Pravděpodobně dnes "moderní vlna", ale mě to připadá jako odfláklé a špatně udělané.
ruční práce
Jakub Roskovec
| 23.01.11 02:41
Kdysi mi jeden zedník "vysvětlil", že drobné nerovnosti jsou dokladem ruční práce. Takže - křivé omítky? To je v pohodě. Je mi akorát líto prostoru, který v takto minimální dispozici zbytečně zabírá plná střední nosná stěna - jak by se vyjímal v OP výklenek s knihovnou (nebo i krb zapuštěný do stěny), to samé v ložnici v 1.NP. Při použité monolitické technologii na stropy žádný finanční problém. Také bych ušetřil za ta dvě okénka do OP pod stropem - světelný přínos nula, zato zbytečně komplikovaná údržba - tomu puzení je tam udělat ale rozumím. Dům se mi celkově líbí, je to počin.
...
ondrejcisler
| 23.01.11 07:06
To je bomba! Všiml jsem si až dnes - gratulace Paule!
ad knihovna, rucni prace
Jan Sommer
| 24.01.11 08:56
Do knih a knihoven se dnes neinvestuje, což se dá do jisté míry pochopit, i když... Ale také staří sedláci měli knih tak půl metru na posvátné poličce a hlavně si vyprávěli zkazky. Okénko třeba v skákavém stropu v kuchyni, to je určitě dobrý zdroj budoucí zábavy. Schodiště bez zábradlí... To se dá řešit, až nadejde čas... Jenže pak už nemusí být ta síla, o které se dnes myslí, že nikdy nedojde...
WELL DONE
Aleš Šedivec
| 25.01.11 03:30
THUMB'S UP
...
Daniel John
| 04.02.11 04:46
Tenhle báječný dům zaujal už i v zahraničí (www.dezeen.com). Líbí se mi stále více, klidně bych se hned nastěhoval.(-:
___
michal kuzemenský
| 05.02.11 12:04
Pavle dobrý ! Taky gratuluju.
(Hele, ten dům mě už dva tejdny nutí k přemýšlení, polemice, antitezi a otázkám. Neměl bys chuť ? ... a vůbec, neměli bychom se společně víc scházet a kritizovat si svoje pindíky ? Není čas si polemicky povídat o tom jak a proč co děláme ? Ondřeji, Pavle, Jakube ... ? Pojďme mluvit o práci.)
re gratulace
Vích
| 05.02.11 05:48
"V obci je stávající zástavba dvou různých měřítek: malých chalup a větších vícepatrových horských domů. K prvně jmenovaným se novostavba domu přiřazuje."
Mám to chápat tak, že toto je malá chalupa? Už jsem si zvykl na středomořská stavení v českých městech i na předměstích, kde ostatně není co v té změti ignorace a nevkusu pokazit, ale na venkově mě ten odpor ke kontextu stále ještě dokáže zabolet. Takže otázka, pánové, k čemu jsou ty gratulace? hodit bombu do vesnice, tomu říkáte počin? v čem to jako spočívá?
-> MK
jpelcik
| 05.02.11 06:52
a nedaly by se ty diskuze/polemiky delat nejak poloverejne? myslim ze by to par lidi zajimalo jen tak poslouchat, me jo
to Vich
Pavel Nasadil
| 06.02.11 06:14
Dobry vecer pane architekte Vichu,
tezko s Vami o tomto polemizovat, kdyz jste zrejme na miste nikdy nebyl. Stojim si za tim, ze dum je meritkove dobre zaclenen do uzemi. Je to mala "chalupa" a je v kontextu velmi nenapadna. Jde asi o to, ze Vy vnimate kontext trochu jinak nez ja, nebo obyvatelka domu. Nikdo vam to nebere. Nekdo hazi bomby na vesnice, nekdo primo do centra Prahy na novou scenu Narodniho divadla, jak soudim z vaseho kuriozniho soutezniho navrhu S Michalem Kuzemenskym si hrozne rad o praci zapolemizuji.
re Pavel Nasadil
Vích
| 06.02.11 08:27
Děkuju za autorskou reakci, "chalupa", ano máte pravdu, vnímám kontext v širším kulturním slova smyslu a tu Pragerovu Novou scénu bych opravdu rád zbořil a nahradil něčím s měřítkem a atmosférou Národní. Já se ptal ale hlavně gratulujících. Podobný problém se už poměrně důkladně řešil tady na AW u montované chaty v Bernolákove.
střecha
vga
| 06.02.11 09:41
Pernink jsem jako dítě navštívila jednou..dodnes si pamatuji pro mě jako městské dítě nadlimitní množství sněhu, proto můj názor zní: ano, barák prima, ale ne do tohoto prostředí...Chca nechca, prapředci věděli proč šikmou střechu
...
ondrejcisler
| 06.02.11 09:34
Tak já bych se také přidal k těm, kteří by vedle Národního raději Pragera než Vícha. Ono bombardovat asi nemůže úplně kdokoliv, ne každý se totiž dokáže strefit. Jenom tehdy je k čemu gratulovat, jinak je to blbé......Na toto jste se, Víchu, tázal?
Ondřeji,
Vích
| 07.02.11 11:41
umíte být velice nepříjemný, nechtěl jsem se vás nijak dotknout. Já se ptal na dům v Perninku a vy na mne s naší novou Novou scénou, asi tady k tomu založím diskuzi, když vám to tak leží v žaludku. Ptal jsem se v čem spočívá ta trefa u Pavla Nasadila, chtěl jsem oteřít diskuzi o kontextu venkova, ale když nechcete odpovídat, já vás nutit nebudu, je fajn, že se máte rádi, proti tomu nic. Já tu totiž spojitost s vesnicí ani s vlastním pozemkem nejsem schopen dekódovat.
...
ondrejcisler
| 08.02.11 12:45
no neberete to pane kolego ve zlém, ale to srovnání se kterým přišel Pavel je zcela relevantní, skoro bych řekl že je modelové. Navíc skončíme-li zase na Půdě, budu asi skutečně nepříjemný. Myslím si totiž, že debatovat se nemá jenom proto, aby se debatovalo. A že spojitosti nemusí být doslovné a repetitivní. A hlavně nemám rád kverulantství tam, kde nenabízí plnohodnotnou alternativu. Pardon.
relevantní?
Vích
| 08.02.11 10:08
Ondřeji, odvádět pozornost od prezentované práce je modelový útěk z diskuze, ale já vím, že kontexty jsou pro vás nepříjemné téma, tak se tomu ani nedivím.
......
tomas stary
| 08.02.11 08:04
Nemylil jsem se....prekvapive. Jakmile se pod prezentovanou stavbou rozvine diskuze citajici vice jak deset dvacet prispevku, vase jmeno pane vichu se mezi nimi vyskytne s pravidelnosti hranicici s jistotou. Obsah a ton vaseho vstupu bude se se stejnou jistotou tepat jedno a totez. A uprimne, ja se na vas vzdycky tak "tesim". Vy jste takovej "rypacek grafoman". Nic ve zlym. Nebojte, nejste sam. Par podobnych jedincu se tu jeste vyskytuje.

Ale k veci a postupne

pro vicha

Kontext. Uz kdyz se to slovo napise, vypada tak hrozne vazne. Pokud jste chtel na zaklade tehle stavby rozproudit debatu o kontextu, bylo by mozna vhodne ji nacit vasimi vyhradami k tomuhle domecku a ozrejmit kde vy vidite ty zasadni prohresky proti tomu tolik vzyvanemu kontextu. A ne se ptat tech co chvali a co tedy chvali. Protoze z logiky veci plyne, jim se ten dum libi a povazujiho ho za kvalitni ve vsech smerech. Pokud by tomu tak nebylo, asi by nevyjadrovali svoje sympatie.

Chapete kontext v sirsim kulturnim slova smyslu. To je nepochybne spravny a nezpochybnitelny tvrzeni. Bohuzel jste nam zatim nevysvetlil co to tak uplne znamena. Respektive, co to znamena pro vas konkretne. A tak me nezbyva nez chapat jisty ostry podton v reakci kolegy ondreje cislera, ktery nema rad kverulanstvi tam, kde nenabizi plnohodnotnou alternativu. To je bohuzel velmi casty pripad vasich prispevku.

K samotnymu baraku. Shodou nahod jsem tuhle cast sudet mel moznost poznat a dovolil bych si tvrdit, ze v "sirsim kulturnim slova smyslu" je tahle realizace kontextualni az az. Udelejte si jarni rodinny vylet a muzem to pote probrat. Nepochybne bych mel asi podobne vytky jako kolega roskovec....vnitrni nesocharsky pojata delici nosna stena a horni okna nad kuchyni. A taky tak chapu puzeni je tam udelat. A stejne bych si dovolil nesouhlasit s nazorem kolegy spacka, ktery prezentuje na prilozenem odkazu. Myslim ten druhy upraveny pudorys. To uz pak neni ten dum "socha". O strese a "Pude" bych se vubec nesiril. To je uz takovy obsesivne folklorni nazor na staveni v ceskym mikrosvete.
....prijemna "chalupa" za prijemny penize v prijemnym miste. Me se libi. Dobra realizace.

A ted k novy scene. I tady bych si dovolil souhlasit s ondrejem cislerem a pavlem nasadilem. Radsi prager nez vich. Ta vami navrhovana diskuze na toto tema by nebyla vubec od veci. Jdete do toho. Ale pres to si dovolim par slov k tomuhle tematu uz ted a na tomhle miste. Shledl jsem vase navrhy a realizace dostupny na webu, samozrejme vcetne vaseho navrhu pro novou scenu. Ten navrh je pro me urcite dosti kuriozni. Ale proc ne. Problem vidim v necem jinym. Vas pristup k zadani vas naopak spise usvedcuje ze zasadniho neporozumneni "sirsimu kulturnimu kontextu". Kontext narodni tridy a v sirsim meritku cely prahy je prave v tom neustalym pridavanim a miseni ruznych vrstev. Jiste, jsou to vrstvy ruznejch kvalit. Ale jsou a zijou. Neco mestu prinesly a neco urcite vzaly. Vase reseni je naprosto typicky a nepochybne konvenujici vetsi casti laicky a mensi casti odborny verejnosti. Z vaseho pohledu jsou nektery vstupy do organismu mesta naprosto neprijatelny a podle toho by bylo dobry se s nima vyporadat. Negace. Bourani. Ale treba je ten sirsi kontext z casti prave v tom, jak se dovedeme vyporadat s minulosti bez toho negovani. Treba je to v tom, ze se ostatni tvurci snazili videt v pragrove stavbe to pozitivni. Nechteli minulost jenom smaznout jako paskvil nehodny alespon minimalniho respektu. Na zaver si pomuzu vasimi slovy pod vasim navrhem.....

Porota dala při hodnocení bohužel přednost agresivnímu exhibicionismu adorujícímu v textové části brutalistní Pragerův přístup ze začátku 80. let a zavrhla kontextuální chápání Národní třídy, které jsme si neuvěřitelně ze všech 40 návrhů předsevzali jen my a Jiří Stratil se svým klasicistním pojetím. Náš soutěžní návrh je v Česku vzácnou ukázkou nové organické architektury, která ve světě ruku v ruce s citlivou revitalizací a udržitelným rozvojem, pomalou architekturou a bioarchitekturou postupně nabývá na významu. Je s podivem, že Nová scéna hlásící se k alternativní divadelní scéně a novému cirkusu, co se týká architektury, je takto zatuhlá.

pro michala kuzemskeho, jpelcika a dalsi

"(Hele, ten dům mě už dva tejdny nutí k přemýšlení, polemice, antitezi a otázkám. Neměl bys chuť ? ... a vůbec, neměli bychom se společně víc scházet a kritizovat si svoje pindíky ? Není čas si polemicky povídat o tom jak a proč co děláme ? Ondřeji, Pavle, Jakube ... ? Pojďme mluvit o práci.)"

"a nedaly by se ty diskuze/polemiky delat nejak poloverejne? myslim ze by to par lidi zajimalo jen tak poslouchat, me jo"

Jednoznacnej souhlas....tohle by me taky zajimalo. Pasivne i aktivne.
re tomas stary
Vích
| 09.02.11 12:44
děkuju za výzvu, teď tu měsíc nebudu, dost možná si pak NS zavěsím na blog, tak mi ji tam pak zkritizujte.
... Tomáši
Bohdan Špaček
| 09.02.11 08:51
Já jsem nepředkládal alternativu, ujasňoval jsem si prostor "ukrytý" ve zdech.

Samozřejmě, dům by šlo seskládat tak, aby prostorový pocit zůstal zachován a měl přitom větší úložné plochy místo superthermových voštin, ale nebylo to prioritou zadání.

Masivnost stěn a sošnost je zde optickou kvalitou, které lze dosáhnout i jinak než vyzděním z bloků....
>> Vích
gallina-scripsit
| 09.02.11 08:41
Rozumím tomu, proč a jak tu píšete, občas s Vámi nesouhlasím a to vše v kontextu krajina/člověk/architektura. Tomu, co a jak zde píší Vaši odpůrci rozumím také, avšak v kontextu "obrana establishmentu".
pokud se pan architekt vích udrží a dá si chvilku pauzu
hana
| 09.02.11 09:44
těším se na rozvinutí polemiky, která se konečně pohne dál od půdy.
ad poznámka vga: jsou plochá střecha a třeba i dva metry sněhu v opozici?
diskuze
karel kriz
| 09.02.11 03:45
a to ja bych radeji videl vicha nez pragera.. prager je kvalitni ale hnusny (subjetivne pro vetsinu), vich je aspon postmoderne lidsky.. i kdyz zalezi na realizaci.. ale hlasuji zde pro vicha.. i tu kaplickeho knihovnu umi umistit lip nez kaplicky..

nerekl bych, ze slovo kontext pusobi explicitne vazne.. spis mam podlozeny pocit, ze souslovi moderni architektura se obklopuje aurou casto az nebetycne vaznosti (majitele, autora, kritiku)

offtopic - pravdepodobne znate web ceskoslovenska filmova databaze s kvanty (kvazi)kritiku hodnoticich filmy.. asi tak je treba pohlizet na archiweb.. trochu nadhledu nad "odbornosti"..

a kdyz uz jsme u tech prirovnani, schopnosti nadhledu a vaznosti - stejne jako je bezny pojem vazna hudba, nepouziva se termin vazna architektura.. skoda, je to dost vystizne.. moderni vazna hudba by mnoha lidem otevrela oci pri pohledu na moderni "vaznou" architekturu.. zacit se da treba u stockhausena nebo cage.. literati maji potrebu oddelovat opravdovou literaturu od bezneho (rozumej nezajimaveho) ctiva, operni pevkyne vaznou hudbu od hluku jako je iron maiden a architekti zase architekturu od "bezne stavebni produkce".. jj, moderni vazna hudba nebo moderni vazna architektura, je to jedno, fakticky je to obor jen pro tvurce, ktere to bavi, kritiky, ktere to nuti k premysleni, studenty, ktere to vzrusuje a pro lidi, ktere nebavi se neodlisovat..

http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Moderní_umění

ontopic - k domu - pro vicha
vy jste nepoucitelny zasazeni domu do krajiny znamena, jak se na okolni krajinu da divat z domu.. propojeni domu s okolim znemana velke okno na jizni svah, kde se sleduje, jak se meni priroda, v zavislosti na rocnich obdobich.. jako mala chalupa znamena "neni to vyssi a vetsi nez mala chalupa ".. vy byste se porad pidil po tom, co ten dum nabizi okoli, ale jde prece o to, co okoli nabizi obyvatelum domu! a vubec k tomu okoli - pri koncertu vazne hudby se predpoklada, ze bude sal zticha, aby vynikly autorovy nuance vepsane v potu tvare do partitury, nasleduji ovace (vzdy), inu vazna hudba a vazna architektura maji sva specifika.. proc je asi okolo kazde architektury rozsahle zelene ticho posekane anglie... a vy uz se naucte nechtit po "dome jako socha" empatii k okoli, jde prece o soulad autora a investora.. a morfologii terenu, regulativy a rozpocet

nejsem extremista, mam smysl pro moderni architekturu, pro ironii, humor, nejsem jednostranny, snazim se rozsirit diskuzi jejim vyvazenim

za poloverejnou diskuzi autoru s autory se primlouvam taky

ad hana - plocha strecha a dva metry snehu byly v opozici napr. ve slavnych kauzach tesco pri nohavicove ladovske zime.. tohle je sice rekneme podpasovka.. ale nejaka ta statistika propadlych plochych vs. vyrazne naklonenych strech by byla urcite docela zajimava, nejak tusim, ze by to bylo asi jako umrtnost motorka vs. auto.. ac motorka a bezpecnost nejsou v opozici.. inu zavisi vzdy na ridici/statikovi.. nebo snad i na necem jinem?

ps - libi se mi pojem empatie v architekture.. empatie domu v perninku je velmi podprumerna.. konec konstatovani
re kriz karel
Bohdan Špaček
| 09.02.11 04:58
... hurá, už jsem myslel, že humor umřel
re karel kriz
Vích
| 10.02.11 09:03
Tyjo, to děkuju, to je super. Bylo by krásné, kdyby se diskuze vedla ani ne tak v duchu plochá x sedlová, ale v obecnější rovině empatie, humanismus, zvyky a rituály, krajinný ráz, veřejný prostor, ale i pokrok, technologie a materiály.
ad ritualy
Jan Sommer
| 10.02.11 11:46
Pravdu má Vích, ale co je mu to platné. Většina kulturního dědictví stejně vznikla na základě prosazování mylných představ o tom, co dělá člověku dobře. To je motor slohových proměn, pokroků statických "řešení" či izolací... K těm zasněženým plochým střechám: Samozřejmě nejde jen o únosnost, kterou lze na počátku jednou provždy uspokojivě vyřešit, ale o průsaky (či průtoky). Zejména při oblevě je mechanismus "paušálně" takový, že v porézním systému sněhové pokrývky se drží voda, která hydrostaticky částečně (účinek je snižován elevací v pórech) zatěžuje izolaci (výška sloupce může být i 10 cm). Jakmile mráz zesílí, dochází rozpínáním ledu k postupnému "demontování" spojů v izolaci, ale i k plošným ztrátám soudržnosti materiálu. Proto lidem se zachovaným imunitním systémem úměrným našemu klimatu při pohledu na plochou střechu vstávají hrůzou všechny chlupy. Když tedy pominu, že je šikmá, především sedlová střecha hezčí (nemyslím "bavorskou", ale třeba relikty v Křižánkách). Schody bez zábradlí v domečku - ach ta iluze věčného mládí, nezničitelných kloubů a srdíčka...
pro karla kříže
robert
| 11.02.11 09:47
Ta ladovská zima na mně platí. V létě jsme s rodinkou navštívili v Hrusicích památník Josefa Lady a před obrazy Lady z kopírky mi naskočila husí kůže a skoro jsem se rozbrečel. Zde prezentovaná chalupa se mi líbí i když do vánoční pohlednice bych jí nedával ostatně Ladův památník - jeho dům také ne.
ach ta iluze věčného mládí
Dr.Lusciniol
| 11.02.11 01:10
Pane Sommer, Vaše zde veliká výhoda je, že nejste architektem a tak Vám nic nebrání v tom vidět například plochou střechu v našich krajích jako záležitost čistě "ideologickou".

Na počátku pud člověka stavět byl podmíněn jeho snahou o ochranu před nebezpečím vnějšího prostředí, včetně rozmarů počasí a u nás tak bežných jeho výkyvů (hezkyčesky: extrémů). Tehdy například šikmá střecha zajišťovala co nejrychlejší svod vodních srážek pryč, od obydlí. Pak postupem času, kdy pud stavění na čistě živočišném základě se vyvinul na vyšší , myšlenkovou a až duchovní úroveň, můžeme již hovořit o architektuře - umění stavět (baukunst). Toť nakonec i cesta od domu-přístřešku/úkrytu k třeba zdejšímu domu-soše.

S prudkým vývojem stavebních hmot, seskupení a postupů, obzvláště za posledních sto let, mnoho předtím technicky nemožného se stalo možným a na druhé stranĕ, architektura coby umĕní stavĕt se mezitím, především dnes naprosto převládající mimo staveniště probíhající přípravou architektů, více méně proměnila v umění navrhovat (o stavění samo ať se postarají inženýři a dodavatelé).

Připočtěme k tomu vstup počítačů do pole navrhování staveb, posledních pár desetiletí, umožňující návrhy tvarů a rozměrů do nedávna považovaných za neproveditelné a doba "anything (and anywhere) goes" je tu a není důvodu pochybovat, že zde již zůstane.

Shora uvedený vývoj architektury posledních století také vidím jako spolupodílející se i na vzniku Vašeho oboru, památkové to ochrany stavěného prostředí, ale to je již zase z jiné mísy.
>> Robert, Vánoce
gallina-scripsit
| 11.02.11 02:40
Když si nejsem někým jistý, zkouším si ho představit jako sedláka, když vyvádí koně, nebo uvidím děvečku, jak jde obracet, nebo zámečníka, nebo hodináře. Když mi ten člověk nikam nezapadne, minu jej, pokud je to možné. A Vy jste, Roberte, právě vymyslel pěkné kritérium pro posouzení budov. Totiž jak by vyšla vánoční pohlednice, pokud by na ní budova byla. Vánoční pohlednice s moderními baráky. To je na Chalupeckého cenu. (Pokud by se to, nedejbože, nenafotilo, ale podalo nějakou zcizující cestou nových médií.)
ad dr
karel kriz
| 11.02.11 11:22
pekne shrnuti
pro Dr.L.
robert
| 14.02.11 12:21
Sklonitá střecha s přesahem chrání dům lépe než povlaková, nebo foliová krytina na ploché střeše. To je řešení technického problému tvarem. Neplatí, že podmínkou pro architekturu je plochá střecha.
pro "robert"
Dr.Lusciniol
| 16.02.11 01:27
“Mnogo godov etomu nazad" ale asi jste byl také tenkráte v Rokoku, když tam Darek Vostřel (1929-92) radil jak vyhráti každý slovní spor: "Vytrvale vyvracejte tomu druhému názor, který on nikdy nezastával".
"Doktore" zdrávstbuj
robert
| 17.02.11 10:21
jaký spor? Já akorát nevidím šikmou střechu jako živočišný způsob stavění.
pro "také živočicha roberta"
Dr.Lusciniol
| 22.02.11 07:55
Mimo člověka, z řady živočichů, kteří si upravují svá bydla v našich končinách, neznám jednoho, který by tak činil pomocí (vodo)rovné střechy. K tomu je zapotřebí již "intelektuální" přístup, jehož je schopen toliko člověk.

Na vysvětlenou: Má předešlá vzpomínka na Darka Vostřela se týkala skutečnosti, že zde nikde nerazím názor, že "podmínkou pro architekturu je plochá střecha".
Proč v Perninku???
Stabi
| 27.02.11 03:32
Dobrý den,
dům se mi velmi líbí, ale proboha, proč stojí v Perninku? Jezdím okolo na kole a nestačím se divit. Je to pochopitelně jen můj názor, ale podobný dům mi tam prostě nepasuje. Rovná střecha v prostředí, kde sníh leží třeba do května, studená bílá, jako by nebyla v Perninku zima až až. Když už musí stát tam a ne třeba dolem kolem KV, tak prosím. Ale co třeba trochu skandinávské červené a či něco podobného, aby tak netrčel a trochu zahřál? Možná trochu dřeva ...Standa
Proč v Perninku???
Stabi
| 27.02.11 03:44
A ještě připomínka k praktičnosti. Dům je sice krásný, ale podle mého, musí i makat. Tady to moc nevidím. Mám akorát pocit, že než stihnou majitelé odemknout dveře, tak promoknou, omrznou a pořádně ofouknou. Ta stříška nad vchodem velikosti deštníku je spíše stínítko ... A že dokáže být počasí v Perninku pěkná sviňa. Už vůbec nemluvím o situaci, kdy nafouká či nasněží a ráno může být pod sněhem i klika. Pěkná představa, jak otevírám dveře a sníh se mi sype dovnitř. Kdysi jsme měli nad Perninkem chalupu a jako děti jsme jezdili z půdy po střeše do sněhu. Dům se mi líbí, ale ne sem. Koukám se na to ale optikou otce 3 dětí, který nesnáší příjezdy a odjezdy kdy honíte děti, nosíte lyže či kola ( dle sezóny) a nebo se vracíte s plnýma rukama nákupu. A k tomu prší či sněží, je zima, děti mají mokré hlavy z bazénu ... no asi to znáte. Prostě si myslím, že moderní dům nemůže být jen pěkný. S.
HRŮZA!!!!
Marek Bednář
| 29.07.11 11:22
Copak se někdo úplně zbláznil??? Zasadit takovou "zrůdnost" do krásné horské obce??? Kolik asi muselo padnout úplatků aby někdo povolil vystavět tuto ohavnost v této krajině???
@ předchozí
Ondrej C
| 30.07.11 10:38
Abyste se, soudruhu, žlučí nezalkl. Pozor!
poklona
Michal Schwarz
| 30.07.11 02:29
Napoprvé jsem ho jen přelétnul očima. O to větší zážitek mám teď.
@Stabi
cocainesocialism
| 23.08.12 02:49
ad. počasí: Koukl jste se vůbec na půdorysy? Je tam jasně viděť závětří. Myslím si, že je dostatečně velké.

ad. skandinávská červená: Sám píšete, že je v Perníku sníh až do dubna. To znamená, že naopak v zimě dům splyne, v létě trčí. Kdyby byl červený, tak by trčel v zimě a v létě taky.

Samozřejmě si majitel mohl postavit stav
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.

Více staveb od FAM Architekti