Karlovy Vary/Praha - Asociace sdružení pro ochranu a rozvoj kulturního dědictví ČR (ASORKD) dnes obvinila karlovarského primátora Petra Kulhánka (KOA) z nadržování společnosti Karlovarské minerální vody (KMV), jíž se snaží asociace donutit k obnově zchátralých domů v bývalých lázní Kyselka. ASORKD uvádí, že Kulhánek je nadále jednatelem vydavatelství Promenáda a KMV jsou jeho významným inzerentem. Kulhánek obvinění odmítl a ČTK dnes řekl, že jeho působení ve společnosti není v rozporu se zákonem. Podle ASORKD je Kulhánek jedním z mála politiků, kteří se staví v případě lázní Kyselka na stranu KMV a údajně podporuje i jejich revitalizační projekt spočívající v demolici většiny památek v Kyselce. "Možným důvodem Kulhánkovy podpory by mohly být peníze. Kulhánek je jednatelem Promenády a podle výpisu z obchodního rejstříku je za něj oprávněn jako jediný i jednat. Ovšem významným inzerentem časopisu Promenáda jsou právě KMV. Za první pololetí tohoto roku do inzerce investovaly 135.000 korun," uvádí ASORKD. Časopis Promenáda vychází už dvě desetiletí a KMV jsou inzerentem časopisu téměř po celou dobu jeho vydávání, uvedl Kulhánek. Podle něho jsou desítky společností, které ho využívají pro svou prezentaci. "Vydavatelství Promenáda je veřejnou obchodní společností a je rodinným podnikem se dvěma společníky. Jedním z nich jsem já a jsem od počátku statutárním zástupcem. Pokud bych při vstupu na radnici společnost opustil, byl by to faktický její zánik, protože musí mít dva společníky," uvedl Kulhánek. Dodal, že netuší, od čeho se odvíjí nařčení ASORKD. Jestli od předvolebního období, nebo od jeho věcného přístupu k řešení situace v Kyselce. Poznamenal, že neví, z čeho ASORKD dedukuje obhajobu KMV a údajně už vůbec netuší, kdy a kde bych měl obhajovat projekt demolice objektů. "Pokud něco obhajuji, je to pragmatický přístup k záchraně maxima v daném území s reálnou možností obnovy v obou rovinách - ekonomické a možnosti budoucího využití," podotkl Kulhánek a označil počínání ASORKD za přehnané. Podle názoru Transparency International, který ASORKD zveřejnila, může inzerce KMV v Promenádě ovlivnit postoj primátora. "Lze předpokládat, že vztah inzerenta a vydavatele může mít vliv na postoj, který primátor zastává. Je přirozené, že žádný podnikatel si nechce znepřátelit významného obchodního partnera," uvedl právník Transparency International Petr Leyer. To, že Kulhánek figuruje jako zástupce Promenády, má za nevhodné i opoziční zastupitel města Jiří Kotek (Alternativa). KMV chtějí postupně opravit některé z objektů v Kyselce. Za 60 milionů korun má být zrekonstruovaný Löschnerův pavilon a dům Stallburg. Do zimy musí firma zajistit proti dalšímu chátrání bývalý hotel Praha. Na KMV tlačí nejenom ASORKD, ale i další subjekty a jednotlivci. Zastupitelstvo Františkových Lázní přijalo usnesení, že radnice a její organizace přestanou kupovat výrobky KMV, dokud firma nezačne s opravami. KMV ale považují kampaň vedenou ASORKD za nepravdivou a manipulativní.