Když se řekne William Thomas, Brňákům se vybaví ten nejlepší máslový croissant ve městě, a jsou to právě Vilém s Tomášem, kteří již pár let tvoří pod zavedenou značkou řemeslné pekárny s opravdu poctivými ingrediencemi výrobků podle francouzských receptur. Na začátku roku 2021 nás přizvali k realizaci interiéru pekárny s posezením v Brně na Josefské ulici. Souběžně s navrhováním probíhalo po několika letech i celkové re-brandování jejich značky, takže spolupráce probíhala v koordinaci s grafickým studiem Simpléz.
Zatímco přízemí opakuje zaběhnutý koncept prodejny, kde je možné vidět přímo do výroby a využívá stejné principy jako menší pobočka na Jaselské, ve druhém patře jsme měli od Viléma s Tomášem poměrně volnou ruku. Limitující byl spíše prostor sám o sobě, než jeho zadání: ať už poměrně nízký klenutý traverzový strop, nepravidelné zdi, umístění vzduchotechnického odtahu v rámci fasády nebo již překotně probíhající repase hygienických prostor. Představou klientů bylo rozšíření konceptu pekárny o self-service posezení, které by navazovalo na přízemní výrobnu.
Nová pobočka pekárny přinesla skomírající pěší zóně Josefské druhý dech: velkoformátové prosklení výkladců umožnilo orientovat část odbytové plochy směrem do ulice. Využili jsme hluboké niky do fasády, které jsme barevně orámovali a umístili v nich sezení s výhledem na parter kláštera voršilek a kostel svatého Josefa. Původní záměr svítících dekorativních panelů ve výloze se bohužel díky velkému tlaku na celkový rozpočet již realizovat nepodařilo, a tak zůstalo v nikách pouze u dvoubarevného provedení v reflektující lesklé folii na matném podkladu.
S ohledem na nepravidelnosti prostoru pak jádru dispozice na patře vévodí centrální čalouněná lavice, kolem níž jsou rozvětvené jednotlivé stoly doplněné klasickými kavárenskými židlemi Ton č. 14 v hravých barvách odpovídajících brand manuálu pekárny. Mobiliář je vyroben z kvalitní medové dubové dýhy s precizně sesazenou kresbou. Klasický styl francouzských řemeslných pekáren mají evokovat obklady stěn a rustikální stěrka použitá na stěnách namísto výmalby. Zatímco obklad traverz s led podsvícením umožnil optické zvýšení světlé výšky prostoru a rozmístění variabilního osvětlovacího systému v lištách, hygienické prostory a zázemí pekařů jsme decentně zahalili do modré "tmy".