Testovací verze nového webu ČKA

Vyjádření ČKA ke zveřejnění interního odkazu zkušební verze nového webu Komory v newsletteru Archiwebu

Vložil
Tisková zpráva
19.01.2014 17:55

zpět na článek
28 komentářů
Reakce ČKA mi přijde trochu hysterická
Ilona Rozehnalová
| 20.01.14 08:00
Zmínka o tom, že se nemá obsah sdílet, je až na konci dlouhého emailu- pokud to bylo tak zásadní, měli na to upozornit hned na začátku mailu. Hlavně o nic nejde- jde jen o web, ne o nějaké důvěrné informace. Komora se nemá za co stydět, každý web po spuštění musí vychytat mouchy a upravuje se podle reakcí lidí. A hlavně nezačněte pořádat hon na čarodějnice, to není nic výjimečného, že při takovém množství členů informace unikne, navíc když nejde o nic zásadního, čím by mohl být někdo poškozen. Alespoň mně to tak přijde, že zrovna pracovní verze webu není nic, co by si zasloužilo takovou reakci vůči členům komory.
...
Daniel John
| 20.01.14 05:42
Myslím, že je na čase ČKA prostě zrušit a začít znovu na zelené louce. Pokud má někdo čas řešit takovéto blbosti... Proklamovaná snaha o otevření jde ruku v ruce s hysterickou reakcí, že někdo pustil ven odkaz na zkušební verzi stránek, kde jen těžko bude něco, co by se k někomu nemělo dostat. Jestli ano, tak je něco špatně.
Daniel John
Michal Schwarz
| 20.01.14 07:37
Pane John, to ale střílíte dost vedle.
Tady pochopitelně nejde o „vyzrazení utajovaných informací“. Vytvoření nového webu bylo Valnou hromadou odsouhlaseno a zadáno jako součást širší snahy o lepší ( a také profesionálnější) komunikaci ČKA s veřejností. Jenže pokud je veřejnosti prezentována rozpracovaná verze a to bez upozornění, že se jedná právě o PRACOVNÍ verzi, tak to potom samozřejmě celé úsilí trochu podkopává.
A nepomáhá to ani „otevřenosti“ ani lepší prezentaci ČKA či architektury obecně.

Samozřejmě, svět se nezbořil, web běží dál, ale myslím, že kdokoli kdo něco tvoří, rozdíl mezi pracovní verzí určenou k debatě a finální verzí určenou k prezentaci chápe.
Pochybuji, že kdyby šlo o Vaši práci, práci které byste věnoval hodně času, že byste tak lehce psal o „řešení blbostí“.
Děkuji Michalu Schwarzovi...
Winter
| 20.01.14 08:15
...málem jsem ten nápis beta přehlíd. Je dost nenápadný. Taky by si někdo mohl zjistit, co je to internet a jak a s jakou rychlostí se na něm šíří informace. Možná by to byl dobrý začátek.

Ano, Daniel John se mýlí, z mého hlediska to skutečně nejsou blbosti, ale, jak by řekla moje slušně vychovaná babička: pičoviny.
dobrý začátek?
Michal Schwarz
| 20.01.14 09:18
dobrý začátek by byl, kdyby všichni vtipní a moudří rádci, a ze jich tu je, alespoň dorazili na VH...

...
Daniel John
| 21.01.14 01:09
Přijde mi humorné, že v zemi, kde se nedaří utajit prakticky nic a že jde o podstatné věci, někoho napadne poslat odkaz na nové stránky všem členům ČKA a předpokládá, že to nikdo nepošle dál, když informace se žádostí o nezveřejňování je velmi dobře ukryta v textu v místech, kam většina lidí ani nedočte.
Navíc pokud jde o oslovení veřejnosti, jsou pro testování stejně důležití architekti stejně jako ta veřejnost.
Daniel John
Michal Schwarz
| 21.01.14 03:49
Napadlo to Valnou hromadu...
A že adresa pronikne na veřejnost bylo asi všem jasné, zarážející byla forma.

V druhé části s prominutím pletete jablka a hrušky, protože AA jako v podstatě "zadavatelé" či "majitelé" webu jsou rozhodně v jiném postavení než ostatní veřejnost a jen jejich vyjádření a poznatky jsou v tuto chvíli relevantní.
Představa, že se k webu bude vyjadřovat kdokoli a že z toho pak "něco nějak" vznikne je utopie.

Kolik komoru ten banální nehotový web už proboha stál ?
Tomáš
| 22.01.14 09:26
Tohle je výsledek tříleté práce „pracovní skupiny Propagace architektury“ ?
To si z nás Janda a spol dělají legraci ? Proč se komora takhle uboze pokouší dělat to,
co už dávno dělají zavedené architektonické servery mnohem líp ?
...
ondrejcisler
| 22.01.14 09:57
už se těším až to bude, je to pěkné.
neumím si představit, že by lékařská komora spravovala
amatér
| 23.01.14 01:37
neumím si představit, že by podobně lékařská komora spravovala (náklady!) na svých stránkách prezentace operatérů, plastických chirurgů atp.
Pro architekty.....
mm
| 25.01.14 02:08
Web pripomina seminarni praci studenta na stredni skole, ktery by si tohle urcite netroufl a ze tech "strelenych" webu je….
Web pusobi 'komunisticky' – ruda barva, zadny pokrok, hesla, ksichty (navic v kulatem provedeni).
Sktuktura je neprehledna, kdyz na ni zajede laik, ktery si chce najit informace, tak se v tom utopi.
Jako clovek z branze tam nenajdu, co potrebuju - strukturu, stanovy, souteze, informace CR/mezinarodni, konference, prednasky, vystavy a pod.
Nemluve o snaze udelat textovy design….orameckovane odkazy apod. A v neposledni rade: zkousel to nekdo z vas otevrit v mobilu, nebo tabletu…?

Komu je web urceny, vam architektum, abyste si na nem mohli kasa vase "pavi" brka?
Web by mel slouzit siroke verejnosti, lidem, kteri hledaji architekta, tzn. ze ho nezajimaji (priblbe) medailonky z pocatku minuleho stoleti, ale primarne ukazky realizaci, hodnoty, kterou byste meli vytvaret a kterou se vy sami prezentujete. Nikoho nezajimaji vase vizaze a pozy, rozhodne ne, investora.
Web by mel byt instipiraci, proc mladi lide chteji byt architekty.

Naklady temer ½ mega! a to je CKA teprve u zkusebni verze

Gratuluji, Pani architekti, mate byt na co pysni!
Pro Michal Schwarz
Tomáš Dostál
| 27.01.14 08:04
pane Schwarzi vězte že členové komory, jak píšete "zadavatelé" či "majitelé", nechtějí platit "práci pracovní skupiny Propagace architektury“ pana Jandy a spol
Děkuji nechci
Tomáš Hos
| 28.01.14 03:20
Proč by měla komora architektů řešit a draze spravovat nějaké profily. Architekti mají valnou většinou vlastní webové stránky. Komora by se měla věnovat svému zadání.
komora jako úřad nebo PR agentura?
Josef Smola
| 28.01.14 08:23
Souhlasím z větší části s kritiky podoby a struktury webu, obdobně jsem si nechal zpracovat oponenturu, mezi profesionály ve věci ve svém okolí. V podstatě se shodují. Prosím věnujte čas účasti na valné hromadě ČKA 26. dubna. Je to jeden z úkolů, ze kterých bude představenstvo skládat účty. Děkuji.
cena ?
Martin
| 30.01.14 02:20
Jako člena komory mě zajímá cena téhle zkušební verze.
Medailonky a Diskuze na hlavní straně jako první informace?
.
| 30.01.14 03:55
Nejdůležitější odkazy Pro zadavatele a Pro veřejnou správu odsunuty dolů... laik se utvrdí v obecně negativním pohledu na architekta jako sebestředného manekýna.
--------------
Mimochodem, pane Smolo, měl byste se držet zpátky. Vy jste komoru svého času nevkusně využíval k autopropagaci.
ad medailonky...
Josef Smola
| 31.01.14 07:31
Tak nám ta komunikace moc pěkně nezačala: hned v úvodu "nevyžádaná dobrá rada" a "asymetrické hodnotící tvrzení"... Ale vážně, mrzí mně, že ze skrytu anonymity posíláte nepravdivá nařčení.
Prosím zkuste se představit a upřesnit, v čem jsem jednal nekorektně, rád se k tomu vyjádřím.
Myslím, že k předmětu diskuze, k novému webu, který se zřejmě moc nepovedl, by se mohl vyjádřit, každý architekt.
Děkuji.
koncepční chyba
Adam Dalecký
| 07.02.14 12:25
Postavit web komory na medailoncích architektů je koncepční chyba.
Pracovat na webu, který podle odborníků je možné udělat za tři měsíce, tři roky je hodně divné.
Ale alespoň k něčemu zkušební verze webu komory rozhodně je.
Realizace komnatářů například J.Smutného, P.Jandy a M.A.Tomáše mě skutečně zaujaly.
Teď chápu, že živit se roky jako funkcionář a v pracovních skupinách komory je nutné.
zhruba za polovinu beznych komercnich nakladu
Viktorin
| 07.02.14 12:19
Z vyjadreni clenu představenstva CKA. Novy web Komora porizuje zhruba za polovinu beznych komercnich nakladu. To jsem se uklidnil. Ovsem 8 clenu predstavenstva nam nejak zapomnelo sdelit ..... za kolik vlastne ?
add viktorin....a dalsi
mm
| 07.02.14 03:44
Doposud(!!!) stal web temer 500 tis. Kc!
Diskuse? ....stěží.
Michal Schwarz
| 07.02.14 04:30
Téma:
Testovací verze nového webu ČKA, vyjádření ČKA ke zveřejnění interního odkazu zkušební verze.

Diskutující:
Ilona Rozehnalová
Adam Dalecký
Tomáš Hos
Tomáš Dostál
Daniel John

-ani jedno z těchto jmen není v seznamu členů ČKA.

Zbytek nicky bez emailu.

Samozřejmě s výjimkami Smola, Císler.
valná hromada
Petr Velička
| 07.02.14 10:03
Pokud si dobře pamatuji, tak již na valné hromadě byl prezentován opačný názor na koncepci nových stránek, tak jak byly prezentovány a jak teď vypadá beta verze. Dokonce bylo velmi blízko k tomu, aby byl nyní prezentovaný web spuštěn naostro. To se diplomaticky vyřešilo právě tou beta verzí a možností další diskuze zda tuto koncepci členové komory opravdu chtějí.
K této diskuzi přidávám svůj názor:
Stránky neodpovídají samosprávnému úřadu s výkonem státní správy nejen svou formou (to není prioritní),ale obsahem, to hlavní v čem toto spatřuji je -
Medailonky architektů, kteří si zde mají prezentovat svoji soukromou praxi jsou čistě komerční záležitostí, která stejně jako hodnocení kdo je dobrej a špatnej architekt, komoře v rámci svého poslání úřadu vážně nepřísluší.
Tento způsob údajné služby architektům povede k diskriminaci nejen mladých architektů, kteří ještě ve svém portfoliu nemohou mít své práce, nebo jich mají málo a těm co nejsou zatím či nikdy IN. To samozřejmně povede automaticky k dalšímu VIP klubu architektů, kterým reklamu v rámci cechu zajišťují (platí) řadoví = asi ne tak dobří či nedorostlí.
Jinak to, že o stránkách diskutuje veřejnost, která není členy komory a jsou na web takové názory, tak o to více by se kolegové, kteří jsou v posledních třech letech představiteli nových poměrů v komoře, měli zamyslet zda si komoru jako úřad nespletli s vizí spolku o architektuře.
A nakonec jen názor (se kterým se ztotožňuji) autorizovaného kolegy o kterým si myslím, že opravdu není žádnej patlal: Co to jako je to jsme jako prodavači pneumatik, že máme mít takovej hnusnej komerční web.
To jen podporuje koncept absolutně decentního kvalitního přehledného nedesignovýho webu pro všechny členy komory jen s informacemi, které k výkonu profese opravdu potřebují. Tzv. PR a propagaci architektury mají na starosti jednotliví členové komory v rámci slušné a kvalitní služby pro své klienty, případně, občanská sdružení a spolky či weby jako je tento.
S pozdravem a přáním k návratu suché černé každoroční ročenky a stále s důvěrou ve smysl ČKA pro výkon profese všem.
Mimochodem kdo nás informoval, že se naše povinnosti vůči klientovi v rámci nového občanského zákoníku výrazně rozrostli!!!?
oprava
petr Velička
| 08.02.14 08:23
sorry .....rozrostly!!!?
pro Petr Velička
Michal Schwarz
| 08.02.14 01:21
1/
Je příjemné pokud konečně někdo používá argumenty, místo aby jen hloupě urážel.

2/zapomněl jste dodat , že "opačný názor" prezentovaný na loňské VH byl VELMI obšírně a "živě" diskutován (myslím, že zdaleka nejvíce za všech témat) a posléze při hlasování zamítnut...
Takže to, co Vy nazýváte "diplomatickým řešením" bylo především "demokratickým hlasováním".

3/potřeba nové podoby webu, ročenky atd. nebyla vyvolána špatnou grafikou předchozí varianty ale daleko širším záměrem o zlepšení propagace architektury mezi širokou veřejností, a v důsledku lepší pozici při jednání ČKA s politickou reprezentací či státní správou.
Celé je to bezesporu velmi složitá otázka bez jasných řešení, ale myslím že na posledních VH celkem jasně zvítězil názor, že pokud si posledních XX let stěžujeme na to, že náš názor není slyšet a tedy brán v úvahu, že s tím něco musíme udělat sami a ne čekat na zázrak. TO byl ten důvod.

4/ Na "novém" webu se může prezentovat každý AA, BEZPLATNĚ a pokud vím, tak v podstatě bez omezení. Podle mého názoru jde tedy naopak o zcela rovnostářské (možná až moc) řešení. A opravdu nerozumím úvaze, že se tímto vytváří VIP klub. Podle mne je to přesně naopak.
Ale samozřejmě to není jediné možné řešení a kdoví, možná ani nejlepší.
Jen opakuji, že hlavní účel je prezentace architektury jako takové a já osobně souhlasím s tím, že nejlepší a rozhodně nejpravdivější je prezentace vlastní prací.

5/ Na podobu webu byla pokud vím pořádána soutěž. Vyhrálo řešení které se porotě zdálo nejlepší.
Zdá se, že mnoho názorů je nyní opačných. Je zase o něco snazší pochopit, proč jsou u nás soutěže o návrh mezi investory tak "populární".
prostá reakce na současné vedení komory
obyčejný projektující architekt
| 08.02.14 03:55
Jako nejlepší reakci na současnou partičku (včetně bývalého p. Panny) ve vedení komory, vidím autorizaci v komoře autorizovaných inženýrů a techniků (ČKAIT), Roční poplatek poloviční, ČKAIT pro členy i něco dělá, a hlavně člověk nemá pocit, že živí někoho s kým by se nechtěl ani zdravit.
re Diskuse?
Adam Dalecký
| 08.02.14 07:09
Michale Schwarzi chápu, že se snažíš jako parťák Smutného a aktivní komnatář, zpochybnit diskuze na archiwebu.
Vaše chtivá parta, která ovládla Komoru a o to samé se pokouší u Obce architektů přináší jen špínu a zkázu.
Uplne CKA rozkladate
Ilona
| 24.02.14 11:59
Co to tam provadite mizerove, nejenom ze roky utracite nase peníze za vase hrani si s
novym webem, ktery ani po trech letech nestoji za nic.

Navic prestava fungovat web stavajici, clanky ktere byly dostupne jeste pred ctrnacti dny zmizely.
Casti webu CKA jsou nedostupne, u dalsich stranek je rozsypany text.

Uplne CKA rozkladate, jedine co jste za ty tri roky dokazali je rozvrat, zkaza a likvidace lidi.
web Komory kolabuje
Tomáš
| 28.03.14 09:15
kde je nový komnatový ?
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.