Zdroj
Markéta Horešovská
Vložil
ČTK
05.09.2007 14:15
Praha


zpět na článek
21 komentářů
Fakta
Radan Hubicka
| 06.09.07 04:29
jenom pro přesnost:
1)pan Ph.Dr.Josef Štulc nebyl na 31.zasedani UNESCO v Christchurch na Novem Zelande,tedy nemohl být jeho učastnikem
2)členové české delegace na tomto zasedáni-JUDr.martin Zidek MK ČR,ing.arch.věra Kučová NPÚ,ing.Martina Pásková MŽP ČR,Mgr.Lada Pekárková MHMP - OKP
3)vsechny podklady o stavu historickeho jadra Prahy(svetove pamatky UNESCO),které Ceska republika na zadost Centra svetoveho dedictvi UNESCO zaslala v prubehu poslednich mesicu(rozumejme pred zasedanim),byly timto Centrem zpracovany do prehledne zpravy,ktera byla (jako u dalsich pamatek)prezentovana v uvodu diskuse.Ceske republice bylo o b e c n e doporuceno zvazit vsechny soucasne i budouci projekty na vystavbu vyskovych budov,a to predevsim z pohledu mozneho vizualniho dopadu na vyjimecne hodnoty svetove pamatky UNESCO.V zadnem z navrhu predlozenych vyboru se NEOBJEVIL navrh ci hrozba zarazeni Prahy na Seznam pamatek v ohrozeni./citovano ze zpravy ceske delegace/
4)Mezi dalsi projednavane body patrila i rada evropskych mest(napr.Riga,Tallin,Londyn,Petrohrad),kde jsou planovany rozvojove projekty vcetne vyskovych staveb na uzemi samotne svetove pamatky ci v jejim ochranem pasmu.Vybor svetoveho dedictvi ve vztahu k otazce vystavby vyskovych staveb v Praze sice vyjadril znepokojeni,ale neprikrocil k tomu,aby vyzval prislusne organy k zastaveni jiz posuzovanych projektu,jako Riga nebo Petrohrad.




mnoho povyku pro nic
pert
| 06.09.07 10:12
kdyz uz tam ty tri budovy stoji,tak nechapu tu histerii aktivistu.v holesovicich bych byl opatrnejsi.a projekt na pankrac co jsem dnes videl mi prijde mimochodem velmi povedeny.
...Když už...
šakal
| 06.09.07 11:12
Motto:

Když uděláte chybu, tak ji v repetici zahrajte
znovu, aby si posluchač myslel, že to tam patří.
(Karel Velebný)

..."Kdyz uz tam ty tri budovy stoji, tak nechapu tu histerii aktivistu". Když už to svinstvo jednou komouši postavili, tak my ho postavíme ještě větší...aby si lidi mysleli, že to tam patří (7:- P) (7;- D)

S pozdravem: ZA PRAHU HNUSNĚJŠÍ!

šakal prager
Re: ...Když už...
Petr Šmíd
| 06.09.07 11:24
Tohle je nepochopitelný kec... Pokud se to místo dá zrevitalizovat rekonstrukcí stávajících budov a dostavením nových podle kvalitního projektu, tak nevidím důvod... Výškové budovy k modernímu městu prostě patří.... nechápu tu histerii.
...Ale kdepak!...
šakal
| 07.09.07 12:24
... Tohle místo nepotřebuje vůbec žádnou "revitalizaci". To je to poslední, co je na Pankráci třeba. Pokud něco Pankráci chybí, tak je to prostě jen normální a klidná urbanizacie - domy, bloky, ulice, uliční fronta, parter. Zkrátka - živé město! Nic víc a nic míň. SStejně jako Pražský hrad nečekal 1100 let na to, aby dostal na Pankráci nějaký "důstojný protipól", jak vysvětluje ústy svých projektantů společnost ECM.
Ale jinak máte pravdu - "nechápete"... Vy si prostě jen potřebujete náhled druhých označit nějakým medicínským pojmem, aby se Vám o něm snadněji uvažovalo...(7:- P) (7;- ))

S pozdravem:
rejko
| 07.09.07 07:12
sakal asi bude aktivista z pankrace nebo z klubu za starou prahu.takhle to bude zivy mesto a parter to asi bude mit,jen by chtelo neco udelat i s parterem okolnich budov.
Re:kdyz uz
rejko
| 07.09.07 07:23
sakal bude asi aktivista nebo z klubu za starou prahu,kdyz tvrdi ,ze tohhle misto nepotrebuje revitalizaci.
...Helejte,...
šakal
| 07.09.07 10:12
...revitalizujte si tam tu svojí rolu - klidně si ji "zrevitalizujte" až někam ke Znojmu - a nás, cajzly z Práglu, nechte na pokoji (7:- P)
pro sakala
ulli
| 07.09.07 11:51
Co myslite Sakale tim medicinskym pojmem?Prijdete mi uplne mimo.
za sakala
Jan Sommer (hlas z hnojiste)
| 07.09.07 12:59
To je skutečně hrozné. Ulli asi nepozná medicíncký termín, když je pravopisně špatný. Pan šakal zjevně není nějaký památkářský zuřivec; aspoň mě to tak nepřipadá, když některé diskuse sleduji. Nevím samozřejmě, jestli sdílím některé jeho názory, ale na výrocích řady architektů mě děsí ta železná logika typu "když jste řekli A, musíte říci i B", přičemž za obě proměnné je možné dosadit naprosto cokoliv, a to i v případě, kdy by se třeba i samotnému autorovi už přestávalo líbit, k čemu to spěje. Řada našich architektů se tak spíše vyjadřuje jako dobře vycepovaní papoušci.
budme vecni
QOO7
| 07.09.07 12:11
sakale to jsou fakt kecy.pankrac potrebuje revitalizaci jako sul,-rekonstruuji se stavajici budovy,doplni se dalsimi,doplni se panorama,dodela se parter,ulice i pesi trasy,parky.....a nejde o zadny protipol,proc taky.To pak by byl protipolem i strahovsky klaster a to je blbost ,tak se o tom nebavme.
?
lohen
| 07.09.07 07:41
nemaš q007 pocit, že když revitaluzujes město tim, že do něj vložíš velké procento administrtivy, vystavujes se nebezpečí vzniku mrtvého večerního města? např la defance v Paříži. Nebylo by logičtější funkce na Pankráci mísit a nestavět ohromné úřednické úly. co se týče panaramatu Prahy, jsou podle mne pro něj vertikály poměrně typické, ale asi by měla existovat nejaká limita
mlok
j.e.j
| 09.09.07 10:36
Revitalizaci by si zasloužila velká část Prahy, ale nikde jinde není možno diskutovat o výškových budovách, proto je na dostavbu vyvíjen tak obrovský tlak. Investoři potřebují pouze nekam vrhnout své peníze. Takže pokud nejste investory nechápu co vás nutí k názorům na dostavbu. Praha rozhodně nové administrativní budovy nepotřebuje. Architekta Hubičku považuji za jednoho z nejpovolanějších, ale pochybuji o nutnosti projektu.
pro lohen
QOO7
| 09.09.07 02:19
souhlasim s tebou a vecernim mrtvym mestem.tady ale planuji bytovy dum a hotel,coz prinese urcite oziveni.
Revitalizace je opak toho na Pankráci
Vích
| 13.09.07 05:59
Jsem plně se šakalem. Revitalizace neznamená modernizace, to jen modernisti si myslí že revitalizují. My co revitalizujeme víme, že první věc je odmodernizovat, odcentralizovat, odmonopolizovat, aby mohlo nastat oživení. Jsem byl minulý týden v Athénách, moderní poválečné město, ach přesmutno... ach ty falešné utopie.
všichni za jednoho...
Martin Franěk
| 14.09.07 01:29
Odmodernizátoři, odcentralizátoři a odmonopolisté všech zemí spoje se....
kočka a myš
j.e.j
| 15.09.07 01:28
Byl jsem na výletě v Praze podívat se na diskutované staveniště... překvapila mě pokročilost práce,myslím že na zastavení prací je již pozdě, zvláště když je stavitelem jeden z hybatelů pražské burzy, nešťastníci z klubu za starou Prahu jsou bez šance... Na zastavení prací by se pěkně napakovali makléři a jejich klienti... Vypadá to na nové pražské city, bohužel na kopci, to si ani Praha nezasloužila. Je potřeba si vyfotit obzor před postavením věžákům, aby bylo co ukazovat vnoučatům, až se zeptají kdy byla Praha naposledy jiná něž okolní velkoměsta... To Vích utopií je každý směr nebo sloh. V architektuře neexistuje žádné správné řešení. Já osobně jsem bojovník proti historismům jakkéhokoliv ražení...
správné řešení pro j.e.j.
Vích
| 15.09.07 11:50
občas se nějaké správné řešení najde a pak se na něj jezdí koukat turisti. V těch Athénách je ten faul do očí bijící... Odmodernizovat nemyslím historizovat, ale zbavit schématizmu, zjemnit a okultůrnit. Jde o citlivost, příběh, atmosféru, ne o negaci - Hradu, rostlého města, příjemného horizontu. Příklad ze Skandinávie - Stockholm - http://www.brodyaga.ru/images/Sweden/Stockholm%206.jpg
chybí tam nějaké mrakodrapy?
Dotazy do pléna:
šakal
| 15.09.07 11:31
- Opravdu se domníváte, že do Prahy přijede více lidí proto, aby spatřili „Prahu jako Chicago“? A nebo se raději podívají na „Prahu jako Prahu“?
-Schází snad developerům nějaký reklamní trhák v podobě Pražského hradu? Nebo máte dojem, že Pražskému hradu 1100 let chybí nejaký „důstojný protipól“?
- Doopravdy myslíte, že do Prahy bude investovat více finančních magnátů, když jim Praha bude nabídnuta jako „město s mrakodrapy“? A nebo tito lidé raději uloží své peníze v Luzernu, který žádné výškové stavby nemá?
- Znamená regenerace kancelářská sila, vícepruhové komunikace, podzemní parkoviště a „zeleň“ namísto parku? Nebo regeneraci značí obnovená obyvatelnost?
- Spočívá světovost ve velikosti? Nebo její podstata leží v chytrém řešení?
- Je ziskem Prahy uspokojení developerů? Nebo je její základní devizou spokojenost těch, kdo ve městě denně žijí?

(7:- P)
odpověď z pléna
Věra
| 15.09.07 11:03
Nerespektování doporučení Výboru světového dědictví k novému zvážení dopadů na obraz panoramatu města bude mít bezpochyby další důsledky. UNESCO není tak neomalené, aby hned nějakému suverénnímu státu cokoli zakazovalo. Úvodní výkřik arch. Hubičky vaří z vody, těžko může předjímat, co se z UNESCO ještě dozvíme. Je také půvabné, že přestože si Magistrát vyžádal stanovisko expertů UNESCO- seminář v březnu t.r., kde bylo jasně řečeno, že stavby, již nyní stojící a viditelné nejen z rampy od Hradu - ale i z Karlova mostau a jiných míst Památkové rezervace z běžných horizontů - jsou již nyní problém, (zpráva byla také v češtině publikována -např. Věstník Klubu za starou Prahu 1/2007), a že řešením by bylo doplnit stojící trojici něčím max 60 metrů vysokým - tedy plně v duchu zdejších dosavadních diskusí. No a co se stalo - bylo tedy "znovu zváženo" , že stavba přes 100 m nevadí? Jak si lze vyložit "dotvoření kompozice" již stojících tří výškových staveb tím, že tam plácnu stavbu stejně vysokou a ještě z té trojice lezoucí mimo - v panoramatu blíže k Vyšehradu a směrem k údolí Vltavy? O neklidném tvaru véčka nemluvě (asi pozdní inspirace Práprovou bankou na Smíchově naruby- tam už to taky nikdo hmotově nespraví) .To přece není zlepšení narušeného panoramatu, ale pokračování v bolševikem nastoupené špatné koncepci. Takže jakékoli obhajování projektu je úplně mimo. Taky to není o obecných přínosech a nevýhodách výškových staveb, ale o Praze- světové památce s dosud stále poměrně vzácným nenarušeným horizontem, respektujíccím krajinu (s pár pochybeními, samozřejmě, která lze ale stále ještě přičítat době "před vyhlášením ochranného pásma" v roce 1981- tedy nástrojem, který to měl zastavit-.. Dopravní zátěž je samozřejmě taky nezanedbatelná, ale diskuse se spíše vede o obraze města jako celku.
(Bezradnost argumentace dokládají i řeči o tom, že ve sto metrů vysoké stavbě budou byty, takže to je úplně novátorské a pozitivní oživení města - v našem prostředí, kde lidi s dětmi nejradši bydlí do 4 podlaží...)
Zrovna dnes, v optimální viditelnosti, bylo vidět, jak debilní ty stavby propisující se za historickými dominatami chráněného centra na Pankráci jsou už nyní.
Takže -hlavně pokrok do naší zatuchlé muzealizované Prahy, bude opravdu čím se chlubit.
konzerva
Martin Franěk
| 16.09.07 10:44
Souhlasím. Udělejme z toho jednu velkou konzervu. A nezapomeňte si vzít odpovídající dobový kostým, aby byla "historičnost" dokonalá. Myslím, že to přitáhne další tristy.
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.