Zastupitelé Prahy 3 diskutovali o budoucnosti žižkovského nádraží

Zdroj
Karel Čapek
Vložil
ČTK
12.04.2011 20:05
Praha

Praha - Zastupitelé Prahy 3 dnes diskutovali o budoucnosti Nákladového nádraží Žižkov. Opozice se vedení radnice snažila přesvědčit, aby změnila svůj postoj ke zbourání nádražní budovy. Po více než tříhodinovém jednání zastupitelé nepřijali žádné usnesení.
    Spor ohledně žižkovského nádraží se vede především kvůli historické funkcionalistické budově. Objekt stojí na místě, kudy by podle záměru developerů měla vést kapacitní silnice Jarovská spojka. Měla by ústit proti Olšanské ulici.
    Budovu ministerstvo kultury na začátku roku prohlásilo kulturní památkou. Její vlastník, kterým jsou České dráhy, se proti rozhodnutí odvolal. Konečný verdikt se očekává v nejbližších týdnech. Městská část, stejně jako České dráhy a stavební firma Sekyra Group, prohlášení budovy za kulturní památku odmítá. Obává se, že na její údržbu nebudou peníze a místo obsadí bezdomovci. S radnicí nesouhlasí občanské sdružení Tady není developerovo a někteří odborníci.
    Opozice i koalice si na jednání pozvaly odborníky na architekturu. Zatímco podle některých není hodnota budovy příliš vysoká, podle dalších je objekt historicky velmi cenný. "Pro industriální památky má stejnou hodnotu jako ve své kategorii Národní divadlo," poznamenala předsedkyně Klubu za starou Prahu Kateřina Bečková.
    Řečníci se nedokázali shodnout, zda nádražní budova brání stavbě Jarovské spojky. Podle předsedy představenstva Sekyra Group Luďka Sekyry pokud zůstane objekt zachován, nebude silnice moct být postavena. S tím nesouhlasili někteří architekti, podle kterých existují i jiné varianty řešení.
    Opozice navrhla několik usnesení, která požadovala zachování budovy. Žádné ale nedokázala prosadit. Zastupitelé nakonec ale neschválili ani usnesení, které navrhl místostarosta Tomáš Kalousek (TOP 09). To potvrzovalo dosavadní postoj radnice. V platnosti tak zůstalo usnesení z minulého zasedání zastupitelstva.
    Areál nádraží plánuje přestavět společnost Žižkov station development, kterou vlastní České dráhy a Sekyra Group. Na území by měly vyrůst především bytové domy, počítá se ale také s kancelářskými nebo obchodními prostory. Další část území chce zastavět společnost Discovary Group.
0 komentářů
přidat komentář

Související články