Další etapa tramvajové trati v Liberci přijde na 170 mil.Kč

Zdroj
Leona Vacková
Vložil
ČTK
22.03.2010 08:40
Liberec



Liberec - Zhruba na 170 milionů korun přijde další etapa výstavby a modernizace tramvajové trati, která má v budoucnu zajistit dopravu až na největší liberecké sídliště Rochlice, kde žije kolem 16.000 lidí. Dopravní podnik města Liberce (DPML) chce stavbu
zahájit ještě letos, žádá proto dotaci z Regionálního operačního programu. Práce ale zahájí bez ohledu na to, zda ji získá. V takovém případě by stavbu financoval zřejmě dodavatelským úvěrem, řekl ČTK liberecký primátor a předseda představenstva dopravního podniku Jiří Kittner.
    Modernizace tramvajové trati z centra Liberce na Vratislavice a vybudování nové odbočky do Rochlice jsou v současné době největší investiční akcí dopravního podniku i města. V Liberci je třeba v příštích letech modernizovat či dostavět více než dva kilometry tramvajové trati, což podle odhadů představuje investici za tři čtvrtě miliardy korun. "Rádi bychom na sídliště jezdili do roku 2014," poznamenal primátor. Dnes jezdí do Rochlice a Zeleného Údolí jen autobusy. I když mají v dopravní špičce čtyřminutové intervaly, náporu cestujících nestačí. Lidí v lokalitě navíc kvůli nové výstavbě stále přibývá.
    Práce na modernizaci trati na Vratislavice začaly už v roce 2008 přestavbou terminálu městské dopravy v centru, která stála téměř 70 milionů korun. Díky tomu se mohou na terminálu otáčet tramvaje. Nová úprava umožňuje i připojení nové linky do Rochlic. Loni byla dokončena další část modernizace za 190 milionů korun. I ji financoval podnik z větší části z evropských dotací. Původně se měl úprav dočkat jen půlkilometrový úsek trati v  Mlýnské ulici, nakonec se ale podařilo získat další peníze a opravit ještě o 100 metrů trati více.
    "Původní jednokolejná trasa byla rozšířena na dvoukolejnou, zároveň se díky výluce podařilo zdvojkolejnit také úsek od zastávky U Lomu na Novou Rudu," uvedl ředitel dopravního podniku Jiří Veselka. Ze 190 milionů korun ale jen 40 procent směřovalo přímo do modernizace trati, zbylé peníze padly na rekonstrukci koryta Mlýnského potoka, které bylo v havarijním stavu a také na přeložky inženýrských sítí a další úpravy. U letošní etapy, která povede bývalým areálem Textilany, se odhaduje, že tramvajová trať spotřebuje 100 milionů a zbytek bude na přeložky sítí a teplovodů a také na další úpravy Mlýnského potoka. Město proto jedná s Teplárnou Liberec, Povodím Labe a majiteli sítí o spoluúčasti na financování stavby.
0 komentářů
přidat komentář