Vložil
ČTK
07.09.2007 15:10
Brno


zpět na článek
18 komentářů
No konečně
Slávek
| 07.09.07 03:22
Zdravý rozum zvítězil! To co v Praze postavil před 600 lety už Karel IV, myslím tím Nové Město, Vznikne v Brně až nyní a je to tak dobře... Dává to tomuto štatlu velký impulz rozvoje do budoucna.
S.
Tak optimisticky, jako Slávek to zas nevidím.
Martin
| 07.09.07 05:07
Tak optimisticky, jako Slávek to zas nevidím. Stavět jen proto, abychom "proboha" nepřišli o dotace z Bruselu mi nepřijde jako nedostatečný argument pro tak zásadní zásah do organizmu města. A srovnání s Novým Městem pohulhává - nyní nejde přece ozaložení nové čtvrti (a kdovíjak ona výplň mezi bývalým a novým nádražím bude vypadat), ale o odsun nádraží z centra města někam jinam. Proč to, to ať si odpoví každý sám.
...
tovyx
| 07.09.07 07:24
zdravý rozum zvítězil - kapříci dopluli kam měli - urá urá urá
to Martin
DeRon
| 07.09.07 07:03
Martine, trochu více fantazie informací a pohledu do budoucna !! Pokud Ti tohle schází je jasné, že to tam nevidíš (opravdu nic ve zlém).Nikdo nepřesouvá nádraží jen kvůli dotacím, ale kvůli tomu, že je to právě mnohem funčnější poloha a také připravenější (proč asi ?). Opravdu nejde pouze o nádraží, ale o velmi širokou souvislost s daným územím, což málokdy slyším a lidé si myslí, že jde jen a jen o nádráží.
konečně
tom
| 08.09.07 08:05
Nechápu jak může někdo říkat, že nádraží v centru nebude. Ale bude, protože se to centrum zvětší. Dnešní centrum Brna je koncipováno pro 100 000 město, na počátku 20. století, ale Brno už se jaksi 4krát zvětšilo. I Olomouc má centrum větší. A to špinavý ghetto co je za Vaňkovkou zmizí a místo u dnešního nádraží se zlepší, budova se využije na něco jiného a zmízí ti špinavci a cigoši co se tam poflakujou
to DeRon
Martin
| 09.09.07 02:14
Milý DeRone,
fantazie, co se týče odsunu nádraží, mám myslím dost (a v hlavě vidím spíš samé černé věci - nedostavné násraží, nefunkční městská doprava, nefunkční tzv. Jižní centrum). Právě že nejde "jen" o odsun nádraží, a to je to podstatné! Jeden náš pedagog z fakulty (doc. Stehlík) nazval přesun nádraží k přeoperování lidského srdce z levé srany na pravou - asi je to možné, ale těch zásahů do těla... Martin
to martin
an
| 09.09.07 06:49
přesně jste to vystihl...bohužel nyní nezbývá v nic jiného doufat, než že se vše opravdu zrealizuje jako kvalitní celek a ne jako tendenční smutná torza /protože např. dojdou peníze...atd atd/...
no přeji brnu hodně štěstí
off topic
venda
| 09.09.07 10:06
Vazeni, velmi me zarazi, ze pokud uz tu praktikujete cenzuru, prochazi prispevky jako ten o "cigosich" z 08.09.07 20:48. S pozdravem Venda
to An, Martin
DeRon
| 10.09.07 10:33
Proč si myslíte, že v přisunuté poloze by peníze nedošly a nezbylo by torzo, vždyť k této poloze není nachystána jediná seriozní studie, natož další stupně-nelze porovnávat "novorozence s puberťákem", tam nemůžeme najít žádný styčný bod. Nic proti akademikům a panu docentu Stehlíkovi, ale kolem přesunu se pohybovalo tolik odborníků, že kdyby to byl "paskvil" ten odsun pochybuji, že by se jim tolik let všichni seriozně zabývali. Určitě odsun není dokonalý a pan docent a jiní tam mohou najít slabá místa, ale ukažte mi projekt tohoto rozsahu, kde všichni budou nadšeni. Odsun má alespoň dejme tomu šanci žít, což se nedá říci o variantě přisunuté.
to Martin
Pet
| 10.09.07 09:02
Martine, proč tolik černé barvy, tak černě nevidí budoucnost čehokoliv ani zaměstnanci pohřebních služeb Nostalgie, zamysli se .
...Jasně...optimisticky...ne?!...
šakal
| 10.09.07 10:14
"...Mladý je básník, co zpívá pro mladé...mladý je každý komunista!..." (7:- P)
A proč pesimisticky ????
Pet
| 11.09.07 10:59
Hmmmmmmmmmmmmm
jj.. proč.. proč.. proč..
karel kriz
| 12.09.07 02:09
tak nějak mi připadá, že samotná otázka "PROČ?" je v poslední době jaksi na odchodu z našich končin.. resp. ani ne tak otázka jako ta odpověď na ni.. řešení základních rovnic PROČPROTO je dnes jakési tabu pro media i politiky (i většinu ostatních normálních lidí) a tak se místo toho články, éter či ústa tiskových a jiných mluvčí plní tunami zbytečného informačního marastu, kde se skrz marginality neprokoušeme k ničemu podstatnému.. ať už jde o nádraží, radar nebo třeba dotace z eu..

ještěže "reforma" školství přišla akorát, konečně se děti naučí logicky myslet, na což se tak naskuhrali učitelé (bohužel poprávu) vzorem jim budiž elementární logikou naplněná současnost... a nebo žeby ne

ale tak třeba se nedočkáme toho, že se bude muset měnit přežité "od mala mě učili mluvit, abych teď držel hubu" na "od mala mě učiil logicky mystel, ale teď je přece 21. století..." jestli to vidím černě nebo bíle nechám na jiných
...?
VítEK
| 12.09.07 09:14
...nemám nic proti přesunu, spíš mám strach jak to esteticky dopadne - jestli bude mít budova za xx let takovou hodnotu, že se o tom povedou nekonečné debaty nebo se jenom jednoduše zboří ... u nás se dnes staví náhražky funkcionalismu - sádrokartonová éra --všechno rovné, jak když střelí -- inu, zedníci...
...?
VítEK
| 12.09.07 09:20
...nemám nic proti přesunu, spíš mám strach jak to esteticky dopadne - jestli bude mít budova za xx let takovou hodnotu, že se o tom povedou nekonečné debaty nebo se jenom jednoduše zboří ... u nás se dnes staví náhražky funkcionalismu - sádrokartonová éra --všechno rovné, jak když střelí -- inu, zedníci...
ještě to bude zajímavé
rob
| 12.09.07 02:54
No ono ještě asi opravdu není tak úplně vyhráno. Jednak všechny Duhy, EPS apod. jistě nonstop plnými silami pracují na "likvidačních" žalobách (likvidačních ve smyslu, aby soudní přezkoumávání blokovalo výstavbu tak dlouho, dokud nezanikne možnost čerpat dotace) a jednak to ještě bude zajímavé s postojem ODSky, která, místo aby jásala nad příklonem socanů k jejich programu, se z nejednotnosti koalice snaží vytřískat politické body. Brno je prostě neskutečně absurdní město...
Odsun nádraží je špatný krok!
Martin
| 19.09.07 12:30
A dost, musím konečně napsat, proč si myslím, že odsun nádraží je špatný.
Pominu nyní záměrně všechny ty, dle mého názoru, méně podstatné problémy (technické výhody jednotlivých řešení, pozemky, evropské dotace atd.) a chci se věnovat něčemu podstatnějšímu.
Zajděte prosím někdy večer do Denisových sadů, co tam uvidíte:
Před vámi se bude rozprostírat celá Jižní Morava, v které jako ostrov pluje Pálava. Petrskou skálou, na které právě stojíte, za vašimi zády začíná Vysočina, vyplňující celý střed České republiky. Skutečně, na tak důležitém a přírodou jednoznačně definovaném místě se nachází Brno. A dále: Brno nemá řeky (ano, je tu Svratka a Svitava, ale ty mají pro utváření města pramalý význam – zvláště po jejich již uskutečněném odsunu, narovnání a zkanalizování), ale zato se na jih do něj „rozlévá“ jihomoravské „moře“. A právě zde, na jeho „břehu“, pod Petrovem, plní jedinečně funkci „přístavu“ vlakové nádraží. Je místem dynamickým, místem které voní dálkou, místem loučení a návratů (na okraj: taky znáte ten pocit, když se po delší době vracíte vlakem do Brna a už netrpělivě vyhlížíte, kdy se za okny objeví Petrov?).
Skutečně nevím, co by mohlo nádraží na jeho nynějším, pro město tak důležitém místě nahradit. Dokáže plnit něco tak závažného park, podzemní parkoviště, muzeum (třeba i železnice?), či jiná, podobně nudná funkce? Skutečně si myslím, že bude velká škoda pro Brno, když dopustíme „utopit“ nádraží někde v chaotické zástavbě rovinatého jižního předměstí (ano tato část města, již svoji terénní konfigurací, se nikdy centrem nestane)!

Martin Klimecký
ach martine
kolemjdoucí
| 19.09.07 08:42
je to sice pěkné, ale za prvé ty vynechané drobnosti všechny mluví pro odsun na jih...za druhé moře si můžeš domyslet i tak a obrovské přístavy v centru měst také nejsou zrovna to nejlepší...
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.