Publisher
ČTK
28.10.2014 15:35
Czech Republic

Prague


back to article
1 comment
na ruku developerum
lucie henzlova
| 28.10.14 11:19
"
Na ruku developerům

Nové předpisy povolují zástavbu i v místech, kde to doposud nebylo možné. Není náhodou, že jediní, kdo nové předpisy bez výhrad chválí, jsou developeři. A ještě pan Hudeček.

Negativní dopady PSP nejsou při zběžné četbě zřejmé. Jsou umně skryty ve výjimkách, dodatečných podmínkách, matoucích a zavádějících informacích, které skýtají prostor pro jejich využití šikovnými developery. Jsou plné pojmů jako „v odůvodněných případech, především, zpravidla“. To zavádí právní nejistotu. Typický příklad: §34, odstavec 1: „Stavby se obvykle vybavují plochami k odkládání jízdních kol“. Tak musejí stojany být, nebo ne? Podobně to je ve spoustě dalších a závažnějších ustanoveních, kdy se developer může zbavit mnoha drahých povinností v případě, že si „odůvodní“.

Obecně PSP deklarují snahu o ukončení rozvoje Prahy do stran a zahuštění směrem dovnitř. Dle autorů PSP může vnitřní Praha absorbovat ještě dalších 400 tisíc lidí. Podle PSP je třeba začít stavět tam, kde to podle stávajících předpisů nebylo možné. Proluky, nároží i parčíky je třeba zastavět a to i v případech, kde nová výstavba odporuje stávajícím předpisům. Proto je PSP v řadě parametrů uvolňují, posilují práva stavebníků na úkor sousedů a umožňují tak developerům mohutnou novou zástavbu. Praha se tak na dlouhé roky stane jedním velkým staveništěm. Na nárůst počtu obyvatel však není připravena pražská infrastruktura. Každý vidí, jak vypadá doprava a parkování v Praze dnes. Jak by potom vypadala v případě realizace takto závratných plánů?"
http://prahapodlehudecka.cz/na-ruku-developerum/

příklad Praha 6:
http://www.liboc.info/promena-ruzyne/ ... prosím o povšimnutí, že studie z dopravního hlediska vychází z předpokladu prodloužení metra A (se kterým ale metropolitní plán nepočítá) a počítá s vlakovou dopravou (P-masaryk. nad. - Kladno), která se blízkém horizontu nebude modernizovat (není bezbariérová) a téměř ji chybí propojení na metro či jiné spoje dpp - jezdí pouze 1x za hodinu !!!.
Nepropojení časových plánů veřejných dopravních staveb a developerských projektů povede ke masivnímu rozvoji automobilové dopravy v dané lokalitě, dalším negativním jevům z toho vyplívajících (jak lze snadno vypozorovat na vývoji sídlišt kolem Praha 14, Letňany, Prosek a dalších.

Add new comment
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.