Budova vlakového nádraží v Havířově se zatím bourat nebude

Vložil
ČTK
21.09.2013 15:15
Praha/Havířov (Karvinsko) - Budova vlakového nádraží v Havířově se zatím nebude bourat, protože České dráhy na to nemají peníze. Vyplývá z informací o jednání krizového štábu vytvořeného kvůli havířovskému dopravnímu terminálu. Podle dříve schválených plánů měl vzniknout právě na místě nádražní budovy. O středečním jednání krizového štábu dnes ČTK informoval mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.
    O zachování nádraží usilovala skupina architektů. Jejich návrh, aby se havířovské nádraží stalo kulturní památkou, ale v červnu zamítlo ministerstvo kultury. Budova se tak měla na podzim začít bourat. "Komise se bude zabývat úpravami projektu tak, aby byl zachován požadavek zachování stávající nádražní budovy a zároveň mohla začít dostavba dopravního terminálu," uvedl k jednání krizového štábu ministr dopravy Zdeněk Žák, který vytvoření štábu inicioval.
    Podle ministra České dráhy na zbourání budovy a vybudování nového dopravního terminálu nyní nemají peníze. "Žádali o evropskou dotaci ve výši 70 procent, přičemž jim bylo schváleno pouze 40 procent. A to je ten pravděpodobný důvod, proč se vedení drah rozhodlo pro zachování nádražní budovy," doplnil Žák. České dráhy v minulosti na projektu nového havířovského dopravního terminálu za 160 milionů korun, kterému by nádražní budova musela ustoupit, spolupracovaly s městem.
    Mluvčí ministerstva dopravy uvedl, že nyní budou ČD hledat alternativní způsob, jak nádraží napojit na zamýšlený dopravní terminál. "Veškeré kroky budou konzultovány s partnery, městem Havířov a Regionálním operačním programem Moravskoslezsko. Nadále se také předpokládá využití evropských prostředků," dodal. Další schůzka krizového štábu je předběžně naplánována na první polovinu října.
    Podle plánů, které předloni v červnu schválili havířovští zastupitelé, měla stavba nového terminálu začít letos a hotová měla být příští rok. Terminál měl spojit vlakovou, autobusovou a osobní dopravu. Zástupci města v minulosti označili objekt vlakového nádraží za objemný a předimenzovaný, pro cestující by prý stačila podstatně menší budova.
0 komentářů
přidat komentář

Související články