Ústecká radnice chce postavit v centru čtyřkilometrový tunel

Vložil
ČTK
12.06.2015 16:15
Ústí nad Labem

Ústí nad Labem - Vedení Ústí nad Labem chce postavit tunel, který by odvedl tranzitní dopravu z centra a stal by se součástí přivaděče z Děčína k dálnici D8. Radnice by měla zaplatit studii proveditelnosti, řekl dnes novinářům primátorův náměstek Martin Hausenblas. Jde o průlomové řešení dopravy, míní náměstek.
   
Tunel by měl být dlouhý přes čtyři kilometry. Začínat by měl v Žižkově ulici, která je spojnicí centra s dálnicí D8, a vyústit ve čtvrti Neštěmice. Tam by podle materiálů ústeckého magistrátu navazoval na silnici I/62, která by měla být rozšířena ze dvou na tři jízdní pruhy. Jaké by byly náklady na jeho vybudování a zda jde o reálnou variantu, není zatím jasné. Podle představ města by tunel měl postavit stát. "Výsledek je neuvěřitelný. Pokud se tento projekt podaří, získá nadčasové řešení, které ho zbaví tranzitní dopravy a umožní regulovat dopravu v celém městě. Dopady na život by byly enormní," řekl ČTK Hausenblas. Stanovisko ministerstva dopravy ČTK zjišťuje.
    Podle plánů ústecké radnice by tunel kromě zklidnění dopravy zajistil i průjezdnost města při případných povodních. Později se počítá s tím, že by se silnice v centru města proměnila v nábřeží s promenádou. Radnice se chce v první fázi připojit ke studii zhotovitelnosti, kterou si nechal zpracovat Děčín. "Studie má dát odpovědi na to, co se stane s regionální a nadregionální dopravou, jaké to bude mít důsledky," doplnil Hausenblas. Připojení se ke studii by mělo podle jeho odhadů stát maximálně několik set tisíc korun. Cenu tunelu odhaduje na 4,5 až pět miliard korun.
    Náměstek děčínského primátora Jiří Anděl ale odmítl, že se s Ústím tamní radnice takto dohodla. Děčín si nechává zpracovat tři varianty přivaděče, hotové by měly být v polovině července. "Nebylo z naší strany v žádném případě řečeno, že souhlasíme s rozšířením našeho zadání, a už vůbec ne, že bychom snad byli ochotni čekat na dopracování vašeho zadání byť jen o měsíc - jasně jsme řekli, že to nepřipadá v úvahu," řekl ČTK Anděl. Ústecká radnice si má podle něj zadat studii vlastní.
    Odborníci řeší formu připojení k dálnici D8 už od 70. let. Variant je několik. Jako spojku s dálnicí využívají řidiči především silnici I/13, část Děčína a Jílové jsou tak vystaveny nadměrné dopravní zátěži a hluku. Děčínská radnice se podle mluvčí Markéty Lakomé staví k nápadu sousedního Ústí zdrženlivě. "To, s čím přišlo Ústí nad Labem, se jeví jako finančně velmi náročné a nemyslíme si, že by tato varianta byla schůdná. Úplně by neřešila potřeby Děčína," řekla ČTK Lakomá. 
0 komentářů
přidat komentář