Bauhaus v Berlíně od Müller Reimann Architekten

Source
Müller Reimann Architekten
Publisher
Petr Šmídek
21.05.2014 10:20
Thomas Müller
Ivan Reimann
Müller Reimann Architekten

Není Bauhaus jako Bauhaus. Zatímco Gropiova škola udávala směr meziválečné avantgardy, tak stejnojmenný obchodní řetězec bez nápadu rozsévá na předměstích své nevzhledné krabice s potřebami pro kutily. Doba se však mění a stále více prodejců si uvědomuje, že kromě nabízeného sortimentu je důležitý také vzhled, kam zamíříme a kde se rozhodneme utrácet.
V roce 2009 se uskutečnila soutěž na nový obchod s honosným názvem “Fachzentrum Bauhaus Berlin“. Řeč obchodníků je neúprosná a tak se architekti mohli realizovat pouze na obvodovém plášti. Ztvárněním pobočky Bauhausu na proslulé obchodní třídě Kurfürstendamm (129a) se ujal berlínský ateliér Müller Reimann Architekten se sídlem na stejné ulici (178/179). Stavba za 16,5 milionu euro, která se prvním návštěvníkům otevřela na konci letošního března, má představovat západní bránu do berlínské Champs-Élysées a vytvářet protipól východní 180 metrů dlouhé fasádě ikonického Bikini-Haus (Paul Schwebes a Hans Schoszberger, 1956-57) u stanice ZOO, který kdysi stál za obchodním oživením Západního Berlína a byl jeho výkladní skříní.
Kutilové byli dosud přivyklí, že musí dojíždět nakupovat do uniformních hal v okrajových čtvrtích. Vznosné sloupové průčelí a plasticky ztvárněná fasáda přináší nový zážitek. Hliníková fasáda se v závislosti na denní době či počasí soustavně proměňuje. Vše se však netočí jen kolem fasády. Součástí obchodních ploch o celkové rozloze 22000 m² je také převýšená zimní zahrada, která vedle klasických billboardových pásů slouží jako další netradičí reklamní prvek.

Více informací >
0 comments
add comment

Related articles