Vložil
ČTK
13.03.2023 17:55
Praha


zpět na článek
5 komentářů
Tak...jistě...
šakal
| 14.03.23 11:23
"... rekonstrukce by byla drahá, dlouhá"...

No, ale ona není žádná rekonstrukce zapotřebí! Jelikož jde primárně o urbanismus a ne o umělecké restaurátorství, úplně stačí reedifikace. Zdigitalizujete plány, což Vám zabere asi tak dva měsíce. No - a pomalu můžete začít na montážních polích šroubovat! To Vám bude trvat asi tak tři čtvrtě roku. Naši předkové to u Průmyslového paláce stihli za půlrok. I nýtování vám, milá Správo železnic, odpustím. (Jenom ten most bude o třetinu širší, než byl most původní. A taky z trochu jineho "železa".)
Pilíře stejně budete muset zbourat, protože Vám třetí kolej neunesou - netvařte se, že ty řeči o zachování "spodní stavby" myslíte vážně! Takže v tomhle žádný rozdíl proti Vámi navrhovaném postupu není.
Konstrukci po částech naložíte na ponton a nasunete na ty nové pilíře, což Vám při technických možnostech dnešní a doby a Vaši zkušeností bude trvat dva dny.
Jó, akorát se budete muset rozloučit s betonovou vanou, průběžným štěrkovým ložem... a samozřejmě s myšlenkou, že na to v průběhu dalších asi tak 75 let nebudete muset šáhnout. Holt to bude třeba jednou za 15 let vždycky natřít... no!
laciné, dvakrát placené
Václav Průcha
| 14.03.23 01:58
Souhlasím s Vámi, vážený pane Šakale, a doplňuji, že "sliby se slibují, blázni radují".
Dopadne to tak, že staré původní pilíře "naprosto překvapivě" neunesou novou konstrukci, neočkávaně se zjistí, že byly špatně založeny a že jejich zdivo je zvětralejší, než se předpokládalo.
Doplňuji ale také, že by se přesto měl navíc vyrazit dvojkolejný tunel mezi Wilsonovým nádražím a Smíchovským nádražím.
Tunel by byl určitě levnější a hlavně užitečnější, než nakoupit nejdražší válečná letadla na světe F35.
souhlas
Luigi
| 14.03.23 03:19
Rovněž souhlasím. Stačí replika, širší, opět kovová, eifel design. Protože ta tam prostě patří a oku lahodí. Varianty nějak složitě a draze opravovat současný most, nebo tam buchnout ten vítězný návrh je prostě špatně.
No...
šakal
| 14.03.23 04:58
... nechme "velkou" politiku za dveřmi, nicméně:

Je jasné, že ve světle souběžné snahy vybudovat Nové spojení II (ty tunely pod Vltavou) je chystaná přestavba Výtoňského mostu vyloženým tunelováním rozpočtů a jednoznačnou "snahou čerpat". To už se jeví jako daleko racionálnější postavit tam provizorní ženijní konstrukci a tu třetí kolej vést do dostavby Nového spojení II po ní.
z pražského zastupitelstva
Vích
| 23.03.23 08:45
Vážené zastupitelky, vážení zastupitelé, děkuji, že se zde dnes zabýváte osudem kulturní památky železničního mostu pod Vyšehradem. Rád bych se vyjádřil k návrhu předkládaného usnesení, které považuji v bodech 2 až 6 za správné, ale za rozporuplné s úvodním stanoviskem. Jistě všichni chápeme „nezpochybnitelnou dopravní funkci Výtoňského mostu“, ale to v žádném případě nezakládá, jak se dále píše, na „nutnost doplnění třetí koleje z důvodu potřebného zkapacitnění a vybudování nové zastávky na Výtoni, to vše s ohledem na rozvoj města na další desetiletí.“ Toto tvrzení je fake a je výpočty nepodložené. Proto považuji za nutné prověřit jak nezbytnost doplnění třetí koleje z důvodu potřebného zkapacitnění, tak prověřit možnost úpravy Nádraží Vyšehrad na zastávku Linky-S. Dilema mezi dopravní funkcí a kulturní hodnotou mostu je falešné, památný most může a umí splnit na něj kladené nároky, jak po stránce pevnosti, tak kapacity. Stejně vyhoví i Nádraží Vyšehrad. K nutnosti doplnění třetí koleje, které se stále notoricky ze strany Správy železnic opakuje, ale chybí jeho odůvodnění, které by dokládalo, že most nárok čítající 480 vlaků za den nepojme. Pro názornost jednoduchá slovní úloha z fyziky ke kapacitě mostu: vlak dlouhý 250m jedoucí rychlostí 30km/h po mostě dlouhém 250m jej přejede za jednu minutu. Bude-li mezi vlaky 1km mezera, mohou jezdit v intervalu 3 minut na jedné koleji, tj. celkem 960 vlaků/den. 2022 jezdilo 318 vlaků za den, tj. průměrně po 9 minutách na jedné koleji. Z výpočtu vychází, že most má ještě 200% nevyužité kapacity, když bude režim dopravy dobře řízený a most bude udržovaný v předepsané technické kondici. Dnes jsou intervaly ve špičce mezi vlaky mezi 3 a 15 minutami v jednom směru a 200% rezerva je při bližším zkoumání zřejmá. Podobné nejasnosti a dezinterpretace panují okolo nepoužitelnosti Nádraží Vyšehrad jako zastávky pro vlaky příměstské linky-S. Prosím, nenechte se Správou železnic balamutit! Děkuji za pozornost.
P.S. Pro srovnání, ve švýcarském Lucernu dnes na dvoukolejném příjezdu zvládají pekelných 666 vlaků za den. V roce 2024 se chystají přejít na 716 s minimálním rozestupem mezi vlaky pouhých 81 až 97 sekund.
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.