V Brně a okolí přibývá obchodních ploch, roste i návštěvnost

Publisher
ČTK
19.09.2007 20:20
Czech Republic

Brno

Brno - Lidé z Brna a okolí se nejspíš stále ještě nenabažili velkých obchodních center. V Brně obchodních ploch stále přibývá, i když už ne tak výrazně jako v minulých letech. Přitom jejich návštěvnost stále roste, oproti loňsku je to letos o desítky procent, zjistila ČTK. Nejnovějším přírůstkem je nová pasáž v brněnské Olympii. Pozadu ale nezůstávají ani menší města, kde teď developeři a prodejci světových značek vidí nevyužité příležitosti.
    V Brně za posledních osm let vyrostly stovky tisíc metrů čtverečních obchodů, většinou na okrajích města u výpadových silnic. Když byly tyto lukrativní pozemky zaplněny, nastěhovali se developeři do centra. Zákazníků přitom i přes větší plochu rok od roku přibývalo. "Ve srovnání s loňskem máme návštěvnost asi o čtvrtinu vyšší. Navíc rostou i obraty, od otevření v roce 2005 je to dvojnásobek," uvedl ředitel obchodní galerie Vaňkovka Josef Wiedermann. O  kvalitní prodejní plochy v jihomoravské metropoli mají firmy stále zájem, potvrzují realitní makléři.
    Do Brna jezdí nakupovat lidé z okruhu několika desítek kilometrů. V menších městech zatím často nejsou takové možnosti. Obchodníci je ale pomalu začínají objevovat. Příkladem je Znojmo. Před pár lety tam bylo jen pár supermarketů. Pak ve městě postupně vyrostly prodejny Kaufland, Hypernova, Interspar či Baumax-x a další se plánují. Město už přitom v  centru další velké obchody nechce. Na jaře zamítlo žádost společnosti Lidl o  povolení výstavby v Přímětické ulici.
    Také v Hodoníně na místě bývalého cukrovaru vznikl rozlehlý komplex obchodů. Na jednom místě jsou čtyři obchodní řetězce, prodejny nábytku či elektra i dalšího zboží. Nová obchodní centra plánují v Břeclavi nebo třeba v Židlochovicích na Brněnsku. Zaběhnutí podnikatelé se často obávají konkurence, zákazníci ale většinou nové možnosti vítají.
    Brněnská centra se konkurence z menších měst neobávají. Mimo Brno jinde v kraji nikdy nebude taková kupní síla, aby tam přišly všechny značky, míní Wiedermann. Stejný názor zastává také obchodní ředitel Olympie Aleš Navrátil.
    Olympia je nově zhruba o polovinu větší než dosud a plánuje ještě další rozšíření, z nynějších 86.000 čtverečních metrů až na 106.000 metrů čtverečních. Navíc se v Brně plánují i další centra. Jedno má vyrůst třeba u  právě stavěného univerzitního kampusu v Bohunicích.
0 comments
add comment

Related articles