Zdroj
Úřad městské části Praha 7
Vložil
Tisková zpráva
09.11.2010 18:30

zpět na článek
12 komentářů
Vytrženo z kontextu
Vích
| 10.11.10 09:30
Studie postrádá širší souvislosti, val ještě s tou 200m pergolou pláň degraduje, rybníčky, proč ne, ale proč zrovna tak a ne jinak? Co se Stalinem, Spartou, knihovnou, propojením se Stromovkou, Jelením příkopem, a kdo je toho vůbec autorem? Takhle za pochodu pod tlakem to pytlíkovat nejde, teď je třeba zastavit stavbu těch nepovedených garáží a vypsat konferenci a soutěž: www.petice.net/letna
Co je Letná v souvislosti pražských kopců Strahov+Petřín, Hradčany, Vítkov, Vyšehrad? Řeší to někdo?
setkani s obcany - no comment ...
david
| 10.11.10 11:31
prezentace obcanum Prahy 7 ...

http://www.youtube.com/lepsipraha7#p/u/0/C0ZNoCsmY-0
je to ...
Bohdan Špaček
| 10.11.10 01:37
nějaké noname ... ono se to tak nějak samo připravuje ??

Nutnost 200m "pergoly" je zcela evidentní. Ta věc tam prostě musí být, ať to stojí co to stojí. Pozdvihne to Letnou tak trochu blíž k nebi a unavený pocestný jistě rád posedí, poleží a kdoví co ještě.
Prostor to bude stejně luxusní jako měřítkově srovnatelná místa pod magistrálou na Vltavské a na Florenci ..
Letenská pláň budiž pláň
Věra
| 10.11.10 11:16
Akce působí trochu jako násilné zamaskování nějak nepovedených terénních úprav, resp. vystupujících garáží (pro jaké uživatele) do prostoru, který býval plochou. Je asi pozitivní, že Město chce téma Letné otevřít a hledat formy regenerace území ještě před dokončením těch manévrů s hmotami všeho druhu, kterých jsme bohužel svědky. Je také otázka, jak upřímně ta diskuse bude probíhat, jaké zadání je formulováno a o čí názor na věc je zájem. Pláň s valem a rybníčky by nemusela dopadnout moc dobře, vždyť zvlněné plochy zeleně s vodními plochami máme ve Stromovce a dalších krajinářsky koncipovaných sadech. Image velkorysé Letné je spojena s přehledností, prostorem a nakonec kočárky, koly, inlajny, draky a jiným vyžitím. Soutěž s šířeji prodiskutovaným zadáním by neškodila.....
Příbuzenstvo tety Blanky: garáže na Letné
Jitka
| 11.11.10 10:46
http://praha6ztracitvar.cz/clanky/pribuzenstvo-tety-blanky-g araze-na-letne

+ 14. listopadu, 13.00
(sraz u kolotoče před Národním technickým muzeem (Kostelní 42)
Sdružení Praguewatch - průvodce po pražských kauzách - pořádá vycházku s debatou o historických a současných plánech na proměnu Letenské pláně, průvodce, architekt Marek Kopeć (AVU)
http://praha6ztracitvar.cz/akce/prochazka-letna-historie-a-a ktualni-promeny-ktere-hrozi
jestli vono by nestačilo ..
Bohdan Špaček
| 11.11.10 12:06
... ubrat jedno patro těch garáží, ale to by zřejmě bylo příliš drahé řešení
re jestli vono by nestačilo ..
Vích
| 11.11.10 01:21
Ono těžko soudit, když nejsou zveřejněné plány na Blanku, liniovou stavbu, ke kterým se přidaly i garáže. Údajně tam nejde ani jen o nepovedené garáže, ale i o špatně umístěné inženýrské sítě, které jsou podélně s garážemi u ulice M. Horákové, a asi hlavně o to, uložit vydolovanou zeminu. Blanka prý nemá svého architekta... je to inženýrské dílo. Projektant Satra www.satra.cz/profil/uvodni_slovo.html
...Inu,...
šakal
| 11.11.10 05:20
...když už tedy "estetičtí chirurgové" našeho urbanismu veřejně prezentují kosmetiku toho vředu jménem "Blanka", tak předpokládám, že mají technické údaje z dokumentace k tunelu zodpovědně zjištěny. Jak ukazuje záběr na stopáži 2:54, tak vrstva zeminy na té „přibližně o metr“ vyčnívající garáži obnáší asi tak čtyři metry. Takže případný argument, který jsem také zaslechl - že statické dimenzování nižších podlaží neumožňuje snížit garáže o jedno patro a zarovnat celek dosypanou zeminou, neboť by zátěž byla příliš velká - je zjevně lichý.

...Takže jde asi skutečně o snahu prodat eráru co nejvíc betonu zabudovaného do těch garáží a snížit objem té zeminy, kterou by bylo nutno placeně deponovat (7:- P)
Garáže
Vích
| 12.11.10 11:58
Šakale, ony asi skutečně ty garáže na tu zeminu nejsou projektované, Hubička se je snažil v rámci svého valu staticky posílit.

Pro odlehčení rozhovor Baťa - Corbusier v roce 1934:
Corbusier:
"Ano, kolektivní soužití, a především město, to je, pane Baťo, hora problémů. Už jsem se o tom tolik namyslel, rozkládal jsem to na prvky a složky, zase jsem to skládal vedle sebe, nad sebe, hledal příčiny, následky, souvislosti a vztahy biologické, fysikální, hmotné, pohybové, sociální, psychické, začal jsem to psát, je toho pořád víc, už je toho dvaačtyřicet kapitol, mnoho set stránek a pořád tomu není konec. Je toho mnoho, z čeho a proč město roste. Je tu opravdu mnoho problémů, a závažných!"
Baťa:
"My ale ve Zlíně řešíme takové problémy docela jednoduše. My jednoduše stavíme a stavíme. A když se ukáže, že tomu něco chybí, nebo že si něco překáží, že to není dobře - zboříme to! Problémy nemáme! Nemáme totiž na ně čas."
www.beau.wgz.cz/architektura/bata-a-corbusier-si-povidaji-2. html
...Aha - takže je to vyřešený!...
šakal
| 12.11.10 08:07
...Prostě oproti situaci, kdy se:

- postaví vyčnívající patro garáží
- se na tom nechá vydělat Metrostav
- přepracuje projektová dokumentace pro konstrukci horního podlaží
- zesílí poslední stropní deska
- na tom nechá Metrostav ještě víc vydělat
- naveze monstrózní protihlukový val (ano, nic jiného to není)
- ušetří za deponii zeminy
- prodraží zbytečně naddimenzovaný skelet garáží, neboť hlíny bude více
- utratí peníze na další zakázce při zkrášlování toho protihlukového valu
- nepoužívané garáže stanou shromaždištěm polosvěta
- zavřené chátrající garáže nechají střežit bezpečnostní služnou
- vchody do zdevastovaných garáží nechají zabetonovat

...Se bude postupovat trochu jinak. Prostě se:

- nepostaví vyčnívající patro garáží
- Metrostav trošku méně nažere a město ušetří za kubíky zbytečného betonu
- přepracuje projektová dokumentace pro konstrukci horního podlaží
- zesílí poslední stropní deska
- na tom nechá Metrostav ještě víc vydělat
- na ní naveze mnohem méně hlíny, než kolik Satra vyprojektovala a Metrostav doufal
- neušetří za deponii zeminy tolik, kolik Satra vyprojektovala a Metrostav doufal
- ušetří se za zbytečně naddimenzovaný skelet garáží, neboť hlíny bude méně
- neutratí peníze na další zakázce při zušlechťování toho protihlukového valu
- nepoužívané garáže budou menší a vzniklé provozní ztráty tedy nižší
- zavřené chátrající garáže se nechají střežit bezpečnostní služnou
- neužívané vjezdy a výdechy pohřbí několika vědry betonu a lopatami hlíny

...Já mám dojem, že je to z ekonomickýho hlediska nemá chybu. ...A všimněte si, že zatím vůbec nebyla řeč o urbanismu! (7;- ))
no bať,
Véch
| 12.11.10 09:13
ekonomicky je to jasný, nestavíš=neutrácíš. A i urbanisticky mi investice do garáží přijde zbytečná, když se má dlouhodobě snižovat automobilová doprava v centru, je to jen další cíl pro auta.
urbanismus
Jirka
| 12.11.10 10:28
No a právě to urbanistycký hledisko je na tom to nejzajímavější.. =D
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.