Značení pro nábytek 9× jinak: Designové, elegantní, odolné

Publisher
Tisková zpráva
14.01.2021 09:35
V čem je značení pro nábytek specifické? Musí být decentní, aby na sebe nepoutalo hlavní pozornost, která patří samotnému křeslu, stolu nebo například kuchyňské lince. Zároveň by mělo být elegantní a kvalitní, aby s nábytkem drželo krok. Podívejte se na štítky, které vznikly pod rukama českých výrobců 3D štítků a načerpejte inspiraci pro svůj projekt.

Vybrat inventární revizní štítek je pro mnoho nábytkářů rutinou. Oproti tomu marketingový štítek nesoucí název značky či produktové série, funguje jako pomyslná třešnička na dortu, která má za úkol doladit celý produkt. Kromě vizuální stránky má pak tento štítek další důležitou funkci.

"Designové značení připomíná svému uživateli, kde nábytek pořídil. Ať už je to doma v obýváku, v oblíbené kavárně nebo třeba v kanceláři, mělo by značení vydržet po celou dobu životnosti nábytku, aby fungovalo jako jakési vodítko pro příští nákup," vysvětluje Martin Uhrinec, obchodní ředitel společnosti RATHGEBER, která se specializuje na výrobu kvalitního technického ale i designového značení.

Materiál štítku: Je lepší kov, nebo plast?

Záleží na mnoha věcech: Z jakého materiálu je nábytek vyroben? Má štítek působit elegantně, moderně nebo klasicky? Bude připevněn na designové křeslo, regál nebo interiérové dveře? "Záleží také na podmínkách, kterým bude nábytek vystaven. Požadavky na odolnost zahradního nábytku budou diametrálně odlišné od kožené sedací soupravy. Tímto základním výběrem by měl zájemce o designový štítek provést odborník," říká Martin Uhrinec.

Každý materiál má svá specifika. Hliníkové štítky jsou odolné a elegantní. Pokud má být štítek vystaven skutečně náročným podmínkám, je lepší spolehnout se na štítek z nerezové oceli. Plastové štítky představují variantu pro nábytek do interiéru, kde nehrozí přímému slunečnímu záření a vlhkost. "Co se estetiky týče, záleží výběr materiálu na klientovi. My mu volbu usnadníme pomocí desítek vzorků, díky kterým si lépe představí, jak bude výsledek vypadat," dodává Martin Uhrinec za společnost RATHGEBER.

Tři chyby při návrhu štítku. Děláte je i vy?

  1. Nejdřív nábytek, pak štítek: Zejména u designového nábytku by měl zákazník ke štítkům přistoupit jako k neoddělitelné součásti nábytku. Ne jako k něčemu, co vzniká ex-post coby povinná, vynucená část. Pak je to hodně vidět a působí uměle.
  2. Hranice mezi funkčností a miniaturizací: Miniaturní nápisy a loga, velmi jemný detail, který má být decentní, zajímavý, viditelný, hezký, nenápadný…, ale zároveň musí na nábytku držet na věky. Odborníci umí dělat precizní štítky, ale bohužel ne zázraky.
  3. Chybějící odvaha: Firmy se při navrhování značení drží hodně při zemi s kombinací barev, využívání zušlechtění povrchu 3D štítků nebo embosování detailů. Výsledkem jsou buď příliš robustní, nebo naopak velmi nenápadné návrhy.
K nábytku se rozhodně nehodí laciné fóliové 2D řešení. Výsledek pak často budí dojem nábytku z levné průmyslové výroby nabízené v řetězcích. "Nehodí se ani přehnaně masivní nebo překombinovaný štítek ve stylu ,dejte tam všechno, co umíte'. Důležitá je lehkost a nadčasovost návrhu. Nevtíravě a neodbytně nepřehlédnutelný a neoddělitelný komponent nábytku," vysvětluje Martin Uhrinec.

Inspirujte se firmami, které vsadily na kvalitu českých štítků

Prohlédněte si 3D štítky, které vznikly pod rukama českých výrobců značení. Jejich společným jmenovatelem je špičková kvalita spolu s perfektní prací odborníků, díky které štítky podtrhují jedinečnost nábytku.
0 comments
add comment