Source
CCEA – Centre for Central European Architecture, o.s.
Publisher
Pavlína Drbálková
26.07.2013 13:50

back to article
16 comments
otázka
alena
| 26.07.13 06:25
kdo to platí?
odpověd
Jan K.
| 01.08.13 01:26
všichni participující přispěli bez nároku na honorář a nezbytné výdaje jdou z grantu ccea moba...
otázka
alena
| 01.08.13 04:12
a kdo vám poskytl grant?
?
alena
| 08.08.13 02:24
Z tiskové zprávy ( kultura.praha.eu/.../1566397_369616_CCEA_Magistrala_Nova_Pra zska_ Trida.doc ) plyne, že akci platí sama pražská radnice repektive Tomáš Hudeček. Tedy: primátor objednává aktivisty, aby se zdálo, že jeho projekt má spontánní podporu Pražanů. Zvláštní....
pro alenu
robert
| 08.08.13 05:53
A teď méně demagogická verze. CCEA se prostorem zabývají od roku 2010, kdy nějaký Hudeček primátorem zdaleka nebyl. Veřejné prostředky jsou vynakládány (v řádu milionů Kč) jak na projekty technicistního charakteru (tunel pod muzeem), tak i na (nákladově o řád nižší) iniciativu CCEA. Mimochodem smyslem této akce je diskutovat o možnostech, nikoliv prosazovat silové a jednonázorové řešení. Tak vypadá pluralita. Přijďte a vyjádřete se.
Nákladově o řád nižší? Tak to pak jo...
šárka
| 09.08.13 08:39
Znamená to, že iniciativa CCEA inkasuje finance v řádu statisíců?
Včera jsem projížděla kolem (tedy přiznávám se, že jsem magistrálu využila pro jízdu autem) a zaregistrovala jsem "nějak" barevný chodník a na něm velkou předzahrádku (?), kde posedávali lidi... možná, že jsme se sunuli moc rychle, tak jsem přehlédla detaily...

Ještě ke grantům a všelijakým neziskovkám - myslím, že hodně lidem uniká (nebo jim je to zcela jedno), že ta "peněženka" je jenom jedna, ať má různé přihrádky.Ono i to slovo "neziskovka" většinou znamená (pro někoho) ziskovka, nebo při nejmenším pohodlné žití... a je děsné, kolik takových organizací a agentur u nás existuje. Omlouvám se, pokud zrovna CCEA křivdím, ale to, co jsem našla na netu, mě spíše utvrzuje v tom, že dneska se dělá z každého nesmyslu vznešený záměr, jen je to třeba šikovně napsat. Např. "humanizace magistrály" pomocí 14ti denní akce, kde budou happeningy, intervence, performance,instalace, workshopy, čtení atd. A na tohle dává radnice roky peníze? Nebo to organizátoři dělají po práci, z nadšení a zdarma?
I tak bych s tím měla problém, je mi líto. Omlouvám se za nedostatek nadšení.
Ignorace
Hansel
| 09.08.13 02:02
Paní Šárko, tohle je přesně ten přístup, se kterým se nikdy z našeho banánistánského stavu státu nikdy nevyhrabeme.
Raději se o nic nesnažme, nebuďme nadšení (buďme raději nasraní), vozme si prdel po magistrále a hlavně, ať se nám nikdo neplete do cesty, jinak ho přejedeme. A hlavně ať si nenahrabe někdo z nějaký neziskovky, bo vo to tu hlavně de.
Fakt, že magistrála je hnusné místo k žití, že tohle je první primátor, který se to odvažuje říci a otevřít diskuzi, že by stačily ve srovnání s Blankou malé investice, které by mohly pomoci, jsou irelevantní, beztak tam jen projíždíte.
Na co vy byste dala peníze?
potlesk
jpelcik
| 09.08.13 04:25
Vykašlete se na kecaly... Otázka po financích je sice legitimní, ale jistě by se dala položit méně agresivně, že ano Aleno. Proměna Ípáku je naprosto skvělá a autorům patří jásot a potlesk!
Ignorance?
šárka
| 09.08.13 06:30
Milej pane, já přece ale netvrdím, že nemá cenu něco dělat.
Dokonce bych řekla, že pro své okolí dělám docela dost, už jenom proto, že jsem 20 let v naší malé vesničce zastupitelkou a záleží mi na tom, jak se tady žije a co se tady děje. Tady totiž, co si neuděláme sami, to nemáme- myslím tím nejen spoluzastupitele, ale i hasiče, Sokoly, myslivce, maminky ve školní radě naší malotřídky, sousedy, kteří vymyslí akci a sami pro ostatní zrealizují... a děláme to všichni zdarma. Pardon, jako zastupitelka mám měsíční odměnu 514,-. Na hodiny to přepočítávat nebudu, cesťák jsem si za těch 20 let nenechala vyplatit ani jeden, náhradu ušlé mzdy jako OSVČ taky nepočítám- svojí profesí si vydělávám na privilegium, že mohu- bez neziskovky-ovlivnit veřejný prostor aspoň na katastru obce. Což je fajn. Nestěžuji si, byla to moje volba. Ovšem omlouvám se, pokud zním dožraně.
Realita je taková, že posledních cca 10 let jako malá vesnice v podhůří prakticky nedosáhneme na žádný projekt, aniž bychom cestou neživili nějakou tu "pomocnou" organizaci, bez které se k penězům prostě nelze dostat. Napsala jsem pomocnou? To jsem napsala blbě, vůbec v ničem nám totiž nepomáhají, všelijaké ty organizace, které od nás jenom shromažďují dokumenty a materiály (ty však komplet připravujeme my) a předávají je dál. A docela pěkně si žijou- na rozdíl od nás jsou za to i přiměřeně placení- k nám však z peněz určených na ten který konkrétní projekt přijde pak pouze část. Zbytek schlamstne právě ta prapodivná byrokracie, která vymyslela sama sebe a sama sebe udělala nepostradatelnou. Některé obecně prospěšné projekty jsou dokonce určeny pouze pro nově (!) vzniklé neziskovky! A to se nezmiňuji o tom, že každý takový projekt musí být doplněn patřičnými oslavnými propagačními materiály (to jde taky z peněz na daný projekt určených).
My tady na vsi tak zápasíme se zajištěním základních potřeb- třeba na opravu místních komunikací peníze nemáme, ale na stavbu rozhledny bychom je bez problémů sehnali. Je to divnej svět. Omlouvám se, jestli reaguju podrážděně. Jsem totiž dost stará na to, abych pamatovala, jak se četl Orwel v desáté sotva propsané kopii. A dnešní doba mi připadá, jako by z jeho knížek vylezla. Aby člověk všechno, co čte a slyší, třikrát obrátil.

Na magistrále bych bydlet nechtěla, proto bydlím jinde- ale i to má zase jiná úskalí, to mi věřte. A omlouvám se, že jsem si včera dovolila po ní vézt prdel. Nemám ji ráda, ale někdy není zbytí. Nevím, jestli máte auto, pravděpodobně ne, podle toho, co a jak jste napsal. Řeči o přejíždění chodců si snad můžete odpustit, řidiči nejsou vaši (třídní) nepřátelé.
Omlouvám se za rozhořčení, k tématu jsem napsala své a dál už reagovat nebudu.
taky potlesk!
Vích
| 09.08.13 11:03
Zklidnění magistrály spolu se zprovozněním Blanky je pro nás bydlící v centru velká událost. Těším se, že se tu bude dát zase žít a ne jen jezdit a parkovat. Je třeba dobudovat P+R na metru, aby se do centra nemuseli všichni hrnout s těmi svými vozítky.
>sarka
shmh
| 10.08.13 04:55
Vazena pani, ac narozen "az" cca v onom Orwellem predikovanem roce, sdilim s Vami dosti podobne pocity.

Podobnym aktivitam bych samozrejme fandil, pokud by se vsak nejednalo o typickou ukazku "akce pro akci". Ty se mimo jine vyznacuji tim, ze nesmi chybet palety, protoze jinak by to nebylo dostatecne "cool". Tato samoucelna forma je naprosto nevhodna (ne-li odpudiva) pro "laika" (tedy cilovou skupinu), ktereho ani nenapadne, aby se zde zastavil a zajimal, o co jde, natoz se zapojil.
...Jistě,...
šakal
| 10.08.13 11:23
...zprovozněním Blanky nastane zklidnění Magistrály. Řekl bych, že na I. P. Pavlova z toho všichni budou dolova štronzo - takové "zklidnění" tam pětatřicet let nikdo nepamatuje!

No... a pro nás, co bydlíme v centru - tedy 400 m od Pražského hradu - to bude ovněž "velká událost". Už se na to tady skutečně "všichni těšíme"... A teď teď tedy mluvím tak nějak za náš volební obvod (7:- P) (7;- D)
může/nemusí
Vích
| 11.08.13 07:31
ke zklidnění dojít. Když jsem si četl výpočet dopravy v klidu pro Květinový dům, tak tam kalkulují se snížením zátěže na magistrále a díky tomu umožnění navýšení parkovacích míst v centru a využití té nově vzniklé rezervy. Zároveň se tam píše, že současné hlukové a smogové limity jsou pravidelně překračovány. Pokud se Blanka bude chápat jako další zaautovací tah, tak to bude v prčicích, když se bude chápat jako možnost odautování, tak k tomu může skutečně i sloužit. Jde o to, jestli bude Blanka fungovat jako zavlažování nebo odkanalizování centra. To je oč tu běží.
... Jako zavlažování...
| 11.08.13 09:22
...na to se můžete spolehnout.

Ka

...Bude to fungovat jako přísun dalších aut...
šakal
| 11.08.13 10:53
...Na to se můžete spolehnout. Už teď se kvůli tomu staví vedle Veletržního paláce to zhovadilé Tesco a chystá se bourání vil na Špejcharu, aby uvolnily místo obřímu administrativnímu centru.

Každá rychlostní komunikace působí vždy a zcela zásadně jako katalyzátor další dopravy. Nikdy to není tak, že by se dosavadní objem dopravy spokojeně vlil do nové, kapacitnější dopravní sítě a celkově se tak "naředil". Zhruba do čtyř let je situace po vystavění nové silnice stejná, jaká byla, než se začalo stavět. Je to proto, že do daných míst přijedou i ti, kdo na to dosud nepomýšleli, protože je odrazovala horší dopravní dostupnost nebo nedostatek parkovacích míst... a navíc se začnou v okolí stavět další "magnety" na dopravu v podobě nákupních center a kancelářských budov.

Je to jako s tím akváriem a s klecí pro kanárka v proslulé scénce Felixe Holzmanna. Tam komik popisuje klec jako : "...drát a nic, drát a nic". A svěřuje se lidem, že když by se pokusil přelít vodu z akvária do klece, tak ta voda by v té kleci nedržela, nýbrž by "těma nicama unikala". A tak je to i s těmi silnicemi (7:- ))

R.
katalyzátor / kanalizátor
Vích
| 12.08.13 06:54
A právě toho se bojím a právě proto jsem za snížení kapacity magistrály minimálně na polovinu a mám radost z akce Magistrála = nová pražská třída na Ípáči. Mmch zklidnění magistrály je zcela v souladu se 7. prioritou Zásad územního rozvoje schválené zastupiteli, která zní: "Vytvořit podmínky umožňující omezit individuální automobilovou dopravu směrem do centra města, zejména do území Památkové rezervace v hlavním městě Praze." Naopak, pokud přibude Blanka a neubude doprava v centru, tak by to mělo být soudně vymahatelné.
Add new comment
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.