Vložil
ČTK
10.08.2022 23:15
Praha

Holešovice


zpět na článek
5 komentářů
Překlep
Josef Svoboda
| 11.08.22 10:05
asi překlep: "obrovské kameny, které tam jsou v závozu" (správně "v záhozu")
Dvakrát "sakra"!
šakal
| 12.08.22 02:15
Ještě to není dokončené, a už mám důvod se zas naštvat…

Ne kvůli zpoždění; s tím jsem počítal a nijak mě to nepřekvapuje. Ale hned kvůli dvěma jiným věcem; jedné, kterou odnese brzy čas, a druhé, která, bohužel, bude lidi štvát příštích několik desítek let (než ji někdo za hrozné peníze napraví).
Předně bych si chtěl promluvit s přípravářem stavby, aby mi česky vysvětlil, proč se – probůh(!) – ta lávka staví přednostně od karlínského konce, kde stavební zábor nikomu nepřekáží, protože v současnosti navazuje akorát na kopřivy a lebedu. Zato holešovické nábřeží je kvůli stavbě v daném místě neprůjezdné pro auta, tramvaje jezdí po provizorní kolejové splítce a chodci jsou šikanováni bariérami stavebních ohrad. Co bylo tak důležitého, že se kvůli tomu vyplatí až do okamžiku samotného zprovoznění lávky omezovat provoz tramvají, aut i chodců před Tržnicí na holešovickém nábřeží? Nebylo by snad mnohem rozumnější stavět z holešovické strany, aby co nejrychleji z nábřeží zmizely stavební ohrady, tramvaje mohly zas plynule projíždět a uzavírka pro auta se mohla zrušit? No, ale co! Za čas si na tohle nikdo nevzpomene. Tak tedy k druhému problému…
Když jsem si prohlížel výsledky soutěže, čekal jsem, že vybraný projekt komise doporučí k dopracování, a pak teprve veřejnosti představí hotový návrh. Můžeme nechat stranou estetiku, která je dosti „volnou disciplínou“, ale rozhodně nám nemůže být ukradený urbanismus toho díla! A tam tedy opravdu nevidím doklad sebemenšího zamyšlení autorů nad tím, jak rozumně spojit lávku se břehem Holešovic. V místě napojení se nachází frekventovaná komunikace, hlavní vstup do areálu Tržnice a dvě tramvajové zastávky. I během všedních dnů bývá v těch místech rušno, natož na konci týdne, kdy tam jdou nakupovat tisíce lidí. Už před dlouhými roky byla proto zavedena preferenční zelená pro tramvaje, aby se nestávalo, že lidé z přeplněných refýží budou padat pod kola projíždějícím vozům. Chodník podél nábřežní hrany je uzoučký tak, že se na něm dva lidé s nákupními taškami sotva minou… a do toho všeho teď vyústí lávka. Jen tak… „na hulváta“, zábradlí nábřeží naváže na zábradlí lávky – a hotovo! Bez předmostí, bez sebemenšího přechodu mezi chodníkem a lávkou, bez prostorového nadechnutí, bez místa pro zpomalení chodců či kratičké zastavení. Žádný pokus o nějaké rozšíření nábřežní hrany, o zbudování ochozů při nástupu na lávku nebo třeba vyvedení ramp na níže položenou cestu okolo vody…
Už vidím technikolorových barvách, jak v sobotu dopoledne o farmářských trzích do toho lidského hemžení zvesela přiskotačí po nové lávce natěšení karlínští na svých sdílených kolech, sjedou z lávky na chodník (z kopečka to tak pěkně jede!), na poslední chvíli se vyhnou několika chodcům, překříží cestu tramvajové soupravě, přivedou k infarktu pár řidičů a vítězoslavně zmizí v bráně Tržnice s košíčky na své agro-, eko- a bio- „úlovky“. Tohle místo tak bude brzy lidem nepříjemné jako činže!
Pak jsem se tedy alespoň chlácholil tím, že je to „jen“ soutěžní návrh! Vždyť oni to jistě opraví při realizaci a lávka dostane na holešovické straně skutečně předmostí. Ale nějak to nevyšlo a projekt se nyní všude prezentuje s tím nedodělaným koncem, jako by si lávku nějaký obr na chvilku jen o holešovický břeh opřel, než se rozhodne, co s ní počít dál. A ani na místě samotné stavby to dnes nevypadá, že by probíhala příprava místa na budování patřičně dimenzovaného veřejného prostoru při ústí lávky do Holešovic.
TOHLE přeci musí uhodit do očí každého, kdo to místo zná. Nebo ne?! Fakt by mě zajímalo, jestli to vidím jenom já, nebo je to nápadné i někomu dalšímu.
Re: šakal
| 15.08.22 02:33
Milý Šakale, rozčilujete se trochu zbytečně, nedoporučuju to, ač to občas dělám také.

1) Stavba zpožděná není, byla od začátku plánovaná ke kolaudaci na začátek roku 2023. Bohužel vznikla desinformace, která se v mediích snadno šíří.
2) Situace na Holešovické straně je mnohem složitější, mimo jiné zde bude hydraulický píst, který bude celou lávku od nejbližšího pilíře zvedat v případě povodní.
3) Návrh dopracovaný byl, lávka je širší, spolu s její výstavbou se upraví i celé nábřeží tak, aby lidé z lávky nepadaly přímo pod auta. Je fakt, že tohle mohl investor poněkud líp a intenzivněji prezentovat.
Jééé..super!
šakal
| 15.08.22 08:29
Zpoždění nevadí, divnej harmonogram stavby taky přežiju. Ale to zakončení na holešovickém břehu mi přišlo fakt totálně ulítlý. Jako Pražák, co se narodil na Štvanici, se snadno naštvu, když se s mojí rodnou Prahou 7 nezachází dobře. Tak jsem zvědav, jak se to vyvrbí.

Díky za uklidňující info! (7:- ))
Super
| 18.08.22 11:11
Jsem rád, že jsem mohl přispět k pohodě a je super, že vám na tom tak záleží. To je potřeba.

Lukáš Obdržálek (jméno mám vždy vyplněné, ale nikdy mě to nepodepíše)
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.