Zdroj
Markéta Horešovská
Vložil
ČTK
21.02.2006 19:15
Praha


zpět na článek
70 komentářů
Tak to je konec
Jan Kratochvíl
| 21.02.06 07:25
Tak to vypadá na konec krabiček v Čechách. Začínám cvičit ruku na bubliny.
ups...
Martin Franěk
| 21.02.06 08:47
Já se snad to maxko a spol. budu muset naučit...
...A Jiřičná se netají tím, že je jeho bývalou partnerkou...
šakal
| 21.02.06 09:51
...(7:- P)

Á propos, takhle se na vás s těmi vašimi škatulemi musí! (7;- D)
fraňku
jurik
| 21.02.06 11:11
ale pane franěk nerikal jste nahodou, ze jste vyhradne krabicoidni? tomuhle se rika snad promiskuita?
Hurá!!!
rosťa
| 21.02.06 11:37
Doufám, že to architektu Kaplickému tentokrát vyjde a Praha se dočká jeho stavby. Držím palce!!!
K
Martin Rosa
| 21.02.06 11:13
Předpokládám, že teď se v českých médiích začne spekulovat o tom, jak složení poroty nahrává panu Kaplickému, inu, jsme Češi...
Myslím si, že složení poroty je docela v pořádku, až mě příjemně překvapilo. Těším se na to, co ze soutěže vzejde.
Kaplický
pipe
| 21.02.06 11:09
Spekulovat v souvislosti se soutěží na Národní knihovnu o účasti či šancích JK je jedna věc, ale používat v obecných informacích o přípravě tohoto podniku jako ilustrační fotku portrét JK mi připadá mírně řečeno velice problematické...
Ulala
Jan Kratochvíl
| 21.02.06 11:14
Ve zpráve se píše:
"Nebudeme nikoho přímo oslovovat, to by byla vyzvaná, a nikoli otevřená soutěž. Osmi architektům ale dáme dopisem vědět, že se soutěž koná. Mezi nimi bude Jan Kaplický," řekl dnes ČTK ředitel NK Vlastimil Ježek.
Proč tedy nedat ke zprávě fotku pana architekta?
K2
Martin Rosa
| 21.02.06 11:03
Ona vůbec celá ta agenturní zpráva je napsaná dost podivně a právě nahrává tomu, že se okamžitě začnou vynořovat nejrůznější spekulace, jak je u nás zvykem... Myslím si ale, že se zde není třeba bát nějakých nepravostí.
spekulace č. 1
Jan Kratochvíl
| 22.02.06 12:06
Zaha Hadid napsala Kaplickému oslavnou předmluvu ke Sketches.
Eva Jiřičná je bývalou partnerkou a stále kamarádkou.
Pan ředitel Ježek nemluví o nikom jiném.
No uvidíme po soutěži...
to jurik
Martin Franěk
| 22.02.06 12:46
Ano jsem. Ale změna je život. Jednou to přijít muselo... A navíc.. Co bych pro národní knihovnu neudělal...

P.S.: Oslovení Fraňku mě lehce uráží... Nevyžaduju vykání, ani oslovení pane...
.. ...
Blue Monday
| 22.02.06 04:15
.. bublinky nebo krabičky je to v celku putna.. chtělo by to někoho, kdo by postavil něco, co alespoň vzdáleně připomíná dům.. tedy varianta:
.. povolat nějakého spiritistu, aby také poslal "dopis" kupříkladu již zesnulému Albertu Speerovi (kdyby si někdo přál něco patetického) či pozdnímu Corbusierovi (kdyby si někdo přál něco, co již pomalu vydejchává modernu - mladého prosím nevolat).. neboť součastné možnosti se nám zdají dosti neuspokojivé..
.. a porota
Blue Monday
| 22.02.06 04:43
.. a dotyčný spiritista by rovněž mohl zavolat i porotu.. Petr Velliký, Napoleon, Gauis Julius Caesar, Dioklecianus, Josef Visarionovič Stalin, Adolf Hitler, Henry Kissinger, Lorenzo Magnificus a jako "vyslanci" za Čechy - Jan Hus a Jan Amos Komenský.. tomu se říká "Sqadra Azura".. ne? .. za těchto podmínek bychom možná mohli mít pěknou knihovnu pro lidi, nikoliv pro marťany..
Kaplický a spekulace
pipe
| 22.02.06 06:42
Myslím, že to není poprvé, co je zde informace o soutěži na NK doplněna fotkou JK... Ale jde spíše samotnou zprávu ČTK a o způsob, jakým se stále znovu propaguje rovnice Národní knihovna = Jan Kaplický. Poškozuje to JK i celou soutěž. Je cílem přesvědčit veřejnost o tom, že "mr. Kaplický nám postaví knihovnu" ? Co když to nakonec skutečně vyhraje právě on? A pokud odevzdá zcela průměrný či podprůměrný návrh jako v některých dalších soutěžích? Právě o takové nebo jiné spekulace si prezentace akce vyloženě říká a složení poroty je spíše nahrává... Jsem z toho na rozpacích.
jak dostat zakázku
.
| 22.02.06 06:59
> inspirovat se ohromující architekturou slavného George Lucase/Hvězdé války,
> velkolepě se vrátit do rodné zaostalé země,
> fňukat v médiích, že ještě nikdo nenabídl zakázku a naznačit, že jde o zaostalost,
> vyhlédnout si zakázku, skamarádit se s vypisovatelem a do poroty navrhnout milenky a fanoušky Hvězdných válek.
a je to
kuzemenský
| 22.02.06 09:05
Hmm, vyznění článku je otravné. Působí jako kdyby soutěž skončila ještě než začala.

konec spekulace.
Pavel Nasadil
| 22.02.06 09:24
Proč by se měl JK soutěže zúčastnit? Řekl snad, že se zúčastní? Z jeho předchozích rozhovorů je zřejmé, že pan Kaplický očekává, že jej osloví klient-stát s nabídkou přímo, a nebude muset soutěžit se 700 dalšími architekty. Tahle debata z něj a slavných architektek dělá rodinku zkorumpovaných lumpů a to je dost urážlivé. Opět se diskuse anonymních blbců na archiwebu zvrhla do čecháčského spekulování. Myslí si snad někdo, že je soutěž předem rozhodnuta? Má někdo důkaz? Pokud jde o konflikt zájmu, věřím, že si Jan Kaplický dobře rozmyslí, jestli se soutěže zúčastní. Nepřipadá mi jako někdo, kdo by vymýšlel jak soutěž vyhrát po známostech. Mimochodem složení poroty je dobré a zaručí zajímavý výsledek.
to Pavel Nasadil
pipe
| 22.02.06 10:00
Zadat zásadní novodobou státní zakázku přímo Kaplickému nebo jej vyzvat pouze s několika dalšími esy není naštěstí možné, a pokud to pan architekt očekává, tak nevím co bych dodal. Kdybych měl hledat něco čecháčského, pak je to právě zpackaná mediální prezentace celé soutěže. Na tom zda se JK nakonec zúčastní resp. zda bude případně úspěšný už vcelku nezáleží, divný pocit zůstane každopádně. Btw nazývat diskutující "anonymními blbci" je také dost urážlivé. A pojmenovat svůj příspěvek "konec spekulace" pro změnu naivní...
Re: Pavel Nasadil
kuzemenský
| 22.02.06 10:32
1. nepíšu sem jako anonymní blb
2. reagoval jsem pouze na článek, nic víc (ani míň)
3. článek je opravdu demotivující
4. pokud má někdo nějaké relevantní informace doplňující článek - budu rád

mk.
čecháčkovství
.
| 22.02.06 11:30
jako čecháčkovství mi přijde především to, že se tu není odpor od "památkářů" a milovníků replik.
můj poslední komentář na archiweb .
Pavel Nasadil
| 22.02.06 11:05
Pana Kuzemenského jsem samozřejmě nemyslel, s jeho komentářem na článek nemohu nesouhlasit. Mám namysli jen ty anonymy, jejichž příspěvky v tomhle sloupečku jsou opravdu"blbý" a jako vždy skončí snůškou bezpředmětných urážek. Apropo pipe, tvoje narážky na "průměrnost a podprůměrnost" Kaplického návrhů mě opravdu udivují, ty se mi taky pro změnu zdají naivní. Jako bych tě neznal.
...Jo...jinak...
šakal
| 22.02.06 12:42
...to složení potroty se mi líbí. Doufejme, že je to předzvěstí dobrého výsledku (7:- ))

Á propos, taky mi připadá, že Kaplickému musí připadat způsob celé prezentace nadcházející soutěže jako demotivující a apriori nespravedlivý. Co když se zúčastní a odevzdá skutečně výborný návrh? To ho pak bude muset nadosmrti hájit proti lidem, jenom proto, že ČTK nemá k dispozici fotografii Jiřičné nebo Zahy Hadid?...

..Mno jo...ale to je halt pláč na nesprávném hrobě (7:- /)
poslední komentář?
pipe
| 22.02.06 12:44
Buď zdráv, Pavle. Některé návrhy resp. teorie Jana Kaplického respektuji a velice obdivuji, jiné ne. Pokud máš zájem, můžeme o tom dále diskutovat na jiném místě, než u příspěvku k soutěži na Národní knihovnu. Možno i osobně, když už Tě natolik otrávila diskuse na archiwebu...
porota
pipe
| 22.02.06 12:04
Když pominu výše zmíněné asociace (kupodivu zde ještě nikdo nezmínil setkání Perraulta s Kaplickým v Paříži 1989 - spolu s příslušnou spekulací :o) , je na naše poměry složení poroty pochopitelně výjimečná událost která přispěje k renomé soutěže a tedy i kvalitě přihlášených/oceněných projektů. Možná je to počátek nové éry, kdy si v Česku přestaneme soutěžit sami. Btw kdo o složení poroty vlastně rozhodoval? A kdo bude mít případné rozhodující slovo, podobně jako tenkrát Francois Mitterrand? Také bych uvítal další informace...
Perrault-Kaplický 1989
.
| 22.02.06 01:43
můžete to přiblížit?
Paříž 1989
pipe
| 22.02.06 04:09
Je to dávno a snad se nedopustím nějakého zkreslení... V tehdejší soutěži na Bibliothéque National (celkem vyzváno 244 architektů) byl Kaplického projekt vybrán porotou (v čele I. M. Pei) k posouzení prezidentu Mitterrandovi spolu s dalšími třemi (Chaix a Morel, Stirling a právě Perrault). O realizaci návrhu posledně jmenového tehdy rozhodl prakticky sám prezident a Kaplický získal 2. místo...
jojo
Martin Rosa
| 22.02.06 05:30
Já už jsem to někde zmiňoval, že nakonec možná dojde na toho premiéra Paroubka alá logo ČR... Snad by to nakonec dopadlo podobně jako s logem - pár dnů by jen trucoval, že to co mu předložila komise Hadid-Perrault-Jiřičná se mu nelíbí a nakonec by tomu teda dal tu zelenou...
Doufejme, že to zůstane jen mojí fabulací...
soutěžíme po Česku
Martin Stára
| 26.02.06 05:09
A v Česku snad není jiný architekt který by byl schopen navrhnout dobrou stavbu pro NK???
Soutěž
Daniel John
| 27.02.06 11:00
Pokud vím, tak soutěž bude otevřená a může se jí zůčastnit kterýkoliv český architekt. I u nás je jistě mnoho architektů schopných navrhnout skvělé stavby, nicméně si myslím, že toto je až příliš velké sousto. Pokud je ambicí najít návrh, který bude nejzajímavější pražskou stavbou za poslední desetiletí, spoléhal bych spíše na zahraniční hvězdy s řadou skušeností z navrhování knihoven na úrovni 21. století. Spíše se bojím, aby v konečné fázi nezvítězil nějaký český návrh jen proto, že je český. V Paříži to tak dopadlo. Tamní národní knihovna je dobrá, ale nijak vyjímečná stavba. Kaplického návrh by Paříži přinesl další turistickou atrakci a jednu z nejprogresivnějších staveb své doby vůbec. Když už jsme u Kaplického, bojím se, aby díky hloupým reakcím z Čech neodmítl účast ještě dávno před faktickým vyhlášením soutěže.
nk
adam
| 28.02.06 11:20
ad pipe, ti ctvrti byli tusim oma, a mimochodem od trojice hadid-jiricna-perrault bych zadny predem ocekavany koncenzus neocekaval ...
a jeste ke statnim zakazkam ... co kongresove centrum zlin pani porotkyne a zadna soutez?
mza
Jan Kratochvíl
| 28.02.06 06:14
ještě jedna státní zakázka: Podle informace v poslední Ad architektuře se v Brně-Bohunicích staví Moravský zemský archiv za 686 milionů korun. Autorem je projekční kancelář A Plus. Jedná se sice jen o třetinovou investici oproti Národní knihovně, ale proč si na tuto stavbu také nezasoutěžit?
jp
Martin Rosa
| 28.02.06 06:03
Justiční palác je taky docela legrace, taky kolem toho leccos prosakuje...
http://www.cka.cc/souteze/neregulereni_souteze/justicni_pala c_brno051019.html
...Protože to ti chlapíci udělaj dobře!
šakal
| 28.02.06 06:22
Upřímně, jsem na tu jejich realizaci zvědav stejně, jako ty...no ne?! (7:- ))
Jan Kratochvíl
| 28.02.06 07:42
Já jsem zvědavý na každou realizaci, jen mi přijde divný, že velké projekty v některých městech ČR staví pořád ti stejní architekti.
...To je tak i tady - v Práglu (7;- ))
šakal
| 28.02.06 07:41
Silnější vyhrává! A je dobře, když je shodou okolností i vtipnější (7:- ))
Jiřičná ve Zlíně
Jakub Wyderka
| 01.03.06 01:07
Koukám, že Jiřičná ve Zlíně už se tady zlehounka nakousla ... nemínim spekulovat o tom, jak to bylo se získáním zakázky ... Ale když se kouknu na výsledek, který má být realizován, tak mi upřímně řečeno vadí účast paní Jiřičné v porotě (pro sťouraly: ano vím, že to není veškerá její světově známá tvorba, ALE ...) Navíc v době loňské soutěže na řešení centra Zlína ještě představitelé města nepožadovali respektování probíhajícího projektu Jiřičné. Sice říkali, že už má vpodstatě územní rozhodnutí, ale že je to přece jenom dražší než se čekalo a není zdaleka jisté, zda bude projekt dokončen. Vzhledem k dnešní zprávě na archiwebu ( http://www.archiweb.cz/news.php?action=show&type=1&id=965& ) se zdá, že stavba se rozjíždí. Nutno konstatovat BOHUŽEL - zvlášť pro Zlín.
knihovna po našem
Jirka
| 29.03.06 04:34
Lidi serte na architekturu, hlavně že bude knihovna ! ne?
ag
| 29.03.06 04:49
jinak ta otevrena soutez na knihovnu bude zrejme dost uzavrena - kdo ma v supliku vyprojektovanou kulturni stavbu za vice nez 20 mil. euro? mozna ani Kaplicky ne
20 mil.euro
Petr Janda
| 30.03.06 02:50
konečně někdo zmínil opravdu pikantní a zásadní věc ohledně soutěže na knihovnu, vzhledem k této podmínce (Do soutěže se mohou přihlásit architekti, kteří splňují kvalifikační předpoklady - především doložením autorizace v oboru a autorskými zkušenostmi s navržením, vyprojektováním stavby pro kulturní účely v hodnotě minimálně 20 miliónu eur), se asi moc vizionářů nezúčastní... co na to ČKA? jak se vlastně dá dostat do klubu mezi vyvolené, kteří můžou? vyležet to někde v projekčním ústavu? architekti dozrávají v 60 letech, že... anebo je to soutěž jenom pro Franka s Jeanem, Remem a Danielem.... vypisovatel opravdu srozumitelně presentuje své chápání otevřenosti
ČKA- nejvědší škůdci české architektury?
pavel k.
| 31.03.06 06:56
ČKA- nejvědší škůdci české architektury?
Skutečně?
Jan Kratochvíl
| 31.03.06 07:11
Tu podmínku na drahou referenční stavbu, kterou má v ČR v portfoliu asi málokdo, prosadila ČKA?
.
Eva
| 31.03.06 08:29
Petr Janda se ptal "co na to ČKA"... chápu to jako výzvu, aby ČKA tuto podmínku zpochybnila.
podmínka
Petr Janda
| 05.04.06 05:24
těžko říct, kdo zmíněnou podmínku prosadil (uvedeno v tiskové zprávě Národní knihovny z 21.2.06 zde: http://www.nkp.cz/files/tk_bud.doc)...otázka je jak přesně bude znít formulace v podmínkách
porota
pipe
| 16.10.07 08:00
Ze sedmičlenné poroty se nakonec stala osmičlenná, která dvakrát hlasovala v sedmi a jednou dokonce jen v šesti, na začátku se rozhola ingorovat soutěžní pravidla - své povinnosti... Krásnej příběh!
Tak tady to všechno před dvěma lety začalo...
| 26.01.08 01:47
Už na této první zmínce o Národní knihovně na Letné, na prvních komentářích pana Ježka a arogantní skromnosti velkého Mistra (jde o počátek roku 2006 !!!) něco nepěkného smrdělo ... Někteří přispěvatelé komentářů by mohli věštit ...
krabice a bubliny
Vích
| 26.01.08 06:43
Když ony si ty české krabice o bublinové spiknutí už dlouho říkaly. Smutná je na tom ale představa, že na místo otravných krabic se konjunkturálně obrátí kabát bublinami navrch a soutěže budou nadále už vyhrávat pro změnu jen bubliny a kontext vyžadující citlivost půjde stejně do háje jako předtím.
krabice x bublinky
Pepito
| 27.01.08 09:32
Já se obávám, že to nebylo ani o krabicích, ani o bublinkách, vcelku ani o architektuře, ale čistě a jenom o Mistrovi. Nasvědčuje tomu vše, co soutěži předcházelo a generace architektů, věkem blízká Kaplickému i Jiřičné, v tom měla poměrně jasno od začátku. Alespoň já jsem se s předpovědí výsledku setkal ještě před soutěží (přesněji s dodatkem, že to bude úlitba za to, že Kaplický nedostal v Praze profesuru).
Nechtělo se mi tomu věřit, ale dopadlo to přesně tak, vč. čestného doktorátu pro Mistra.
Zda jde o pouhou shodu náhod, netroufám si posuzovat
fascinace Mistrem
Vích
| 27.01.08 01:32
Asi je pravda, když se řekne, že byl v soutěži porotou radostně očekáván. Ale určití lidé znamenají určité myšlenky a v případě Kaplického to platí dvojnásob, tak mi přijde konstruktivnější se bavit o jeho práci, než o něm. Je to prostě pan Kapka a tak bych to chápal. Samozřejmě je možné se bavit i o jeho schopnosti podmanit si porotu, ale to je spíš pro bulvární časopisy.
bulvár vs. architektura
Pepito
| 28.01.08 11:25
S tím bulvárem souhlasím, ale (marná sláva) Ježek a spol. udělali vše pro to, aby se z této ojedinělé příležitosti stalo sousto právě pro bulvár... pokud téma diskuze zní "Hadid a Jiřičná zasednou v porotě na Národní knihovnu", tak je to hlavně o osobách a jejich vzájemných vztazích, o architektuře jako takové moc ne.
pro pana Vícha - mistrovy myšlenky
Hana Kratochvílová
| 28.01.08 12:22
a jaké jsou vlastně mistrovy myšlenky - daly by se nějak shrnout?
bulvár vs. architektura
Pepito
| 28.01.08 12:55
S tím bulvárem souhlasím, ale (marná sláva) Ježek a spol. udělali vše pro to, aby se z této ojedinělé příležitosti stalo sousto právě pro bulvár... pokud téma diskuze zní "Hadid a Jiřičná zasednou v porotě na Národní knihovnu", tak je to hlavně o osobách a jejich vzájemných vztazích, o architektuře jako takové moc ne.
Re
Vích
| 28.01.08 02:56
H.K. - Určitě daly, z vaší otázky je ale cítit spíše pohrdání, bloby tušim nejsou váš šálek kávy, no a on za "to" Mistr tak nějak může...
Pepito - v "českých" porotách se taky všichni zákonitě znají a taky jejich volby a preference jsou názorově orientované na určitý směr architektury nebo dokonce i autora, nebo myslíte, že v "naší" porotě nikdo s nikým nikdy nic? Ano, byl to jasný signál, že se bude dávat přednost event architektuře, jak o tom psal Baum. Třeba takoví HŠH to pochopili a umístili se výborně.
re:re
Pepito
| 28.01.08 04:22
Ale jó, znají se, holoubkové, každý s každým, znají... HŠH se určitě umístili výborně, leč právě oni nevypadají smířeni s průběhem. Čímpak to? Že by se přece jenom tato soutěž poněkud místním reáliím vymkla?
pro pana Vícha
Hana Kratochvílová
| 28.01.08 05:22
ptala jsem se vážně. myšlenky JK znám jen z rozhovorů a z nich registruji tu o sexy architektuře a tu o tvarech odvozených z přírody. sexy se mi knihovna nezdá, spíš evokuje cosi povadlého... a tvary z přírody... nevím, ale dojem z návrhu působí tak uměle, že by mě souvislost s přírodou vůbec nenapadla. snažím se pochopit příznivce.
rerere
Vích
| 28.01.08 07:38
Soutěž se určitě vymkla, HŠH nevyhráli, a neb neradi prohrávají, ženou to dál a výš. No ale, řekněte, má snad vyhrát kopie kapky nad kapkou originální?
Pro pani Kratochvílovou - když se budete zajímat o bloby, nemůžete Mistra minout, dělá na tom pětadvacet let. Pravoúhlý systém nahradil křivkami, které dává do souvilosti s přírodou a ženskými, no co vám mám povídat...
rere...atd
Pepito
| 28.01.08 08:13
Já nedokážu posoudit, jak moc chtějí HŠH vyhrát tím, že se ozvali, ale oni přece skončili "až" třetí, takže by stejně jaksi nebyli na řadě... Pokud vím, jejich hlavní protesty směřovaly k nedodržení podmínky umístění archivu, což byla podmínka patrně pro zpracování dost určující.
Jestli Kaplický a jeho boys s FS vymysleli lepší systém archivace knih, než byl závazně stanoven, tak by odpovědní odborníci z NK, kteří podmínky pro soutěž určovali, měli vrátit plat a jít se postavit do fronty na úřad práce...
K blobům- pokud křivky z NK Vám nějak evokujou ženskou, tak potěš Pánbu ... mně to připomíná cosi, co vyplavilo moře za úsvitu, a lidi do toho strkaj klacíkem...
rere...
Vích
| 28.01.08 10:54
podmínky, na to téma už tady proběhlo hodně vět. Soutěž se dělá pro to, aby se našlo nejlepší řešení, jestli ho někdo ví předem, k čemu už soutěž? HŠH by mohli být druzí, nezkoumal jsem důkladně druhé, tak by třeba mohli být i první, každopádně jsou nejlepší z Čech...
"mně to připomíná cosi, co vyplavilo moře za úsvitu, a lidi do toho strkaj klacíkem... " hohó, myslim, že jste právě přišel na to, o co Mistrovi jde!
pro pana Vícha
Hana Kratochvílová
| 29.01.08 10:10
hohó, myslim, že jste právě přišel na to, o co Mistrovi jde! > no tak už to netajte a řekněte myšlenku mistra. chce abychom do chobotnice šˇťourali klacíky?
pro H.K.
Vích
| 29.01.08 04:18
Ano chce, je to symbolický rituál dotýkající se samotné lidské podstaty, kterým je jako navrátivší se emigrant vítán zpět do společenství.
škoda
Hana
| 30.01.08 11:03
pane Víchu, škoda, že vtipkujete. vy i mistr jste těhotní něčím novým, ale když to zrealizujete, je to nepovedené a bez té nové myšlenky. asi jako mistrovy fialové šaty pro miss http://www.deniksip.cz/show/kaplicky_misska20080126.html
nové šaty
Vích
| 30.01.08 01:02
ono to bude asi relativní, mnoho mých kolegů nedá na Mistra dopustit a jiným zase stále nejde pod fousy, prostě někdo je otevřenější a někdo zabedněnější. Ani to myslim nesouvisí se vzděláním, či jestli je dílo více/méně povedené, je to nějaký fyziologocký úkaz. Šaty jsou myslim perfektní, škoda, že nemá nějaké šperky, takhle vypadají jako šaty na pláž.
šaty
Hana
| 30.01.08 01:36
šaty tříští postavu - kaskádová sukně a šálový top spolu nekamarádí. ale především: kozičky bezradně a neesteticky utíkají do stran - mistr je nešika nebo jsem zabedněná?
šaty
chitektar
| 30.01.08 01:30
Holka pěkná, šaty jí na kráse nepřidaly... naopak tříští a zamlžují hezkou postavu a ta fialová barva .. mistr snad jiné barvy ani nezná ... obliba fialové je prý znakem osobnostní nezralosti
řeči
Vích
| 30.01.08 04:37
pro mne je fialová adventní barva, něco o barvách na http://barvy.hledam.biz/fialova-barva/
šaty ji ve srovnání s barbínovou konkurencí daly sebevědomí. To že má šaty bez výstřihu, mně osobně přijde právě geniální a svobodné... ale dost, to jsem se zas nechal strhnout do pindů. Mě na celém tom Mistrově příběhu přijde nejzajímavější, jak se v Čechách sebevědomí potkává se zuřivým odporem. To že na Náměstí republiky v klidu a s požehnáním města vznikne mrzké podprůměrné Palladium je ok, to že si zastupitelé odhlasují naprostou většinou nesmyslnou stavbu NK na Letenské pláni je ok, ale když soutěž vyhraje Mistr, proti tomu se postavíte čelem.
Ad Vích
| 30.01.08 10:51
Víte, pane Vích, to co Jste řekl na konci svého příspěvku se dá z pohledu naší optiky, úplně otočit.. Proč si všichni ti slavní čeští intelektuálové v čele s občanem Havlem vytvářejí jako jediní právo hovořit o tom co se má, co je neinvenční, nápadité, neprovinční? Proč od začátku (viz i text hlavního článku) nepřipouštěli férovou hru a proč raději nevyužívají svých mediálních chapadel a známostí k tomu, aby letěl pan Kněžínek ze svého teplého křesla, aby se nestavěli další šaškárny jako je Palladium na náměstí republiky, aby se nekácely stromořadí v české krajině atd. Víte, to totiž je daleko obtížnější, méně prodejné, stojí to nějaké úsilí...., ovšem pouze slovíčkařit o tom, že někdo invenčnost velkého mistra nepochopil, že mu závidí, křivdí, nebo že hodnotí podle líbí-nelíbí, to je přeci mnohem snažší... Právě tyto "celebrity" selhaly a ukázaly svou malost, kterou tak rádi pranýřují na veřejnosti...
re Vích
Hana Kratochvílová
| 31.01.08 07:23
palladium je soukromý projekt. rekonstrukce, která z kasáren udělala chrám konzumu maskovaný do historické slupky. myslím, že vám spíš vadí ten konzum než samotná rekonstrukce.
některé domy jsou obětí komerce, s tím nelze než se smířit. na jiné domy se vypisují soutěže - aby výsledek byl kvalitní a kultivovaný.

no a na NK - velmi nákladnou stavbu z veřejných peněz - byla zinscenována povinná soutěž a mistr se k podvodu propůjčil, zřejmě ho i spoluinscenoval s postkomunistickým papalášem. poté na adresu kritiků soutěže používá slova jako: špatně oblečení udavači, pivní opona, postkomunismus... - excelentní chucpe.

druhou věcí je, že "vítězný" návrh zřejmě již senilního mistra je neuvěřitelný nevkus, sobecky naprosto odtržený od obsahu - mistrův soukromý pomník.

máte-li, stejně jako JK sebestředný pocit, že motivací kritiky je jeho osoba - není to tak - za mistra si dosaďte kohokoli, kdo by použil takovou cestu k vítězství.

především: pokud by mistra oslovil soukromý investor a mistr by lejno vysmahl jako třeba další palladium, přirozeně na ne tak exponovaném místě, budu mnohem klidnější - ale i tak nepoužiji vaši rezignující logiku: když i jinde hnusné budovy, tak proč by nemohl i mistr.


a ještě jsem se chtěla zeptat na to přijímání Kaplického - kde se to dělá?
Hej mistře
pipe
| 31.01.08 08:36
Slovo "mistr" je už téměř stejná nadávka, jakou udělal Paroubek ze slova "pánové". Do stejné skupiny patří také "osobnosti". Koncem února dost možná přibude i slovo "experti"...
pro H.K.
robert
| 31.01.08 09:19
Město prodalo kasárna za 100mil. Komerční objekt Palladiia stál 7mld. a byl prodán za 15mld. Takhle se u nás hospodaří s veřejnými prostředky. A vy budete nadávat JK, že obhajuje svůj návrh, který je zvláštní a nikdy by nevyhrál, kdyby v porotě seděli místní pseudoikony architektury.
> robert
pipe
| 31.01.08 10:46
Svatá pravda. Taková porota by si totiž jednak přečetla a respektovala soutěžní pravidla, tj. všechny návrhy mimo soutěžní podmínky už před začátkem hodnocení prvního kola vyloučila. Krom toho by ji možná více než (snadné) tipování autorství třeba zajímala také kvalita samotné architektury - u těch zbývajících projektů, ovšem. Nebo by takové pseudoikony na zasedání jury možná i přišly (narozdíl od jedné ikony, která na to prý nějak zapomněla a šla nakupovat nebo jako to bylo).
Návrh je zvláštní, soutěž je zvláštní, současná jednání jsou zvlášní - už by také něco mohlo být v této zvláštní zemi konečně normální...
taková porota
robert
| 31.01.08 02:00
U nás skutečně platí, že se soutěže architekti zůčastňují podle složení poroty. Potom nechápu nikoho, kdo šel do soutěže s krabicí, když tam měla sedět Zaha.
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.