Značení pro nábytek a interiérové doplňky

Publisher
Tisková zpráva
13.06.2022 11:50
Czech Republic

U nábytku si získává velkou oblibu designové značení. To by mělo být decentní, aby na sebe nepoutalo hlavní pozornost. Ještě větší důraz je na takové značení kladen u designových doplňků, které dotváří celkový vzhled interiéru moderních bytů či kanceláří. Prohlédněte si štítky, které vznikly pod rukama českého výrobce 3D značení a načerpejte inspiraci pro svůj projekt.

Designový štítek s logem či názvem výrobce funguje jako pomyslná třešnička na dortu, která má za úkol doladit vzhled celého produktu. Kromě vizuální stránky má tento štítek i další důležitou funkci. „Stejně jako v kterémkoliv jiném oboru, tak i v architektuře připomíná designové značení, kdo za prvotřídním nábytkem z masivu či ručně vyráběným doplňkem stojí. Ať už je to doma v kuchyni, v oblíbené kavárně nebo třeba v kanceláři, mělo by značení vydržet po celou dobu životnosti výrobku, aby fungovalo jako vodítko pro případný další nákup,“ vysvětluje Martin Uhrinec, obchodní ředitel společnosti RATHGEBER, která se specializuje na výrobu kvalitního technického i designového značení.

Jaký zvolit materiál značení?

Mnoho designérů si klade otázku, jaký štítek nechat vyrobit, aby co nejlépe ladil k vlastnímu produktu.  Je třeba si zodpovědět na základní otázky. Tou nejdůležitější je, z jakého materiálu má být nábytek či designový prvek vyroben? K přírodním materiálům se daleko více hodí kovové štítky, zatímco u různých menších doplňků z kompozitu je vhodnější zvolit decentní plastový štítek. Zásadní rovněž je, kde bude štítek připevněn. Bude na designové svíci, regálu nebo interiérových dveřích? Má štítek působit elegantně, moderně nebo klasicky? „U designového osvětlení budeme řešit jiný způsob značení a jeho upevnění než u kožené sedačky. Tímto základním výběrem by měl zájemce o designový štítek provést odborník,“ říká Martin Uhrinec.

Každý materiál má svá specifika. Hliníkové štítky jsou odolné a elegantní. Pokud má být štítek vystaven skutečně náročným podmínkám, je lepší spolehnout se na štítek z nerezové oceli. Plastové štítky představují variantu pro nábytek do interiéru, kde nehrozí přímé slunečnímu záření a vlhkost. „Co se estetiky týče, záleží výběr materiálu na klientovi. My mu volbu usnadníme pomocí desítek vzorků, díky kterým si lépe představí, jak bude výsledek vypadat,“ dodává Martin Uhrinec za společnost RATHGEBER.

Jak lze designově vyšperkovat interiérové doplňky

U značení nábytku nám jde často o dokonalé splynutí štítku s vlastním produktem, jako je tomu v případě konferenčního stolku značky Conversion, kde černý strukturální lak hliníkového štítku dokonale ladí s ocelovou kostrou a ražený nápis pak s dřevěným dekorem desky. U designových doplňků je s ohledem na jejich menší velikost kladen důraz na znázornění jemných detailů, které upoutají pozornost. Tak je tomu v případě designových svící Cubba, kde byl použit volně stojící nápis Finochrom®. Tento produkt z chromovaného kovu vyniká dokonalým znázorněním ostrých rohů, tenkých ploch a struktur. I u designových květináčů Flower Lover je leskle stříbrný Finochrom® nápis ústředním motivem vlastního produktu a nejinak je tomu u kulatého hliníkového štítku s raženým logem.

Když méně je více

Zkušený designér ví, že masivní a přeplácaný štítek je rušivým elementem a je lepší se mu vyhnout. Důležitá je lehkost a nadčasovost návrhu. K nábytku a interiérovým doplňkům se rozhodně nehodí levné řešení foliovými etiketami, které u drahého nábytku budí dojem laciné průmyslové výroby z diskontních řetězců. „Štítek by měl tvořit nevtíravou a zároveň nepřehlédnutelnou a neoddělitelnou komponentu výrobku.“ uzavírá Martin Uhrinec.

Inspirujte se firmami, které vsadily na kvalitu českých štítků

Ve fotogalerii níže naleznete ukázky projektů, realizovaných s českými nábytkáři. Jejich společným jmenovatelem je špičková kvalita vlastního výrobku a dokonalá práce polygrafických odborníků. Výsledkem je jedinečnost daného nábytku či interiérového doplňku.

0 comments
add comment