MANYA Sushi & Sake Izakaya

MANYA Sushi & Sake Izakaya
Zadání
“Nejsme bistro ani další sushi bar, jsme Izakaya.” Předmětem zadání bylo vytvořit osobitý japonský podnik na míru a podle představ Martina a Margity. Umístění konceptu je na Průchodní, krátké ulici v historickém centru Brna, připomínající úzké tokijské uličky.

Cílem bylo vytvořit atmosféru Izakaye, tradiční japonské hospody s dobrým jídlem - tedy žádný minimalismus ani simplicitní interiéry, ale naopak barevné, kontrastní a živé prostředí, více druhů světel a různě vysokých židlí. Součástí zadání byl požadavek na centrální stůl pro cca 8 sedících lidí, který bude sloužit i pro další aktivitu - kurzy sushi (10 stojících osob). Dále místa pro páry, ale i velkou uzavřenou společnost díky variabilnosti stolů. Na poměrně malém prostoru tak lze zažít uvolněnou zábavu, food sharing, popíjení saké nebo zvolit poklidnější degustaci japonského menu. Interiér má provázet přátelská, až domácí atmosféra Izakaye, kam se Brňáci po práci zajdou odreagovat na večeři a drink - stejně jako to dělají japonští “salarymen”.

K dispozici je prostor velmi členitý, s různými výškami podlah, stropů, křivými zdmi, a velkými okny přímo do ulice. Součástí zadání bylo zpracování hlavního baru s přípravnou sushi, odbytový prostor A, odbytový prostor B a prostor pro prodejnu s japonskými potravinami.

Koncept
Návrh navazuje svojí rozmanitostí na členitý prostor a nesnaží se ho nijak zvlášť ukočírovat a zjednodušit. Využívá daných možností a rozehrává hru plnou barev, tvarů, útulných koutů, zábavných světel a lákavých materiálů. Je to barevné japonské retro s použitím plakátů na stěnách, neonu nad barem, červené barvy na kovových detailech, barevné strakaté podlahy v odbytovém prostoru B, intimního, ale i společného posezení na barových židličkách a jiné. 

Hlavní spojnicí mezi odbytovými prostory A, B a prodejnou je stropní malba ve tvaru Sun Rising Flag, kterou historicky používali japonští rybáři jako symbol štěstí při rybolovu. Malba “zastřešuje” hlavní prostory Izakaye a přejeme si, aby přinášela štěstí nejen Margitě a Martinovi, ale i hostům, kteří si přijdou pochutnat na výborném japonském jídle. Použitý dřevěný materiál je laděn do středně tmavého odstínu hnědošedé, aby vyniklo jídlo na ručně dělané keramice z Japonska. Ústřední stůl má uprostřed snížený kruhový otvor ve kterém bude umístěna ikebana reflektující sezónnost. 

V interiéru jsou použité  pop-artové retro prvky - tapeta s komerčními plakáty z japonských 70. let, železo v odstínu červené, v kontrastu s ostrovní tradicí látkových norenů, ručně vyřezávané umění kumiko na dřevěné dělící stěně a lehce ošetřené masivní dřevo, které bude v čase pracovat a respektovat japonskou krásu v pomíjivosti wabi-sabi.
JUNG architekti
1 komentář
přidat komentář
Předmět
Autor
Datum
-
Norbert Mezei
10.07.21 11:42
zobrazit všechny komentáře