Project:2003
Completion:2004
Area:408 m2
Built Up Area:232 m2


back to article
29 comments
šeď a nuda
hetzer
| 12.07.08 10:06
ale kdyz vidim depresivni koupelnu tak je to zrejme to co investor chtel. nejak mi to evokuje modernizovany sumperak
tradice
Jan Stolek
| 12.07.08 12:28
vy vzdy dokazete potesit
Zajímavé
Tomáš Bajer
| 12.07.08 12:08
nevidím jen šeď a nudu, ale zdařilý projekt, který je podle mého vkusu zajímavý. A mimochodem, právě ta koupelna mě velmi zaujala.. jednoduché a čisté linie jsou perfektní!
zahrada
Milan
| 12.07.08 02:42
Po dlouhé době je na archiwebu k vidění zdařile provedená zahradní úprava u domu. Tedy soudě podle fotografií...
Tomáš Bajer
hetzer
| 12.07.08 02:59
kazdemu soudruhu dle jeho vkusu

Jan Stolek: :D
...Vida!...
šakal
| 12.07.08 04:32
...Konečně autoři, kteří si uvědomili, že architektura není JENOM vyhledáním exkluzivních materiálů a uplatněním estetiky lifestylových časopisů. Stavitelské umění totiž ZAČÍNÁ u dokonalého ohledu na potřeby stavebníka: umístění na obtížný pozemek promyšlené, dispozice bez připomínek, zahrada vysloveně vymazlená!
Na vymazlené zahradě...
Petr Šmídek
| 12.07.08 06:53
...má velkou zásluhu zahradní architekt Zdenek Sendler. Při shlédnutí prvních snímků mě zahrada dokonce zaujala víc než samotný dům.
Petr Šmídek
hetzer
| 12.07.08 08:40
moji zenu taky zahrada je super
...sumperak
Petr Pavelka
| 12.07.08 09:50
...musim priznat, ze prvni co mi stanulo na jazyku, kdyz sem videl tento dum, bylo "ha sumperak", ale me se sumperak libi i dnes , mimo to tohle je velmi zdarily "sumperak", krasny dum, velmi minimalisticka koupelna, ktera me velice zaujala velkoformatovou dlazbou, stropem a beznou vanou, proste funkce predcila rozmar. Zahrada v zadnim traktu me mile potesila svou intimitou a otevrernym vyhledem, tam bych se citil v sedmem nebi, predni cast s prijezdem me trochu rozpoltila, dlouhe schody ve me vzbudili vzpominky na stredomorskou zastavbu, bohuzel jedinym rusivym prvkem vnimam zatravnovaci dlazbu. Suma sumarum 9 bodu z 10
hm:-)
Milan
| 13.07.08 09:30
Gratulace Zdenku Sendlerovi! Jsem rád, že nesem sám, koho zaujala hlavně zahrada a posazení baráčku do jejího klína.
realita je lehce zacloněna fatografiemi:)
Satr
| 13.07.08 07:21
Povedené dílko (, avšak to co už vzniká několikátým rokem po jeho pravici... Ještě není dostavěné, tak nechci soudit..
víte...
Lukáš Michek
| 13.07.08 10:53
Mám pocit, že spousta domů na archiwebu je prezentována zbytečně brzy (viz. domov pro seniory v Hagiboru, terasový dům v Košířích a další). Místo trávy uhlazená hlína, místo vzrostlých rostlin pár zakrslých keříčků, místo zšedivělého plechu nablýskaná fasáda. Myslím, že to ve výsledku téměř nevypovídá o skutečné podobě ukazovaných domů. Na tomto případě vidíme, jak důležité je v architektuře nejen řešení samotného objektu, ale i jeho okolí. Stavba může být sebelepší, ale pokud nekokresponduje s prostředím, ve kterém se nachází, ztrácí na síle. Naopak i průměrná stavba může vhodně řešeným okolím či správným usazením do prostředí získat naprosto jedinečný charakter. Co se týče zmiňovaných zatravňovacích dlaždic (nebo spíš dlaždic zapuštěných do trávníku), myslím si, že právě díky nim je vjezd na pozemek více propojen se zahradou. Nebo si myslíte, že asfalt nebo zámková dlažba jsou vhodnějším řešením?
nádhera
ie
| 13.07.08 10:11
chrochtám si blahem , když se dívám na přiložené fotografie je to opravdu krásnej domek (a krásný fotografie)
ps : nudná a šedá jest pouze a jenom mysl hetzerova tímto zdravím mého oblíbeného archi-guru :p
Víte?
Jan Línek
| 13.07.08 11:02
Kdy fotografovat dům?Ujišťuji Vás,že jej fotografujeme od provádění základů.Doba kdy zveme profesionální fotografy nastává těsně po předání dokončeného objektu,protože zvláště u veřejných staveb je nebezpečí "tvůrčích "zásahů uživatele..Pochopitelně je zeleń důležitou součástí prostředí které vznikne,ale pokud je dům dobrý neztratí na síle,pouze mu jím pokud je návrh zeleně kvalitní a skutečně realizován přibývá.Čekejte však na ono sdělení,že jste dům dokončili až vyrostou první keře a vysazené stromy-většinou jsou naše myšlenky po několika letech už jinde.Dokončená hmotová kompozice domu již sama o sobě má výpovědní hodnotu-zeleň múže být pro průměrnou stavbu pouze milosrdná,ale stavba nemůže získat jak výše řečeno jedinečný charakter.Je tomu jako s obnaženým lidským tělem-buď je krásné ve své nahotě,nebo není a šaty pouze pomohou skrýt nedostatky,ale mně například nepomohou už ani lacláče.
Kdy?
Jeník
| 14.07.08 01:28
To bylo jedno z Wrightových doporučení mladým architektům:
Své první realizace nedělejte blízko vašeho působiště. Doktor může své neúspěchy pohřbít. Architekt pouze nechat zarůst břečťanem.
Nechce se mi hledat přesné znění.

Panu Línkovi: Pravda je asi na obou stranách. Na co ukazovat nahotu domu, když takový v posledku stejně nebude. Neřekl bych, že se dá dům až tak příliš asociovat k lidskému tělu, problém kontextu je tu složitější.
A třeba všechny ty fotky nedovybavených interierů (tu židle od Pantona, tu sofa od Corbusiera, nahota?) je pouhá scénografie bez života. S každým desetileím se však obraz konkrétního domu i jeho okolí mění. Kdy je tedy ta správná doba "ukazovat"? Asi neustále, ale je nutné počítat i s negativními reakcemi (viz. Librolábusova trafostanice, která v době focení opravdu vypadá děsivě sorealisticky). Ideální by bylo dělat časosběr, který bude mapovat proces vrůstu domu do okolní tkáně. Dobrovolníci nechť se přihlásí
re: víte
Petr Pavelka
| 14.07.08 09:29
...me opravdu zatravnovaci dlazba nenadchla, asi sem ji casto vidal na zamastenych prazskych parkovidstich, nebo u okalu a tak nejak k ni nevznikl ten spravny vztah, aby sem se s ni dokazal szit u tak krasneho domu. Ja bych prijezdovou cestu resil spise kamenem.
Jeníkovi
Jan Línek
| 14.07.08 10:36
Souhlasím s tím časosběrem,to mě také napadalo když chtěl odpovědět kdy-jen je to trochu nákladné,protože profesionální fotograf není zadarmo.Jinak mnohdy jsem měl pocit,že dům a pouze upravené terény kolem domu v hliněném stavu ve své abstrakci mohou být kompozicí velmi inspirativní,nic nezastírající.
hm
aňa
| 14.07.08 10:23
vila mě ničím nenadchla. průměr (interiéry od donlić?). nadšené reakce nechápu.
nadhera...
milovan
| 14.07.08 11:04
hetzer, zalezte laskave do sveho esteticky hodnotneho papundekloveho RD Rymarov s polovalbama a arkyrema a k ostatnimu se nevyjadrujte.
aňa
amatér
| 14.07.08 11:17
a o tom je, v životě nejvíc jíme chléb, nechutnají nám brambory se šrotem ani samé zákusky
fotky
o.
| 14.07.08 12:10
Stepane, Vase fotky jsou nadherne!
amatérovi
aňa
| 14.07.08 02:43
mi to přijde jako dost drahý zákusek bohužel nijakého vzhledu a chuti. horší než obyčejný chleba. třeba v koupelně obklad s proužkem a nad ním poskákané kachličky... nevimnevim co to má být za kompromis
dum,zahrada,interier
A.J.K.
| 14.07.08 02:05
dum sam o sobe je pekny,ale nijak se nevymyka z prumeru soucasne tvorby - jsou jiste lepsi domy --- zahradni upravy jsou mimoradne zdarile a rekl bych ( pouze muj nazor ),ze zahradnimu architektovi se podarilo mnohe zachranit a milosrdna zelen,zvlaste pak kulisa z jehlicnanu v severovychodnim cipu pozemku je nadherna --- take bych rekl,ze dum je do zelene zabalen,a reseni zatravnenych teras je vytecne - jedinne co me kapanek skripe je jakysi zeleny plot,ktery k nadherne rozehrane zahrade pasuje asi jako rota vojaku pochodujicich za sebou - nicmene kvalitni prace --- Interier bohuzel jsem nevypozoroval zadny,pokud jim nema byt ona prosklena obdelnikova mistnost s obligatni sedackou Rolf Benz,ci Vibieffe a jidelni sestavou Tonon,svitidly Esedra a Wevep a Durcre --- vyhled z domu na zahradni basen je paradni --- narozdil od kolegy hetzera se me koupelna libi ( je to ovsem vec nazoru ) --- celkove me pripadne dilo vydarene.
aňa
amatér
| 14.07.08 03:14
...pravda, design kópelky je praŽstěné, jinak ale gut, takové dobré brněnské styl
Pane Línku
Lukáš Michek
| 14.07.08 03:53
Souhlasím s Vámi, že užíváním stavby může dojít k jistému posunu architektova záměru. Ale dům jako celek je dle mého soudu dokončen až v momentě, kdy začne žít běžným životem. To, co tu bývá vystavováno, je často jen torzem toho, čím je dům po zbytek své existence. A třeba příklad průměrné architektury, která získá správným umístěním maximální sílu? Třeba obyčejná kaplička na horizontu s pár stromy kolem...
vydařený dům i zahrada
anonym
| 21.07.08 04:09
dle mého názoru je dům vydařený. Řekněme si na rovinu, zahrada je hezka. Žadné drastické nepřirozené vysazeniny všechno k sobě ladí a je to přirozené. Na mě osobně dům působí útulně a líbí se mi
je to fajn
sauer
| 23.07.08 03:12
Ten dům není špatný. To že se pravděpodobně nezapíše mezi nejzdařilejší stavby 21. století myslím není důvod k přehnané negativní kritice. Je to dobře odvedená práce. Takové kdyby bylo kolem nás víc, jistě by bylo veseleji. No a ve spojení s tou zahradou... ach!
Kdo navhl zahradu?
rk
| 15.11.09 10:14
Zajímalo by mne, proč není jméno zahradního architekta zmíněno alespoň v textu, když není v hlavičce. Je-li to pan Sendler, je to škoda, protože jeho realizace jsou na internetu málo prezentované. Kromě toho, zahradní architektura je na tomto webu celkově málo zastoupená, větší ohlas by třeba podnítil zajímavější realizace zahrad u rd. Mám pocit, že se zahrady u rd nechávají na realizačních firmách (a ty nejsou na architektonické úrovni) a věnuje se jim málo architektonické péče. Realizace zahrady neznamá nutně velké náklady ve chvíli, kdy je investor již "vyšťaven", naopak kvalitní koncept může ušetřit peníze za nevhodně namířené výsadby.
zahrada+++
Josef Škarka
| 04.08.11 11:56
krásná zahrada
Add new comment
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.

more buildings from DIMENSE architects