Občanské sdružení žaluje ministerstvo kvůli magistrále

Source
Tereza Měrtlová
Publisher
ČTK
23.06.2008 12:05
Czech Republic

Prague

Praha - Ministerstvo dopravy čelí žalobě proti jeho rozhodnutí o rozšíření magistrály v oblasti Pankráce v Praze 4. Stanovisko napadl Ateliér pro životní prostředí. Občanská sdružení, která brojí proti výstavbě na Pankráci, požadují vydání předběžného opatření, které by zastavilo stavbu, řekl dnes ČTK Martin Skalský ze sdružení Arnika. Podle mluvčího ministerstva Karla Hanzelky je žaloba nesmyslná a ministerstvo doufá, že nebude úspěšná.
    Povolení k zkapacitnění magistrály v oblasti Pankráce a vybudování nových sjezdů vydal pražský magistrát a následně i ministerstvo dopravy. To o  magistrále rozhodovalo, protože proti souhlasnému stanovisku magistrátu se občanská sdružení odvolala. "Doufáme, že ta žaloba nebude úspěšná, že to rozšíření magistrály bude tak, jak je naplánováno," uvedl Hanzelka. Podle něj chce rozšířením komunikace ministerstvo naopak dopravě odlehčit. "Žaloba nám připadá nesmyslná," dodal Hanzelka.
    O povolení k rozšíření komunikace požádala společnost ECM, která chce na Pankráci stavět výškové budovy. "Dle našeho názoru ministerstvo dopravy rozhodlo správně. Nicméně počkáme na rozhodnutí dané instance," řekla dnes ČTK mluvčí ECM Zuzana Doležalová. Společnost už získala územní rozhodnutí o umístění výškových staveb od stavebního úřadu Prahy 4. Rozhodovat ale bude zřejmě magistrát, protože občanská sdružení plánují odvolání.
    Žalobu ateliér podal k městskému soudu v  Praze. "Požadujeme vydání předběžného opatření, které by stavbu zastavilo. Nejsme si ale jisti, že s tím uspějeme," přiznal Skalský. Stavební práce už totiž začaly.
    "V okolí magistrály jsou dlouhodobě dramaticky překračovány zákonné hygienické limity pro hluk a znečištění ovzduší a tisíce lidí žijí v prostředí ohrožujícím jejich zdraví," uvedl v tiskové zprávě Ondřej Tošner, který zastupuje ateliér. Z údajů magistrátu podle ateliéru vyplývá, že po roce 2010 bude dopravní zatížení magistrály na Pankráci vyšší o 43 až 80 procent oproti roku 2002, kdy se povolení pro dopravní řešení pankrácké pláně vydávalo.
    Podle Petra Kužvarta z ateliéru je rozšiřování magistrály protiústavní. "Umisťování jakýchkoliv staveb do nadlimitně zatíženého území musí prokazatelně vést ke zlepšení situace, nikoliv k jejímu zhoršení. Z tohoto pohledu porušuje rozšíření magistrály ústavní právo obyvatel Pankráce na život ve zdravém životním prostředí," dodal Kužvart.
0 comments
add comment