6 komentářů
opravdu?
jan
| 13.05.21 10:33
Může mi, prosím, někdo objasnit, proč je dobré (vítězné) vést tramvajovou smyčku kolem celého nového náměstí? Aby lidé byli stále na pozoru? Aby se v každý moment museli dívat, odkud přijede tramvaj? Není logické toto místo nechat volné a odbýt smyčku v původním prostoru, jak to udělali ostatní účstníci? Nebo to je právě to "městotvorné"? Děkuji za případnou seriózní diskuzi...
Smyčka
betonář
| 20.05.21 01:14
Ano, podle mého názoru je právě takové umístění smyčky to nejvíce městotvorné. Klasická tramvajová či autobusová smyčka je jeden z nejméně městotvorných prvků co znám. Utilitární dopravní stavba, zbytečně zabírající veliký prostor. Trasováním po obvodu náměstí či zokruhováním ulicemi (ať už se jedná o tramvaj, nebo častěji autobusové točny) se ztratí minimum prostoru, využitelného účelněji.
Markantně je to vidět na návrhu RaW - náměstí je zmenšeno o beztvarý trávník obklopený kolejemi, pod pavučinou trolejí, ani u 2. ceny si moc nedovedu představit, k čemu je dobrý betonový plácek obkroužený kolejovou smyčkou. Bezútěšné místo.
Nejasnost záměru
Jan Obrtlík
| 25.05.21 07:07
Duchem místa na náměstí Míru je především vztah k parku pod hvězdárnou. Kostel objektivně není masovým trhákem dnešních dní. Vítěz vytváří nové náměstí tím, že prostor od parku ostře oddělí pomocí stoa-krytého sloupořadí. A když vznikne náměstí, zazelení je, protože do parku daleko...
Dovolím si ironii k panu "betonáři": v tom případě je nejměstotvornější prvek křížení dálnic - klasický "motýl" se čtyřmi šneky: tam to proudí furt a kdo si chce na trávníku zahrát fotbálek, musí dávat pozor, aby mu neutekl balón... a je pořád městsky "nabuzený".
jojo
jan
| 26.05.21 12:14
jojo, díky, rozumím betonáři a souhlasím s Janem Obrtlíkem. Jen u té vítězné smyčky vidím stále tu obavu volně se pohybovat a stále kontrolovat tramvaje. U ostatních návrhů tam opravdu vznikají "území nikoho".... Tak uvidíme...
ad Jan Obrtlík
betonář
| 28.05.21 11:35
Vaši ironii jsem vůbec nepochopil. Dálniční "motýl" je přece neměstotvorná smyčka x 4 - stačí se podívat na jakoukoliv mimoúrovňovou křižovatku někde ve městě.
ad betonář a smyčka
Jan Obrtlík
| 01.06.21 06:17
Asi takto: je-li jedním z problémů riziko spojené s pohybem tramvají po smyčce (a případné kolize s čímkoliv a kýmkoliv), pak je jejím včleněním do parku toto riziko vyšší. Vyžaduje dodatečnou pozornost všech zúčastněných věnovanou předcházení vzniku nebezpečných situací. Stejně tak třeba pohyb automobilů těsně kolem laviček v parku by sice mohl být "městotvorný", ale současně je i nepříjemný a nebezpečný, a to i tehdy, kdyby byl třeba limit 10 km/h. Některé věci je lepší nemíchat dohromady, což asi soudobá móda "melanžérství" pod praporem všeho všem těžko přijímá. Zkuste si třeba představit, že ležíte na dece a 70 cm od Vás pomaličku projede tramvaj... mě osobně toto neláká. Občas se člověk ve spánku otočí na bok, natáhne ruku... atd.
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.