Vložil
ČTK
06.03.2023 19:00
Praha


zpět na článek
4 komentáře
"spodní stavba s pilíři"
Mirko Baum
| 09.03.23 11:18
Výraz "spodní část s pilíři" je nepřijatelným přikrášlením skutečné situace. Spodní část mostu (tj. spodní pás s mostovkou) bude samozřejmě součástí nové konstrukce, takže zbydou, jako "úlitba na oltář památkové péče", jen ty pilíře. Ty mají být zpevněny tzv. mikropiloty. Nepokládám za vyloučené, že i tato téměř dentistická operace bude natolik náročná, že někdo přijde na to (pokud se tak už nestalo), že je mnohem realističtější pilíře zbourat, takže nezbydou ani ty.
Další úlitbou je návrh SŽ přemístit historickou konstrukci na jiné místo jako "prostor společenských aktivit“, tj. bude se tam turistům prodávat trdelník a „pravé české sklo“ Made in China. Vzhledem k tomu, že i pro tento nevkus bude nutno postavit uprostřed Vltavy nové opery, je tento slabomyslný návrh dovoleno pokládat za pouhý populistický trik.
ta nespodnější stavba v podzemí
Jaroslav Kábrt
| 09.03.23 09:48
Podzemní železniční tunel z Wilsonova nádraží až do Smíchovského nádraží, to je to řešení.
Historickou konstrukci pak řádně opravit a ponechat na místě jako lávku pro pěší.
Prosím pana Bauma o oponenturu mého návru.
"náročnost"
Vích
| 09.03.23 09:12
Náročná je především míra trpělivosti s nezájmem Správy železenic o kulturní památku, kterou má na starosti. Kulturní věřejnost se shoduje, že památku lze a je nezbytné opravit. Nemohlo by ministerstvo kultury zkultivovat ministerstvo dopravy, ať se o svěřené majetky svědomitě stará?
Ad Jaroslav Kábrt
Mirko Baum
| 10.03.23 02:51
Mily pane Kábrte, Vase důvěra mne těši, leč na "odbornou oponenturu" tunelu se necitím. Jisté je, že historická konstrukce JE opravitelná, jde "jen" o to investovat do ní náklady, které byly "ušetreny" ignorováním její údržby. Most by měl zůstat tím čím je, tj. železničním mostem. Problém třetí (nebo i čtvrté) koleje by bylo možné vyřešit přidáním svařované
repliky, jako tomu bylo v případě Hohenzollerbrücke v Kolíně n. Rýnem. SŽ se bohužel rozhodla pro cestu nejmenšího a podle toho dopadla i soutěž.
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.