V Brně se rodí varianta nového územního plánu bez silnice R43

Vložil
ČTK
06.04.2007 09:15
Brno

Brno - Město Brno na svých internetových stránkách zveřejnilo návrh na změnu zadání Územního plánu města Brna (ÚPmB), které bylo rozšířeno o  variantu bez rychlostní silnice R43 procházející středem městské části Bystrc. Obyvatelé Brna i představitelé městských částí mají teď 30 dnů na jeho připomínkování. Pokud návrh zastupitelstvo města schválí, bude podle něj vypracována třetí varianta územního plánu bez R43, řekl dnes ČTK Martin Ander, brněnský radní za Stranu zelených, která zrušení trasy R43 přes Brno dlouhodobě prosazuje.

    Obě již chválené a vypracované varianty nového územního plánu, který by měl být chválen do konce roku 2010, počítají s trasou silnice R43 přes Bystrc. "Liší se jen v rozměrech rozvíjející se průmyslové oblasti na jihovýchodě města, nebo v umístění rozlivových zón v případě povodní. Ve třetí variantě nebude R43 vůbec zakreslena," řekl Ander.
    Proti plánované trase R43 přes Bystrc vystupují kromě zelených také občané s brněnských městských částí, kteří se obávají neúměrně zatížení dopravy a narušení rekreační oblasti u  Brněnské přehrady. Navrhují přitom R43 vést mimo území Brna takzvanou Boskovickou brázdou nebo místo ní rozšířit stávající silnici I/43.
    Starostové městských částí se s návrhem změny zadání územního plánu seznámí 10. dubna, veřejnost pak o den později, ve středu 11. dubna v budově magistrátu města na Kounicově ulici. "Nejde o schvalování nebo zamítání samotné silnice R43. Jde spíše o to, zda vznikne a jak bude vypadat varianta územního plánu bez této silnice," vysvětlil Ander. Samotné zadání varianty podle něj bude mít velký vliv na tom, jak bude varianta vypadat.
    Podle plánů Ředitelství silnic a dálnic by rychlostní silnice R43 měla být dokončena v roce 2013. Vybudování jejího brněnského úseku, který se měl začít stavět jako jeden z  prvních, však už nabralo zpoždění. Se silnicí R43 vedoucí přes Brno počítá také územní plán Jihomoravského kraje. Pokud se Brno nakonec rozhodne pro variantu bez R43, budeme po kraji požadovat, aby jeho územní plán na naše rozhodnutí reagoval, dodal Ander.
    Silnice R43, která má odklonit nákladní transitní dopravu z centra Brna, patří na jižní Moravě k problematickým stavbám o jejíž trasu se vedou spory už více než 12 let. Petici proti jejímu vedení přes Bystrc podepsalo v uplynulých letech okolo 30.000 lidí. Novou dopravní tepnou by mělo podle odhadů odborníků jezdit asi 25.000 aut denně.
    Většina aktivistů proto prosazuje druhou variantu, vedení silnice Boskovickou brázdou. Sjezd z D1 by v tomto případě byl u Ostrovačic. Naopak občanská sdružení i radnice v Kuřimi a brněnských Ivanovicích si přejí co nejrychlejší dostavbu R43 v původní trase, která by zlepšila dostupnost mítních obyvatel do Brna.
0 komentářů
přidat komentář