Zdroj
Markéta Horešovská
Vložil
ČTK
14.06.2006 09:45
Praha


zpět na článek
9 komentářů
pomozme mašinkám
Věra
| 14.06.06 10:03
O hodnotách historických kolejových vozidel, které jsou ve fondech NTM se ví jen málo. Železniční muzeum v centru Prahy by mohlo být muzeem skutečně světové úrovně i návštěvnosti. Dislokace ven z Prahy je další negací těch rozhodnoutí ministra Dostála (po točně v Č.Krumlově zase jedno z opravdu důležitých), jež byla učiněna ve prospěch kulturního dědictví a jeho prezentace. Odvolání pana Zeithammera je další ukázkou normalizačních postupů v resortu kultury!!! Ven z Paříže si nechali vyhnat železniční muzeum ve Francii, návštěvnost nyní nejsou schopni vysuplovat.
Vláčky mají přece chlapi rádi hned po fotbale, takže tady za tím musejí být opravdu velké peníze - rozprodat poslední pozemky blízko k centru na nějaké pěkné kancelářské budovy....
Usnesení vlády hodíme za hlavu,
Ano, pomozme mašinkám
Pietro
| 15.06.06 05:26
No, já bych o tom popřemýšlel.
Je to sice hezké, že by mohlo být v Praze a ještě v centru, ale:
1) Depo na Masarykově nádraží už není co bývalo. Díky stavbě nového spojení byla část depa srovnána se zemí
2) Kolejová vozidla nejsou žádná tintítka, takže do torza depa by se asi nevešla
3) Řešení depa postrádalo vizuálně atraktivní točnu s umístěním lokomotiv do rotundy, ale bylo řešeno jako stání za sebou s nevzhlednou přesuvnou
4) Jděte s Pragocentrismem někam....

Zeptejte se turistů, co si představí poj pojmem ČR. 99% odpoví Praha, Karlštejn, Beer, Havel
Proč by nemohlo být muzeum třeba v Děčíně?

Nestavil bych zrovna ministra Dostála do role bezchybného člověka.
Stejně tak bych byl opatrný při označování současného stavu jako normalizace.
Je to směšný, jak lidi přejímají informace z médií.
mysleme reálně
J
| 12.07.06 05:01
Podívejte se na to asi takhle - myslíte si, že vezmete rodinu s dětmi a pojedete do muzea železničních vozidel, kde nad váma rachotěj a smrděj automobily a všude samý hluk a ještě k tomu běhat pod nevzhledným mostem? Nikoliv! Určitě vezmete děti a pojedete raději do Lužné, která je plně vybavena na parní provoz ještě z dob parního provozu - tedy autentické historické depo, navíc je v prostředí vhodné i pro rodinné výlety do přírody, kde je klid a čistý vzduch. Tato lokalita se ukázala jako nejideálnější pro vytvoření muzea s železniční technikou, zvláště ve spojení NTM a ČD!!! Budovy v depu Praha-Střed již nejsou původní, navíc je to depo kompletně předělané na elektrický provoz - zajímalo by mne, jak chcete v této lokalitě zatápět parní lokomotiv aniž by byli obtěžování obyvatelé hustým dýmem, nejsou tam popelové jámy, zauhlovací zařízení, dílenské vybavení na údržbu provozních i neprovozních exponátů, vodní jeřáby pro zbrojení vodou, točna - myslíte si, že je ekonomické jezdit točit mašinu do Vršovic? A to je opravdu jen nepatrný zlomek toho, co všechno je potřeba na údržbu těchto exponátů. Kde ty všechny věci chcete vzít?
...No...tak teda reálně:
šakal
| 13.07.06 01:34
...Rálně si vůbec neumím představit, že "vezmu rodinu s dětmi" a pojedu někam na rakovnicko dívat se na to, jak "točej mašinu". To jí klíďopíďo nechám "točit" v těch Vršovicích (7:- P)

P. S.
Jo...a ty "obyvatele" kolem nádraží Praha-Střed, které by ten hustý dým mohl obtěžovat, bych si rád vyfotografoval. Na jednu fotku by se jistě vešli... (7;- D)

S pozdravem: ZA PÁRU VOSTŘEJŠÍ!

šakal - železnej dědek
A proč zrovna Praha ,šakale?
Pietro
| 13.07.06 01:52
Já si tedy dovedu představit rodinu s dětmi, psem, kočkou, mišima, mišmama a jinou domácí havětí (děd a babka) jak nasednou do svého přibližovalda a jedou se projet mimo Prahu.

Prahu opravdu ne!

Jen takový detail pro pana J: pro otáčení lokomotiv nemusíte mít nutně točnu. Stačí mít jen koleje do trojúhelníku, přesně jako tomu je mezi Masarykovým nádražím a Karlínem. Mimo to není problém nějakou točnu sebrat a postavit jinde, či postavit novou.
...No...to asi bude ten můj "pragocentrismus" (7:- P)
šakal
| 14.07.06 12:48
Já žádný auto nemám a Bůh dá, že ho ještě dlouho potřebovat nebudu. Takže cokoliv není v dosahu příměstské dopravy, musím pro sebe pokládat za ztracené. Ale třeba se budou desítky tisíc lidí ročně rády přesouvat mezi Prahou a Lužnou, aby viděly to, co by jinak mohli shlédnout po 20 minutách strávených v tramvaji (7:- /)
pragocentrismus (7:- ( )
Jan Sommer
| 14.07.06 10:08
Jen když je to v dosahu sítě, to se pan š nezná...
Není muzeum jako muzeum
Miroslav Kunt
| 28.07.06 07:50
On je problém trochu někde jinde. To, o čem mluví pan Ksandr je muzeum, jaké bych si představoval i já. Ale koncepce NTM vtělené do předkládací zprávy usn.vl. (kterou jsem si dost složitě sehnal) je jiná: chtějí z důvodů bezpečnostních všechna vozidla soustředit z celé republiky na jedno místo a vedle toho i zpřístupnit. Přitom provozní parní lokomotivy by měly dál svůj "domov" v Lužné. Hovoří se fakticky POUZE o vozidlech. Z celého mi vychází, že se nebuduje muzeum železniční dopravy, ale veřejnosti přístupný depozitář kolejových vozidel a všechno ostatní je pouhá "třešnička na dortu". Pro takovéto účely je Děčín opravdu nejlepší řešení - i kapacitně, ale říkat tomu "Národní železniční muzeum" je poněkud divné. Jak to navíc může dopadnout s centralizací ukazuje požár železničního muzea v Norimberku (a že velká rotunda v Děčíně by hořela lépe, než objekty na Masně). Podle mne je chybná celá koncepce Železničního muzea.
Pokud jde o směnu pozemků usn. vl. výslovně nařídilo převedení pozemků Českým drahám, státní organizaci, která je také převedla. Jenže ta již neexistuje a má dva nástupce - ČD, a.s. a SŽDC, s.o. Zbytný majetek byl při rozdělení právě převeden SŽDC na úhradu dluhů po bývalých ČD, s.o. (třeba pozemky v Bubnech). Navíc převod majetku s tak rozdílnou hodnotou... Fakt bych nechtěl být právníkem na kultuře.
NTM a INTERKAMERA ... to je podobná lumpárna.
Filip Novotný
| 04.01.07 12:12
Co všechno ještě musí Tomáš Kupec pokazit, než ho konečně vyhodí? Už aby to bylo. Vždyť kvůli němu skončila nejstarší výstava v Průmyslovém paláci - Interkamera. Název Interkamera je ve vlastnictví NTM a za velice otrlých okolností jej poskytovali soukromému subjektu - Atemi. viz. http://solecito.cz/i2005/navrh1.htm
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.