Karlovy Vary - Karlovy Vary vstoupí do nového roku jednou z největších investičních akcí, kterou je rekonstrukce Drahomířina a Mattoniho nábřeží v Drahovicích. Obnova klíčové dopravní komunikace na pravém břehu řeky Ohře přijde magistrát na více než 45 milionu korun a potrvá do dubna 2012. V příštím roce je na ni v rozpočtu města pamatováno zhruba 25 miliony korun. Práce na komunikacích začnou, pokud to počasí dovolí, hned 4. ledna, informoval ČTK mluvčí města Jan Kopál. Rekonstrukce Drahomířina a Mattoniho nábřeží je nezbytná kvůli havarijnímu stavu komunikace, které se v posledních letech přezdívalo houpačka pro velmi zvlněný povrch. Součástí prací bude odstranění původní vozovky a její nahrazení novou. Počítá se rovněž s opravami chodníků vedoucími nábřežím, konstatoval náměstek primátora Jaroslav Růžička (Alternativa). Po dobu stavby je nutné počítat s uzavřením nábřeží a doprava bude převedena na objízdnou trasu. Omezeny budou i vjezdy do některých domovních dvorů. Zakázku na rekonstrukci nábřeží získalo ve výběrovém řízení sdružení Karlovy Vary - Mattoniho nábřeží, které tvoří společnosti Eurovia a Strabag. Stavbaři počítají s tím, že už od 4. ledna zcela uzavřou úsek mezi Drahovickým mostem a ulicí Prašná. "Řidiči musejí do této doby odstavit z určeného prostoru své vozy," uvedl ředitel sdružení Michal Sakař. Jinak budou z ulice odtaženy. "Do dubna roku 2012 nebude možné zajet ani do dvorů. Vytvoříme provizorní parkoviště od Drahovického mostu po křižovatku s ulicí Vítězná," dodal. Rekonstrukce nábřeží vyvolala ve městě spory ještě před vlastním zahájením stavby. Na nové silnici měly původně vzniknout cyklopruhy, ale město od tohoto záměru posléze ustoupilo. Kvůli pruhům pro cyklisty by bylo nutné přepracovat celý projekt, což by zahájení stavby neúměrně zdrželo, podotkl Růžička. Vznik jízdního pásu pro cyklisty prosazovala občanská iniciativa Chceme cyklopruhy ve Varech. Úpravu silnice bez cyklopruhů označil člen iniciativy Ota Řezanka za "nepřátelskou" k cyklistům.