17 komentářů
Ti památkáři
snep
| 24.02.21 05:28
Ach jo. Ti památkáři. Kdyby se o památky starali s takovou vervou, jakou vše zakazují, tak mlčím. Ale stačí se podívat na dominanty Prahy (nádraží Vyšehrad, Invalidovna, Garden Towers, Hotel President, Flower East, Florentinum, Palladium a mnoho dalších) a zjistíte, že zas takovými profíky nejsou, nepodařilo se jim uhájit výše vypsané stavby, které svým měřítkem, objemem, vzhledem neodpovídají charakteru místa natož města. Jak jde o developera, nemají páky na nic. Pokud je projekt na lávku kvalitní, materiály a provedení luxusní, tak proč to nepovolit??? Zkusil se nějaký památkář jít podívat, v jakém stavu schodiště je? Špinavé, neudržované, nepřístupné pro imobilní chodce? Jako to budou památkáři trucovat u malého mostu a megalomanské projekty nechají postavit? Ať už vyndají hlavy z písku, jedou se podívat do západní Evropy, že i moderní stavba v tak malém měřítku může být v synergii se starým. Jejich postoje mi občas přijdou jako záměr, aby bylo vidět, že alespoň něco dělají.
památkáři se přeci tak starají
Pavel P. Kopecký
| 24.02.21 09:55
Kdyby se třeba jen o památky ve své vlastní správě starali s takovou vervou, jakou vše zakazují.
Například v Zákupech na Českolipsku se jim zřítila část zdi zchátralého zámeckého hospodářského dvora, který je národní kulturní památkou.
https://www.archiweb.cz/n/domaci/v-zakupech-se-zritila-cast- zdi-hospodarskeho-dvora-zamku
"..se podívat do západní Evropy",
Dr.Lusciniol
| 25.02.21 08:55
bych je neposilal. Mohli by pak dostat koule a pritvrdit, v ochrane verejnych zajmu proti prirozenym pohnutkam podnikavcu.
reakce
Luigi
| 25.02.21 08:34
Všechny dosavadní nadbytečné zákazy památkářů vedou k pomýlení v podobě odsouzení jakéhokoliv jejich negativního stanoviska, aniž byste si všiml, že tady se rozhodli naprosto správně. Pokud místo znáte, o čemž díky vyjádření pochybuji, tak jistě víte, že to místo je unikátní, krásné, lávku nepotřebuje, naopak, ta jej zničí. Vidí to každý, kdo tama chodí.. Takže příště místo slepé kritiky navrhuji, lépe se obeznámit s danou lokalitou a jejími potřebami.. S úctou..
Nesouhlas ze strany fanouška moderní architektury
Tomáš Kodet
| 25.02.21 11:25
Podle vizualizací se lávka snaží absolutně nezasahovat do stávajících schodů, bohužel to dělá tak nešťastně, že je z estetického hlediska úplně překryje a přemění je na nevzhledné schodiště pod mostem.

Jsem pro vybudování lávky, ale souhlasím s památkáři, že tento návrh je špatný. Přitom stavba nové lávky na takto komplikovaném místě by byl ideální námět na architektonickou soutěž, kde by se mohl transparentně vybrat nejlepší návrh. Proč na to není soutěž, ale jen se představí návrh, který není ani skutečná moderní architektura a ani se nelíbí památkářům?
... No,... asi jo, no.
šakal
| 25.02.21 12:30
Mám rampy, lávky a mosty rád, ale sem bych tedy nic takového nedával.

Jo, nadávat na památkáře je takové... ehm... bezpečné. Památkáři vás za to nezmlátí a od okolí uslyšíte pochvalné mručení. Naše společnost se k památkářům chová jako lidi, kteří štírovi utrhnou nohy - a pak ho klackem postrkují se slovy: "Tak lez, hajzle!"
Luigi ma recht
Dr.Lusciniol
| 25.02.21 12:58
Jako kluk jsem tudy behaval v lete, od nas z Flory na Karlov, na detske koupaliste, stavajici tehdy na dnesnim zacatku Nuselskeho mostu.
Jako tehdy tak ani dnes potrebu nejake lavky tam nevidim. Ze se to nelibi ani pamatkarum jeste neznamena, ze se to musi postavit, ausgerecht.
... Jo, pane doktore!...
šakal
| 25.02.21 02:56
... Píšete: "na dnešním začátku Nuselského mostu". Já slyšel o tom, že bývalo koupalištěv parku na Folimance - prý někde tam, co dnes stojí basketbalová hala. Zkoušel jsem to hledat na ortofotomapách, ale nejsem si jist. Zajímá mě to z hlediska místní vlastivědy. Mohl byste na to místo blíže ukázat? Třeba zde na mapě v odkazu?... shorturl.at/ntPS4
Opravdu potřebujeme lávku?
Martin Hurin
| 25.02.21 03:26
Opravdu musíme všechna místa, která mají atmosféru a jsou neopakovatelná, zničit? Jaký smysl ta lávka má v tomto místě ? Nikdy tudy nikdo masově nechodil, natož jezdil na kole, navíc o pár desítek metrů výše je běžný úrovňový přechod. Nabízí se vysvětlení, že lávku lze snadno postavit z peněz z nějaké vhodné kapitoly, třeba pro podporu cykloturismu a jsou to dobré politické body. Nakonec i ta "chybná" informace z magistrátu, který tvrdil, že památkáři s lávkou souhlasí, by tomu napovídala. Mimochodem, v případě výstavby lávky, by kvůli její výšce nad tramvajovým vedení, musely v obou výchozích ulicích vzniknout nájezdové rampy, což by zvláště úzkou ulici U Zvonařky proměnilo v dost nevzhledné místo.
lávka
...bo
| 25.02.21 04:00
Ta lávka vede za 30mio odnikud nikam...
https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&x=14.4322349&y=50.0709 982&z=18&ut=l%C3%A1vka&uc=9hCZXxXsJX&ud=B%C4%9Blehradsk%C3%A 1%2C%20Praha%2C%20Hlavn%C3%AD%20m%C4%9Bsto%20Praha
Zvelebování města
Vích
| 25.02.21 06:55
Já tam to místo nemám nachozené, tak se ani neumím vyjádřit zda lávku ano nebo ne. K čemu se ale umím vyjádřit, že dělat tuto zvelebovací investici bez soutěže je, jak když jdete do obchodu a koupíte ty jediné lyže, které zrovna mají. Zároveň by se tím porovnáváním snáze došlo k rozhodnutí, jestli to je to pravé ořechové a získala veřejná podpora. Teď to vypadá, že místo k zisku politických bodů dojde k jejich ztrátě.
Proč? Protože můžem !!!
Josef Brofský
| 25.02.21 10:44
Památkáří jsou zlo, a nikdo a nic tak negativně neovlivnil architekturu u nás, jako památkáří.
Ale, v tomhle případě se nějakou náhodou trefili. To místo je pěkné a ty schody a celé to měřítko se povedly. Navíc ta lávka je tady úplně zbytečná, není problém schody obejít, pár kroků navíc ...

A také je zajímavý ten vývoj, který předvádí progresivisté z magistrátu. Od nesmyslného zablokování Smetanova nábřeží v duchu "Proč? Protože můžem". A rozmisťování židliček a stolečků po komunikacích na území hl.m. Prahy, na kterých nikdo nikdy nesedí, posun k výstavbě zbytečné lávky, považuji za pokrok. Ještě 50 let, a magistrátní svazáci objeví skutečné problémy Prahy.
poznámka ke koupání
| 26.02.21 07:51
Na http://www.dveprahy.cz je vodní nádrž viditelná na leteckém snímku z roku 1945, hned vedle později zbořené dětské nemocnice, resp. východně od ní. Patrik L.
soutěž
betonář
| 26.02.21 08:26
Já místo taky neznám, jen z fotek, přesto me zaráží logika "nikdo tudy masově nechodil, natož jezdil na kole" - no bodejť, po schodech? Třeba by tam ta lávka byla fajn, ale na co jiného už by měla být soutěž, než na takovýto zásah do veřejného prostoru?
Tý jo, no jó!...
šakal
| 26.02.21 09:23
... To se zdá ukazovat, že jde o další koupaliště, které vzniklo z požádní nádrže protiletecké ochrany. Další takové bývalo až do poloviny 70. let na Letné v Kostelní ulici. Díky!
No, pane,...
šakal
| 26.02.21 11:38
... co by se k tomu tak dalo říct?... Nevím, jak Vám to lépe popsat, než Vás odkázat na StreetView.
Relace mezi ulicemi U Zvonařky – Wenzigova je prostě "ztracená varta". Klidné, tiché postranní ulice vinohradské blokovky, dva mírumilovné světy spokojené samy v sobě, jež se navzájem nijak zvláště nepotřebují. Tahle trasa nepředstavuje, a nikdy nepředstavovala, spojnici důležitých bodů. Ani koleje Na Budči nejsou s to opodstatnit takovou nákladnou a ze samé podstaty neohrabanou intervenci do zdejšího milého prostředí... Studenti kdyžtak doskotačí do Gröbovky přes ta schodiště.

(7:- ))
Památkáři
Martin Hurin
| 27.02.21 01:46
Velmi často, nejen v těchto příspěvcích, tu jsou napadáni památkáři. Někdy jako největší zlo, jindy jak negativně ovlivňují architekturu atd. Tak velký vliv, bohužel, nemají. Primárně chrání památkové hodnoty jednotlivých objektů, městské památkové rezervace a tzv. ochranného pásma. Stará Praha (MPR) zabírá cca 2% rozlohy města, současní architekti mají tedy dostatek prostoru vytvořit něco trvale hodnotného. Ale nějak to nepozoruji, určitě ne ve větších celcích. A znáte v Praze někoho, kdo dá místo procházky po Malé Straně a Hradčanech přednost procházce po sídlištích na Jižním Městě nebo v Nových Butovicíh? Asi sotva. Protože ta stará Praha je krásná, má úplně jinou atmosféru, jiné měřítko, má duši. A kdyby nebylo památkové péče, jejíž kořeny sahají do dob Rakousko-Uherska, podstatná část staré Prahy, jak ji známe, by neexistovala. A ještě poznámka, architektonické soutěže nejsou všespasitelné. Když je špatně definované zadání, ani soutěž to nevyřeší. Většina (i kvalitních) staveb vzniká a vznikala přímým oslovením architekta.
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.