Část třídy Míru v Pardubicích čeká na opravu, přibýt by měla zeleň

Vložil
ČTK
10.06.2025 17:20

Pardubice - Město Pardubice připravuje komplexnější opravu části třídy Míru, která bude zahrnovat doplnění zeleně, jako jsou vysoké traviny, trvalky a keře či menší stromy. ČTK to řekla náměstkyně primátora Jiřina Klčová (ANO). Ulice je pěší zónou a lemují ji obchody či kavárny. Dva úseky radnice opravila v letech 2022 a 2023.


Třetí úsek od křížení se Sladkovského ulicí směrem k náměstí Republiky čeká na opravu. S třídou Míru má město obtíže od dokončení generální rekonstrukce v roce 2014. Při deštích se vymývá štěrkopísek mezi žulovými dlaždicemi, proto se kývou a odlamují. Provoz MHD to zhoršil, protože způsob uložení dlaždic nebyl vhodný pro automobilový provoz. Od prosince 2023 tam proto městské trolejbusy nejezdí.

"Část třídy Míru se pěkně opravila, ale ve velmi špatném stavu je před kavárnou Bajer. Když zaprší, podloží se vymývá. Podle informací z městského obvodu je dosypávání štěrkem krátkodobé řešení. Kostky se víc lámou. Jet tam na kole po dešti je velmi nebezpečné," řekl ČTK opoziční zastupitel Petr Klimpl (ODS).

Město se do opravy třídy Míru nechce pustit hned, potřebuje dojednat její novou podobu. Zároveň na to navazuje plánovaná obnova náměstí Republiky. "Chtěli bychom, aby v ose komunikace vznikl i zelený pás, který by prostor zpříjemnil v horkých letních měsících. Příprava projektu zabere ještě nějaký čas, dále i řešíme jeho koordinaci s chystanou velkou rekonstrukcí náměstí Republiky. Naším cílem je, aby rekonstrukce třídy Míru byla výraznější než oprava, ale aby i posílila pobytovou a rekreační funkci," uvedl náměstek primátora Jan Hrabal (ANO).

Umístit zeleň ve městě je podle náměstkyně Klčové obtížné. Pod chodníky jsou inženýrské sítě, které se nesmí zničit. K tomu městští architekti mají odlišné názory na to, kde by zelené pásy byly vhodné.

"Nicméně aktuálně se bavíme s panem primátorem o tom, že bychom chtěli vybudovat na třídě Míru zelený pás. Vede nás k tomu to, že budou vymístěny trolejbusy a tedy nepotřebujeme tak široký pojízdný pás, bude stačit místo pouze pro IZS a dopravní obsluhu," řekla náměstkyně.

V úvahu připadá výsadba vysokých travin, trvalek, keřů a stromků, které nepotřebují hluboké prokořenění. "Spojili jsme se s původním architektem rekonstrukce třídy Míru, panem Waltrem, a vedeme diskusi, jak na to. Myslím, že během léta bychom mohli mít jasněji, jak by šla tato naše vize realizovat," dodala Klčová.
0 komentářů
přidat komentář

Související články