Od posledního významného rozšíření jednoho z největších světových muzeí brzy uběhne čtvrt století. Skleněná pyramida označující nový vstup na nádvoří bývalého sídla francouzských králů tehdy vyvolala bouřlivé reakce. V průběhu let se tato ikonická stavba od amerického architekta Ieoh Ming Peie stala neodmyslitelnou součástí celého muzea. Francouzský architekt Rudy Ricciotti a italský designer Mario Bellini minulou středu dokončili společný návrh zastřešení zámeckého dvora Cour Visconti pro potřeby sbírek islámského umění, kam by se měla být umístěna kolekce 18000 uměleckých předmětů od Španělska až po Indii. Úchvatná skleněná střecha připomíná vlající hedvábný šátek nebo zvlněný koberec vznášející se nad nádvořím o rozloze 3500m². Koberec vážící 150 tun je tvořen dvěma tisícovkami skleněných trojúhelníků upevněný shora i zespodu na trojúhelníkovou síť z bronzu, která kromě nosné funkce slouží také k zastínění citlivých exponátů ve spodních dvou podlažích. Mario Bellini, legenda italského designu, k projektu dodává: „Viscontiho dvůr nebude zastaven, ale zůstane stále čitelný. Nový objekt se lehkým a nenásilným způsobem snaží o integraci současné architektury na historické místo.“ Zatímco Peiova pyramida vyšla na 16 milionů dolarů, tak Belliniho islámské křídlo přišlo již na 126 milionů, z čehož významnou část uhradil saudský princ. Do úplného dokončení projektu letos v létě však stále chybí 12 milionů.