Spolupráce:ARUP, Auerbach Pollack Friedlander, Davis Partnership, George Sexton and Associates, J.F. Sato and Associates, MKK Engineers, Structural Consultants
Adresa: 100 W 14th Ave Pkwy, Denver, USA
Investor:City of Denver and Denver Art Museum
Realizace:2006
Náklady:46 000 000 USD


zpět na článek
7 komentářů
STŘEP LEDOVÉ KRÁLOVNY
de ardoise
| 17.09.10 10:11
nemohu si pomoct, ale jako budova muzea umění se mi to vůbec nelíbí. snad kdyby to byla budova vojenského muzea, nebo ledu. je to nepřátelsky hranaté, agresivní, studené, uřvané a nehostinné. o tom, jaké tam budou toky energie ani nemluvě. stál oby za to psotavit proti sobě tuto stavbu a budovu Kaplického knihovny. ač mě Kpalického knihovna nenadchla svým infantilním tvarem ,asi bych si v ní připadal útulněji, než v této intelektuálně- expresivní exhibici. více pokory a více citu by to asi chtělo. a možná i méně peněz. )) platí totiž - čím více peněz máš, tím větší p... naděláš!
STREP FRIGIDNI KRALOVNY
takyarchitekt
| 18.09.10 03:24
Ve Vasem porovnani dvou prikladu architektonickeho onanismu, tento je alespon zcela zrejme postavitelny a dokonce "jen" za dve miliardy a neco korun !
Re: první dva příspěvky
Jan Pavel
| 19.09.10 11:57
No, nevím, ale přijde mi, že Vaše názory překonávají v architektonickém onanismu obě zmíněné stavby! Sorry!
Jene Pavle
takyarchitekt
| 21.09.10 01:58
Znaje Vas jiz zde trochu, tak ale vubec nepochybuji, ze zcela urcite nebylo Vasim zamerem, bez ohledu na Vasi zde vyslovenou "originalni" myslenku, se presto bezdeky shodnout s mym nazorem na obe stavby.
May I say: What a wank (and what a wanker, if there was ever one).
gehry
jan
| 23.09.10 06:12
Tak vam poviem... to je presne ako galeria v Bilbao od Gehryho. Narozdiel od Libeskinda, Gehry stlacil v Mayi tlacitko pre smooth :D
Budova a její obsah
Dr. Lusciniol
| 26.09.10 07:28
V mládí pracujíce na návrhu novostavby jedné národní galerie, ředitel toho ústavu nám tehdy vždy zdůrazňoval, že i když si přeje místo architektonicky vskutku pozoruhodné, vnitřně budovy si nepřeje aby architektura zastíňovala vystavené tam umění. Jako varovný příklad nám uváděl třeba Japonské muzeum moderního umění, kde LC architektura zcela zastiňuje tam vystavenou sbírku.
Další výstraha dle něho bylo třeba FLW Guggenheim Museum, jehož bezesporu vynikající sbírka je zcela zastíněna svojí budovou a kde se i prý jednomu hodí míti jednu nohu kratší, když stojíce na spirálové rampě, se kochá tam vystaveným uměním (navíc si také pan ředitel galerie dovolil tvrdit, nám architektům, že je prý obtížné zavěšovat obrazy na zakřivenou stěnu !).
Z uvedených vyobrazení tohoto architektonického místa soudím, že možná v tomto případě sbírka tam musí asi býti obzvláště ubohá, když místo samo potŕebuje tolik "jazzing up" na sebe upozornit a také, že tady v tomto případě, James. Mollison zákazníkem zcela určitě nebyl.
je to Libeskind
robert
| 27.09.10 12:20
Oproti například neorenesančním objektům muzeí mi tady chybí vyjádření myšlenky vyššího řádu. Je to povrchní dekorativně motivovaná záležitost i když dotažená do detailu. L.už do konce života bude navrhovat památníky holokaustu.
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.

Více staveb od Daniel Libeskind