Povodí Moravy opravilo dva mosty na Baťově kanálu

Vložil
ČTK
21.12.2008 15:55
Praha

Huštěnovice/Babice (Uherskohradišťsko) - Povodí Moravy opravilo v Huštěnovicích a v Babicích na Uherskohradišťsku dva mosty na unikátní vodní cestě Baťův kanál. Jejich rekonstrukce v průběhu listopadu a prosince si vyžádala náklady zhruba šest milionů korun. Opravené mosty by měly zlepšit bezpečnost turistické plavby v úseku vodní cesty a také umožnit i přejezd těžké zemědělské techniky. ČTK o tom informoval tiskový mluvčí Povodí Moravy Milan Blažek.
    Mosty na Baťově kanálu byly postaveny v 30. letech minulého století. V úseku mezi Spytihněví a Starým Městem na Uherskohradišťsku jich vzniklo celkem sedm. Měly sloužit především jako přístupová cesta na pozemky ležící mezi kanálem a řekou Moravou. Od svého vzniku byly téměř neustále využívány, nedočkaly se však žádné větší rekonstrukce a některé z nich se dostaly do zcela nevyhovujícího technického stavu. Obce, které je vlastnily, neměly peníze potřebné pro jejich rekonstrukci.
    Povodí Moravy od nich dva nejvíce poškozené mosty převzalo letos. Jejich stav totiž začal ohrožovat bezpečnost lodní dopravy a bylo nutné také upravit jejich podjezdovou výšku. Po rekonstrukci jsou oba mosty, postavené z lamelového dubového dřeva na ocelových příčnících, schopné nést zátěž až do 25 tun.
    Vodní cesta spojující Otrokovice na Zlínsku a Rohatec na Hodonínsku vznikla ve 30. letech minulého století. Původně sloužila k přepravě lignitu z dolů na jižní Moravě do Baťových závodů a k závlahám okolních polí. Po druhé světové válce kanál začal chátrat. V  90. letech se proto začalo s jeho postupnou obnovou pro turistickou plavbu.
    Zájem o návštěvu této unikátní vodní cesty se v posledních letech výrazně zvyšuje. Letos jej od května do září navštívilo rekordních 65.000 lidí, o 2500 více než loni. Nyní na něm existuje celkem 17 míst, kde mohou turisté zakotvit s lodí či hausbótem. V příštím roce by navíc mělo vzniknout nové přístaviště v Uherském Hradišti a otevře se i přístaviště Rohatec-Kolonie. Připravuje se i projekt prodloužení vodní cesty z Rohatce až do Hodonína. Délka kanálu, po které by šlo lodí proplout, by tak nově činila až 65 kilometrů.
0 komentářů
přidat komentář

Související články