Hotel Monastery Garden

Neopakovatelné kouzlo Českého Krumlova se snoubí s vřelou atmosférou nevelkého butique hotelu zrekon- struovaného a provozovaného s láskou. Majitelé hotelu žili dlouhou dobu v zahraničí a hodně toho procestovali – a tak chtěli své zkušenosti z cestovního ruchu zúročit, a to ve vlastním malém vysněném hotelu. Město si zamilovali, když jej navštívili před lety poprvé ještě jako turisté. A právě v historickém centru Českého Krumlova se rozhodli zbudovat hotel, kam se budou hosté rádi vracet; který je při každé návštěvě bude znovu překvapovat a stále bavit, který jim dá řadu prožitků a možností ubytování (proto je každý pokoj originál) a hlavně, který bude působit opravdu vřelým a rodinným dojmem. Ke spolupráci si přizvali architektonické studio "ti architekti". Líbil se jim jejich styl a kombinování historických prvků a moderních řešení – kontrast s respektem k historii.

Hotel Monastery Garden najdete hned u vstupu do klášterních zahrad, které mu de facto daly jméno. Bylinky a rostliny ze zahrad se staly stěžejním tématem interiéru hotelu. Najdete je na tapetách a obrazech, tvoří názvy všech deseti pokojů. "Dle přání majitelů jsme se snažili pojmout interiér zážitkově. Místo se tedy pro nás stalo hlavní inspirací," vysvětluje architekt Martin Machů. "Hotel se nachází v domě ze 16. století. Bohužel ale prošel v minulosti necitlivou rekonstrukcí. Nemohli jsme tedy příliš navazovat na historické vrstvy. Atmosféru tajemna, imaginace a určité ušmudlanosti jsme museli vybudovat znovu. Snažili jsme se hotel zařídit tak, aby na hosty působil zabydleně, a přesto čistě. Povědomě, ale přesto neokoukaně. Najdeme zde řadu designových solitérů. Interiér by měl působit nadčasově: nebýt zbytečně historizující, ani nebýt nepatřičně současný," dodává Martin Machů.

Do konceptu interiéru na hranici mezi historií a modernou zapadá i výběr vypínačů a zásuvek. Volba padla na retro otočné vypínače berker serie 1930 z černého plastu od společnosti Hager. Tyto kulaté vypínače se svým tvarem odvolávají na 30. léta 20. století. Jsou oblíbenou volbou do historických objektů, ale překvapivě dobře si rozumí i s minimalistickými interiéry ve stylu klasické moderny. Pro hravou atmosféru interiéru hotelu Monastery Garden byly skvělou volbou.

Příjemně nekonvenční je i samotný vstup do hotelu. Při příchodu z malé dlážděné uličky nenajdete ve vstupním prostoru hotelu klasickou recepci, ale bistro, jehož srdcem je velký jídelní stůl. Bistro, které slouží nejen hostům hotelu, ale i široké veřejnosti, působí svou vřelou útulností spíš jako babiččina kuchyně. Pokud vás nepřivítá rovnou jeden z majitelů, ubytuje vás obsluha kavárny u dřevěného ostrůvku, na kterém vždy najdete teplý domácí koláč. Bistro je hostům volně přístupné i po zavírací době a můžete si tedy vychutnat pozdní láhev vína v historické hodovní síni. V podzemí na vás čeká ještě i vinný sklep

Architekti paradoxně nechtěli, aby hotel působil příliš designově. Při rekonstrukci interiéru se snažili nesklouznout k architektonické exhibici. Pracovali s místní pitoreskností i kýčem, bohatou barevností i tvaroslovím. Chtěli vytvořit pocit útulna a malebnosti. Balancovali na hraně, ale snažili se vyhnout lacinosti. Čisté řešení ztvárnili barevným způsobem. Sice řešili každý detail, ale tak, aby výsledek působil samozřejmým dojmem a snaha nebyla na výsledku a priori vidět. Záměrem architektů bylo, aby si hosté odvezli jedinečné prožitky a aby je pokaždé, když se sem vrátí, čekalo něco trochu nového. Každý pokoj je proto zcela jiný. Někde je součástí interiéru studna, jinde komín nebo knihovna. "Chtěli jsme vzbudit zvědavost, navodit pocit tajemna a imaginace. Projít si město v noci je opravdu jedinečný zážitek. Malé boční uličky vybízí k prozkoumání. A proto jsme si i my v interiéru hotelu hráli se skrytými pokoji, posuvnými obrazy nebo průchody skříní jako z Narnie. Pokud chcete nahlédnou do staré studny ve skále, můžete tak učinit přímo z vany v pokoji s názvem Šípek," poodhaluje tajemství hotelu architektka Anna Holešovská. Architekti měli při navrhování interiérů na zřeteli i fenomén sociálních sítí a především honbu cestovatelů za fotoúlovky ke zveřejnění na Instagramu. "Snažili jsme se, aby každý kout hotelu měl ambice stát se pozadím fotky na instagramovém účtu cestovatele. Hotel je proto fotogenický v každém koutě i detailu," uzavírá Anna Holešovská.

www.hager.cz
www.tiarchitekti.cz
0 comments
add comment

Related articles