Zdroj
Jakub Filip Novák
Vložil
Tisková zpráva
05.02.2007 00:45

zpět na článek
17 komentářů
a
ondrejcisler
| 05.02.07 01:30
kdo vyhrál?
no přece
Jan Kratochvíl
| 05.02.07 10:34
Vyhráli všichni, kdo se na to mohli dívat v přímém přenosu po internetu
Přátelé z A1 a ČC, děláte to výborně! Děláte to srdcem a je to znát.
Artivista Jiří David?
LR
| 06.02.07 09:02
Kdo akce Versus Architekt financuje?
freundschaft aus VSUP
kimono
| 06.02.07 01:07
versus architekt...puvodne zajimava myslenka. skryta reklama namyslene particky z VSUP muze bavit pouze par jejich pratel a kamaradu. uz nazev hlavnich organizatoru A1architects hodne o sobe napovida, ze preci jenom nebudou zadne becka.par mesicu po skole jeste s mokrym diplomem naivne touzici pres versusarchitekt ziskat poradnou zakazku a ne stale tahat cary pro pribuzenctvo a zname
libanonský kapitál
Jakub
| 06.02.07 01:39
Zdravím, večery VERSUS ARCHITEKT financují:

1) České centrum - poskytuje prostorové a technické zázemí, platí ze svého rozpočtu víno a tisk pozvánek
2) ARCHIweb - jediný mediální partner, poskytuje svůj reklamní prostor, funguje jako portál pro online přenos
3) A1Architects - David Maštálka, Jakub F. Novák, Lenka Křemenová a Marta Maštálková - návrh a příprava koncepce, dramaturgie, výběr a oslovování hostů, vizuální styl, grafický design, příprava tiskovin, zpracovávání záznamů, psaní reportů, fotodokumentace, hodiny času.....

Jestli jste měl dojem, že jedeme z nějakého grantu, tak Vás musím zklamat, nestáli jsme NČA ani městu Praha za povšimnutí, asi nejsme dost kulturní. Nevybíráme vstupné a neplatíme nic našim hostům - ovšem s patřičnou omluvou, protože bychom v budoucnu rádi zvrátili socialistickou představu, že intelektuální práce je zadarmo. Že když někdo veřejně vystoupí je to vlastně jen jeho reklama a nemá nárok ani na úhrady cesty.
samuraj
Jan Kratochvíl
| 06.02.07 01:59
Doporučuji přečíst článek o výzkumu chování týmů z Wonderland. Aktivity přesahující projektování jsou typické pro většinu začínajících ateliérů. Jejich cílem je kromě společenského přínosu i finanční efekt pro organizátory, což u nás jaksi nefunguje. Škoda těch grantů. Podle mě je Versus mnohem zajímavější aktivita než PechaKucha, kterou má šanci vstřebat publikum v kinosále, zatímco Versus je živě přenášen a následně zdarma zpřístupněn zájemcům. Tématické večery jsou úžasné, žádné MTV !!!!!!!!!! Nadace si asi myslí něco jiného.
A ta glosa o získání zakázky - píši si do diáře jako vtip roku.
freundschaft aus VSUP II
Jakub
| 06.02.07 01:32
Zabavne, pane Kimono Takze k Vasemu komentari: Za prve: zatim mam dojem, ze to bavi vic lidi, nez jen par nasich kamaradu, dvojnasob hostu nez je mist k sezeni a trojnasobek online divaku to, myslim, dosvedcuje. Za druhe: nikdo z nas nedisponuje zadnym diplomem, jsme studenti. Za treti: mozna, kdybyste se na architektonické scene trochu vic orientoval, vedel byste, ze v tehle zemi je porad mnohem vic prace nez architektu, a ze strategie ziskavani zakazek, kterou naznacujete, funguje mozna v Nemecku, ale ne tady. Zeptejte se Rosty Korytcanka. Jiste, verejne pusobeni vzdycky muzete nazvat reklamou a budete mit pravdu, ale az si to zkusite a zacnete se pod sva prohlaseni podepisovat, zjistite, ze vzbudite zajem predevsim zakomplexovanych individui....
to Jakub
LR
| 06.02.07 02:39
škoda, že tyto informace neuvádíte na versusarchitekt.cz
nakládání s veřejnými financemi - což podpora od Českého centra zřejmě je - by mělo být jasně doloženo nespa? pravda je, že to tak nebývá - spíš toto, než dobrovolné účinkování v projektu, je socialistický atribut.
re:LR..Kimono..etc
Bohdan Špaček
| 06.02.07 02:46
Láry fáry, pánové/ní? si cintají pentli.
Má-li České cenrum v rozpočtu prostředky na podporu podobných akcí, měla by vaše otázka na oprávněnost užití těchto financí putovat tam. Ostatní je věcí A1... Ta zoufalá, neproduktivní, pavlačová malost, která z "dotazů" tohoto typu čiší je fakt ubíjející...Chjo
ToA1:Pěkný nápad, dobře realizovaný jen tak dál ...a třeba i ještě lépe
ještě poznámka
LR
| 06.02.07 02:12
práce, kterou do projektu vkládáte, se vám přece vrací zviditelněním vašeho soukromého atelieru A1 ARCHITECTS - takovou reklamu si soukromý subjekt běžně hradí bez podpory příspěvkových organizací jako je České centrum.
to LR
Jakub
| 06.02.07 03:57
Nerozumím teď Vaší připomínce. Na oficiálních stránkách i na všech tiskovinách je podle mě dostatečně jasně deklarováno, jakou roli České centrum v cyklu hraje. Taktéž se centrum nikde s versusem netají, stačí se podívat na jeho vlastní stránky, nebo do pražských kulturních přehledů. Samotný fakt, že se večery odehrávají v jeho sídle je dostatečně jasná podpora, ne? Jasněji si to asi nedovedu představit, vždyť úvodní slovo k celému cyklu měla sama ředitelka ČC. Centrum je příspěvková organizace, její rozpočet je předem dán a řádně doložen MZČR. Co Vás tedy vede k doměnce, že tomu tak není? Důležité je taky vědět, že na večerech se podílejí zaměstnanci centra mimo rámec svého úvazku, prakticky z pouhé sympatie k akci samotné. Nebojte, na daních Vás to tolik nestojí. Pokud za socialistický atribut považujete samotnou existenci příspěvkových organizací státu a tím pádem i jejich aktivity, je to Váš politický postoj, který tu nechci řešit.
ANO
Jakub
| 06.02.07 03:41
Už mě to trochu unavuje. Tak ještě jednou pane/paní LR: nijak se netajíme s tím, že provozujeme tuto akci, naopak. Místo čtyřmi jmény, ji podepisujeme naší značkou. Víme, že je to pro nás kromě potřeby komunikovat a spoluvytvářet kulturní dění, zároveň reklama. Vyčítal byste sponzorovi, že chce u podpořené akce mít své logo? A vyčítáte nám, že jsme dokázali sepsat projekt a přesvědčit centrum, že dokážeme společně připravit cyklus, který bude mít nejvyšší návštěvnost ze všech jeho akcí? Vyčítáte nám, že tato země provozuje příspěvkové organizace? Pak choďte k volbám a třeba bude jinak.

Ano, jsme soukromý subjekt, jsme živí lidé. Jsme studenti, kteří se sami živí a to dokonce tím, co studují. Děláme cyklus, kde během osmi večerů mohou lidé vidět a slyšet na padesátku relevantních hostů, co hýbou kulturním děním okolo architektury. Když náhodou přijdou a vystoupí, je to tedy jejich reklama, kterou jim hradíme všichni z daní? Možná by se to pak opravdu mělo celé zakázat
?
Richard Lom
| 06.02.07 05:35
šlo jen o zveřejnění údajů, které nebyly z webu jasné: iniciátor, scénář, pronájem projekční techniky, pronájem prostor, tisk propagačních materiálů, catering... pokud by se v akci nepromítla příspěvková organizace, neptal bych se. podrážděná reakce mi nepřijde na místě.
na dojemnou poznámku, že váš atelier do projektu vložil hodiny času jsem věcně podotkl, že tím profitujete.
Profit?
Jan Kratochvíl
| 06.02.07 06:14
Nedokáži si představit klienta, který by na základě kvalitně připravených diskusních setkání oslovil pořadatele s poptávkou architektonického projektu. Znám velmi dobrého automechanika, ale slepé střevo si k němu vyoperovat nepůjdu. Ale na planetě Richarda Loma je jistě všechno jinak
to Jan Kratochvíl
Richard Lom
| 06.02.07 08:00
má architekt/atelier, jehož web je zveřejněný na archiwebu, naději na nové klienty?
huha
Jan Kratochvíl
| 06.02.07 09:16
Na základě publikování realizací na archiwebu se na architekty obrátilo již několik klientů. Máme z toho velkou radost.
A přiznáme se, ...
Martin Rosa
| 06.02.07 11:45
... že se na nás také obrátilo několik potenciálních investorů (dokonce zástupců velkých developerů, což je zarážející), kteří se domnívali, že za návrhy všech na archiwebu publikovaných staveb stojíme my... Z toho až takovou radost nemáme, ale pobavilo nás to.
Ostatně určité reakce potenciálních klientů jdou vysledovat v diskusích pod zajímavými stavbami od autorů, kteří nemají na archiwebu zveřejněny kontaktní údaje...
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.