Díka za váš zájem. Setkání bylo nahráno, pracujeme na tom aby bylo k dispozici. Až dořešíme s českým centrem menší technické problémy, mělo by být k dispozici jak na oficiálních stránkách, tak v rámci článku.
Jan
| 11.12.06 07:45
Živý přenos, stejně jako plán postupně zveřejňovat záznamy setkání na oficiálních internetových stránkách cyklu www.versusarchitekt.cz, reflektuje především velký zájem publika, který přesahuje kapacitu Českého centra.
"Jan Kratochvíl poznamenal, že destruktivní je spíše nenápadná nekulturnost aplikovaná v interiérech televizních studií a exteriérech seriálů - především těch z tuzemské dílny."
Malá poznámka: pane Kratochvíle, "filmový" architekt má především za úkol vyhovět přání režiséra a požadavkům filmu, nikoliv dělat "kvalitní architekturu" nebo kvalitní exteriéry či interiéry.
Ovšem v případě designu televizních studií, grafického zpracování znělek, titulků apod. nelze myslím fušeřinu omlouvat přáním režiséra a stejně tak nelze vydávat diletanství a nevkus za umělecký záměr.
Diletanstství a nevkus? Co to je? A co to je "kvalitní architektura? Z jaké pozice hodnotíte? Kde jsou měřítka nevkusu a diletantismu? A kde je hranice kvality?
Architektura není otázkou vkusu či nevkusu. Architektura není SAMONOSNÁ. Architektura je prostředkem. Ale k čemu? Ke svému účelu. Bez účelu není architektury. Ale víme, co je účelem architektury?
Samozřejmě je snadné vymluvit se na nevkus hrdinů jednotlivých seriálů, inscenací apod. Ale proč proboha rezignovat na moderní architekturu včetně designu v těchto pořadech, které mají mnohem větší sledovanost než dokumenty?
V telivizi je všechno moderní. Záleží na tom, čemu říkáte moderní. V zásadě jsou dva typy modernity: 1.High fidelity moderna pro horních 10tisíc nebo 2. Low fidelity moderna počínající domky pro batovské dělníky a konče plastovými kelímky z Ikey. Kterou modernu myslíte?
Budoucnosti bych se nebál.
Johanko, co smýšlíte o "vile hokejisty Jana Krola" nebo dekoracích pro pořad "Uvolněte se, prosím"? Co tím chtěl asi režisér říct?
jen tak btw, rceni o nevstoupeni do stejne reky byva hodne dasto dezinterpretovano ... ono totiz vyjadruje fakt, ze jak clovek vstupujici, tak i reka samotna, jsou "napodruhe" uz jini ...
Dobře, jděme ke zdroji, ať se o tom už nemusíme bavit. :-)
Nelze vstoupit dvakrát do téže řeky podle Hérakleita ani se dvakrát dotknout pomíjivé, svou povahou totožné podstaty. Ta se prudkostí a rychlostí své změny rozptyluje a zase spojuje... přichází a zase odchází.
(Zl. B 91 z Plutarcha)
Do týchž řek vstupujeme i nevstupujeme, jsme i nejsme. (Zl. B 49a ze stoika Hérakleita)
(Když už jste to nakous, tak to doděláme a ukončíme, ne?)
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
Malá poznámka: pane Kratochvíle, "filmový" architekt má především za úkol vyhovět přání režiséra a požadavkům filmu, nikoliv dělat "kvalitní architekturu" nebo kvalitní exteriéry či interiéry.
Architektura není otázkou vkusu či nevkusu. Architektura není SAMONOSNÁ. Architektura je prostředkem. Ale k čemu? Ke svému účelu. Bez účelu není architektury. Ale víme, co je účelem architektury?
Johanko, co smýšlíte o "vile hokejisty Jana Krola" nebo dekoracích pro pořad "Uvolněte se, prosím"? Co tím chtěl asi režisér říct?
(Zl. B 91 z Plutarcha)
Do týchž řek vstupujeme i nevstupujeme, jsme i nejsme. (Zl. B 49a ze stoika Hérakleita)
(Když už jste to nakous, tak to doděláme a ukončíme, ne?)